Gość Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Hej, Tak jak w temacie bez rozwodzenia się. Jaka jest różnica między tymi dwoma modelami? Warto dokładać do SLX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 W tej chwili chyba trudno znaleźć kogoś kto dłużej pojeździły na M6000. Są zbyt krótko dostępne. Klamka jest taka sama jak w M615. Zacisk wygląda trochę inaczej, jest rzekomo przekonstruowany... Ale na ile to zmienia pracę tych hamulców w stosunku do M615 ciężko powiedzieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 (edytowane) M7000 / M6000 : - tłoczki ceramiczne / stalowe - przewód na banjo / wkręcany - regulacja odległości klamki pokrętłem / kluczem (prawdopodobnie imbusem) M7000 działają tak samo dobrze jak M8000 (w poprzedniej serii też tak było) , M6000 nie dane mi było jeszcze macać ale sądzę , że bliżej im będzie do M615 a te działały nieco gorzej od wyższych modeli. Klamka jest taka sama jak w M615. Jest zupełnie inna (bez plastikowej pokrywki jak w M615) konstrukcyjnie bardziej przypomina M7000/M8000/M9000. Edytowane 2 Lipca 2017 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 @GTB - dzięki za info, myślałem, że klamki tylko inaczej pokolorowali. Obstawiam, że co do zasady to SLX nadal pozostanie lepszy, ale Deore przy obecnej różnicy cenowej może się okazać niegłupim wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Dzięki za podanie różnic, właśnie cena jest powodem mojego pytania. 430 zł vs 650 zł to już trochę jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 650?! Ale to chyba cena z metalicznymi klockami? Ze zwykłymi żywicami chodzą po 560zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 - tłoczki ceramiczne / stalowe Coś tutaj sie koledze pomyliło chyba. Stalowych tłoków to chyba nikt nie używał chociażby z racji dużej rozszerzalności cieplnej. O korozji nie wspominając. W każdym razie w starszych deore na pewno nie były one stalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Jedyna ważna moim zdaniem różnica jest w tłoczkach SLX czy to 675 czy 7000 mają tłoczki o średnicy 22mm białe, ceramiczne (jak w XT czy XTR) a Deorki 615 (jeżeli to się nie zmieniło w 6000 szkoda) mają czarne nieceramiczne - to nie jest metal tylko chyba jakiś tworzywowy spiek i są o średnicy 21mm - różnica jest zauważalna - deorki są słabsze (mam porównanie m785 do m615) i chociaż sam tego nie potwierdzę do końca (mam je czyli 615 za krótko nie przeszły zimy) ludzie narzekają na słabe puchnące uszczelki zwłaszcza przy niskich temperaturach (ja tylny wymieniłem już na początku podczas zakupu w sklepie bo się pocił, w m785 a mam je długo problemu nie ma i nie było). Może jeszcze materiał dekielka klamki (metal vs plastyk) ma znaczenie w odporności na uszkodzenia. Resztę różnic w budowie czyli banjo, niby sztywniejszy przewód i regulacje klamki, śrubkę do klocków zamiast zawleczki (tego chyba i tak nie ma w SLX) można spokojnie poświęcić za różnicę w cenie bo to nie hamuje. Ja jestem puki co zadowolony z deorek ale XT'ki hamują lepiej (te same klocki ta sama tarcza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 @up To, że tłoczki nie są ceramiczne to jest akurat plus.Ceramiczne tłoczki to niestety ale porażka.Kto używał dłuższy czas, ten wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 O już się zaczyna. Ceramiczne tłoczki do kitu w tym w SLX/XT, w Deore kiepskie uszczelki to co kupić w takim razie bo chyba prawie nic się od Japończyków nie nadaje?? Nic mnie tak nie wk...wia jak wystawianie opinii na podstawie jakiegoś procenta przypadków czy wadliwej serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Bardzo dobrze, że się o tym mówi.Skoro producent wypuszcza serie, która jest wadliwa to warto, żeby jak najwięcej osób się o tym dowiedziało.W praktyce wydaje się ciężkie pieniądze na topowe hamulce, które następnego dnia mogą przestać działać.Oczywiście każdy przypadek jest inny jeden pojeździ 10kkm, inny po 100km będzie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 W porządku ale wadliwa seria to co innego niż stwierdzenie, że winne są ceramiczne tłoczki jako takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Coś tutaj sie koledze pomyliło chyba. Stalowych tłoków to chyba nikt nie używał chociażby z racji dużej rozszerzalności cieplnej. O korozji nie wspominając. W każdym razie w starszych deore na pewno nie były one stalowe. A branża motoryzacyjna to jakich używa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 I tak naprawdę jasnej odpowiedzi nadal nie ma Mi głównie zależy na lepszej klamce, bo aktualne BR-M396 mają lekko mówiąc "nieergonomiczne" rozwiązanie, ale w Deore i SLX jest praktycznie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Jeżeli głównie chodzi o ergonomię to Deore pod względem ergonomicznym jest w zasadzie takim samym rozwiązaniem. Druga rzecz, czy moc jaką oferują M396 jest dla Ciebie wystarczająca? Deore i tak będą mocniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 No nie, Deore i Slx mają klamkę na dwa palce, jest dużo krótsza i można ją lepiej ustawić. Siła hamowania jest w miarę na dobrych klockach, ale brakuje mi nieco mocy przy bardzo mocnym hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 @Mieteczek, Wypowiedziałem się jako użytkownik obu niby nieznacznie różniących się rozwiązań m785 i m615 (tylko kosmetyczne zmiany w m7000 i m6000, których temat dotyczy). Pomijam fakt że jak kupowałem m615 to trafiłem felerny tył (ale nie czepiam się, pomiędzy fabryką a mną ktoś mógł go zwyczajnie uszkodzić - wybrałem inny egzemplarz i jest OK). To tak: m785 mam w rowerze ważącym 18kg... ze mną okrągła stówka, rewelacyjny hamulec, ale testowałem również w tym samym rowerze w górach w maju - m615, tylko przód (sam zacisk i przewód na klamce od m785) i hamuje nieznacznie gorzej a po rozgrzaniu wyraźnie gorzej (wyczuwalny fading, ale hamuje, to nie tak że człowiek wybiera stronę na którą się ma wyłożyć bo hamulec na klamkę nie reaguje, to tylko w porównaniu do m785 jest słabiej) jeżdżone na tarczy accent freezer i na pływającej hope - obie tarcze przód 203... klocki G03Ti, Poza zaciskiem czyli de facto tłoczkami, no i przewodem - zero różnic w zestawie porównawczym. Reasumując nie słabł bardzo mi m615 jak była mokra tarcza czy lekko upaprana błotem (tyle że to bardziej od klocków i tarczy zależy), ale na dłuższych zjazdach wyraźnie słabł (a tu czas podgrzania płynu się liczy) a XT nie, wiadomo że SLX niczym istotnym od XT się nie różni. Kwestia pieniędzy oczywiście jest istotna w wyborze, jak wspomniałem do XC (tylko tu nie ma jak zagrzać płynu) sam kupiłem Deore i jestem bardzo zadowolony, powiem nawet tak: wolę je (ale to zasługa ergonomii klamek) od mocniejszych ale starszych XT - m775. Gdyby mi zimą m615 puchły, pewnie przełożę sprawdzone już m785 do kroskantrówki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 No nie, Deore i Slx mają klamkę na dwa palce, jest dużo krótsza i można ją lepiej ustawić. Siła hamowania jest w miarę na dobrych klockach, ale brakuje mi nieco mocy przy bardzo mocnym hamowaniu. Tutaj może niezbyt jasno się wyraziłem. Mialem na mysli to, że SLX i Deore są w zasadzie takie same pod względem ergonomii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bongkox Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Odkopię troszkę temat bo trochę czasu minęło stoję przed wyborem między BR-M6000 + klocki półmetaliczne cena 470zł ,a BR-M7000 na metalikach z radiatorem za 600zł. Nie wiem co wybrćc i czy warto dopłacać te 130zł. Obecne tarcze to RT76 z zestawem M365, rower Trek x-caliber 9 2017. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Zależy jaki masz teren jak góry to metaliki i M7000 a jak nie i jeździsz sobie "dla siebie" to M6000 no chyba że ważysz 120 kg to M7000 i metaliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 (edytowane) Cześć, też zastanawiam się nad wymianą hamulców i rozważam m6000 i m7000. Przesiadać się będę z Avid bb5 zatem pytanie, czy M6000 będą mocniejsze od moich obecnych czy porównywalne? Chciałbym lepszej modulacji i stąd decyzja o wymianie na hydrauliki. W Avid mam std klocki półmetaliczne. Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2018 przez biker_xc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.