spejson Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Po dzisiejszych (kolejnych) męczarniach z tak chwaloną preze mnie Alivio, nerwy mnie na to dziadostwo wzieły. Znowu się rozregulowała w trasie, do tego skrzypi coś i ćwierka (przerzutka, suport?).Zastanawiam się jaki byłby koszt wymiany na jakiś sensowny zestaw 3x9 do crossa. Możecie mi polecić coś sprawdzonego np. z grupy Deore czy XT? Myślę o wymianie: Na pewno: - przerzutka tył - przerzutka przód - manetki - łańcuch - kaseta? Być może (jeśli kasy starczy, jeśli nie to w przyszłości) - korba z zębatkami - suport? Budżet, no nie wiem ... 5-6 stów? Rower z 2016 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Kasetę, korbę łańcuch zostaw. Kup sobie używane manetki i przerzutkę, np. coś z deore 590 albo coś podobnego. Jak znajdziesz coś powyżej to możesz wziąć, ale myślę że do crossa osprzęt powyżej deore nie będzie zbytnio wykorzystany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Piter233, raczej nie chcę używki. Chyba, że obecne Deore są też "takie dobre" jak moje Alivio. Wolałbym coś nowego, ale najlepiej stary, sorawdzony zestaw ( tył, przód, manetki). Ma działać możliwie płynnie i być niezawodne ( żeby się nie rozregulowywało co 100 km itd).Nie mogę być 70 km od domu i dygać czy wrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Manetki m590 , tylna zmieniarka m592 i spoko zestaw. Ujezdzam m592 z manetka m370 i nic się nie rozregulowuje a z dobrym pancerzem i linką chodzi spoko , ale dobre manetki sporo by jej jeszcze pomogły. Przednią zmieniarkę mam M371 jak pamiętam i z manetką m310. Podobnie jak tyl - dobrze wyregulujesz to spoko chodzi , ale jak możesz ( pasuje Ci stopniowanie do korby ) to m590 na przód i masz dobry zestaw przerzutki + manetki. Resztę możesz zmienić później. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Tak na szybko: RD-M592 SGS - 149 zł SL-M590 - 179 zł / kpl (lub 139 zł nowy kpl na OLX) FD-M590 - 88.90 zł Razem: 417 zł. / 377 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Czyli zostało by Ci ewentualnie na kasetę i łańcuch. Jak chcesz zmieniać to na przykład hg400-9 i kmc x9. Korba i suport to kolejne 300 - 350 zł. Ja bym póki co łańcuch , kasetę i korbe zostawił stare a jak będziesz miał wystarczająco środków to zmienił w komplecie. Stary łańcuch do nowej korby nie bardzo , a jak się potem okaże że kaseta nie przyjmie nowego łańcucha to i tak zmienisz komplet. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 @Ychu, a korbę i suport jakie ewentualnie polecasz? Faktycznie, jak wymieniać kasetę i łańcuch to albo w komplecie z korbą albo na razie wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Ja bym brał m590 , aby wszystko było zbliżone do siebie. Nie wydasz majątku a wszystko będzie fajnie działać. Co do suportu to chyba bb52 jak kojarzę jest do htII, ale ja bym brał accent bb-ex pro bo można bez problemu wymieniać w nim łożyska. W Shimano też , ale w przypadku accenta chyba nie wymaga to specjalnych narzędzi. No i mówią , że taki cały napęd jednej grupy działa najlepiej. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Mój obecny ma zębatki 48 / 36 / 26 175 mm, ten m590 44x32x22T czyli "pod mtb" bardziej chyba. W sumie korba nie jest pilna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Miałem ten sam problem w takim samym rowerze. Wymiana manetek na XT oraz nowe linki i pancerze rozwiązało problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 @Klark, wymieniłeś tylko manetki i linki i pancerze? Możesz napisać jakie konkretnie? @Ychu, czy ten model FD-M590 na pewno podejdzie jeśli chodzi o średnicę obejmy i rodzaj naciągu? Czytałem na forum, ze to się bierze pod uwagę ale niestety nie wiem jakie te "rzeczy" są u mnie a jakie w proponowanej Deorce. Zostać przy wersji M5xx czy dołożyć "kilka złotych". Znalazłem na OLX: - tył: nowa Deore XT RD M771 - 189 zł (fajnie wygląda:-) - tył: nowa Deore XT-RD-M773 GS Shadow - 189 zł(fajnie wygląda:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Przednia m590 ma podwójny ciąg , więc spokojnie będzie pasować. Na tył możesz brać m771. Za to m773 nie podejdzie , bo z tego co widzę jest pod 10s i przy 9s jej nie wyregulujesz. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Dzieki za pomoc. Nie ma co cudować, zostanę przy tym zestawie: RD-M592 SGSSL-M590FD-M590 to już powinno działać jak należy. Swoją drogą taką sama przerzutkę w tyłu mam w Krosie ale za to manetki Acera, ciekawe czy będzie różnicą, jak będzie to do Krossa też wsadzę te manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Z tego co pamiętam prawa manetka XT 760. Poszukaj w sieci - manetki alivio montowane w orkanach to kiepski sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Żeby nie mnożyć tematów. Napęd wymieniony, jest ok. Ale wczoraj zauważyłem jedną rzecz: przy przerzutce (tył oczywiście) nie ma baryłkij, jest tylko przy manetce. W drugim rowerze z tą przerzutką jest tak samo wiec to chyba tak ma być. Pytanie: patrząc na baryłkę przy manetce od strony linki, czyli równolegle z linką. kręcenie w lewo (czyli od kierownicy i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara powoduje: luzowanie linki czy odwrotnie? Mam lekkie problemy przy "wskakiwaniu" łańcucha na większe koronki kasety, więc trza by linkę lekko poluzować (chyba). Przy przerzutce oznaczałoby to kręcenie baryłką "w stronę koła" , a przy manetce jak trzeba kręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Zarówno przy kole, jak i przy manetce: - kręcisz w lewo - wykręcasz opór pancerza (gwint się wykręca/pojawia) - napinasz linkę - kręcisz w prawo - wkręcasz opór pancerza (gwint się chowa) - luzujesz linkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Jak zwykła śruba W prawo dokręcasz , w lewo wykręcasz. Wykręcanie powoduje napinanie linki , wkręcanie ją luzuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Czyli żeby lepiej wskakiwał łańcuch na większe koronki kasety to trzeba linkę wkręcić czyli poluzować czyli w prawo? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Czyli żeby lepiej wskakiwał łańcuch na większe koronki Jedni twierdzą , że jedynka to największa koronka , drudzy , że najmniejsza oceniając po prędkości Jak ma lepiej iść na cięższe przełożenia to luzujesz linkę , jak chcesz żeby wbijało lepiej te do jazdy pod górę to napinasz. U ciebie widzę , że mówiąc większe masz na myśli chyba cięższe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Ale się robi galimatyjas :-) Dla mnie największa koronka to ta najbliżej szprych czyli największa rozmiarem :-). Zatem, aby łańcuch lepiej wchodził na koronki do jazdy pod górę czyli na te bliżej szprych, o trzeba baryłkę kręcić w lewo czyli napinać linkę, ja ? :-) Czyli kierunek kręcenia tak jak napisałem w pierwszym poście (w lewo, czyli do koła jeśli baryłka jest przy przerzutce), tylko ten kierunek obrotu nie luzuje (jak napisałem) a napina linkę. Jasny gwizdek z temy przełożeniami. Faktycznie nieprecyzyjne nazewnictwo może sporo namieszać. Dla usystematyzowania (napęd 3x9): Koronka kasety najbliżej szprych to nr 1 czy nr 9? Na korbie najmniejsza zębatka (najbliżej ramy) to nr 1 czy 3? Przełożenie: koronka kasety najbliżej szprych + zębatka korby najbliżej ramy to przełożenie największe czy najmniejsze? Większość używa tych określeń "jak się uda" a potem wychodzą kwiatky :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 quote name='spejson' timestamp='1501148729' post='2004674'] trzeba baryłkę kręcić w lewo czyli napinać linkę, ja ? Tak Koronka kasety najbliżej szprych to nr 1 czy nr 9? Numer 1 Na korbie najmniejsza zębatka (najbliżej ramy) to nr 1 czy 3? Numer 1 Przełożenie: koronka kasety najbliżej szprych + zębatka korby najbliżej ramy to przełożenie największe czy najmniejsze? Najmniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.