kotperski Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post tutaj. Mam na stanie Gianta Bouldera 510, rocznik 1998 (zakup, model nieznany). Jest praktycznie nieużywany, większość czasu przestał w piwnicy przywalony różnymi gratami. Stan osprzętu jest mizerny, sam osprzęt zresztą też nie jest najwyższych lotów (Altus) Rower ma dla mnie kilka istotnych zalet: 1. Rama Cro-Mo, rozmiar 23.5 cala. Zamierzam ją zostawić, bo po pierwsze jest w bardzo dobrym stanie, po drugie lubię ramy stalowe (subiektywnie źle mi się jeździ na aluminium), po trzecie ma odpowiadający mi rozmiar, po czwarte ma bardzo dobrą geometrię. I klasyczny wygląd, czyli poprzeczka górna w poziomie, a nie skośnie. 2. Sztywny widelec. Jeszcze nie rozpracowałem, czy Cro-Mo, czy zwykły stalak. Ale chcę sztywniaka, nie lubię amortyzacji. Możecie mnie uznać za dziwaka, ale lubię rowery bez amortyzacji. Nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać do moich racji, po prostu tak lubię i tyle 3. Dobrze mi się na nim jeździ. Mam dla porównania B'twina trekkingowego, dwulatek, amortyzacja z przodu, aluminiowa rama, w miarę przyzwoity sprzęt - ale wytargałem Gianta z piwnicy, napompowałem dętki, naprostowałem kopniakami przerzutki tak, aby przynajmniej jeden bieg był dostępny i łańcuch nie spadał , po krótkiej przejażdżce stwierdziłem, że jeździ się na nim znacznie przyjemniej. Nie potrafię określić w czym rzecz, po prostu pasuje mi idealnie. Dobra, rozpisałem się, pora przejść do konkretów. Chciałbym go odświeżyć - nie "odbudować" na oryginalnym osprzęcie, tylko zmodernizować go o współczesne rozwiązania. Myślę o kompleksowej modernizacji - czyli koła, przerzutki, korba, kierownica, stery, hamulce itp. Oczywiście o ile to możliwe. Wstępnie celuję w osprzęt klasy Deore, SLX lub być może XT. Piszę "być może", bo chciałbym mieć całość z jednej grupy, a nie mieszać. Nie jeżdżę wyczynowo, nie męczę sprzętu, ot typowe wycieczki wokół komina, czasami wyjazdy w teren, np. po szlakach beskidzkich, czy Bieszczadach. Ale typowo wycieczkowe sprawy, nie ekstremalna jazda. Najbardziej zależy mi na tym, żeby efekt końcowy po pierwsze był bezproblemowy i długowieczny, a po drugie zrobiony zgodnie z regułami sztuki - zamierzam potraktować ten "projekt" jako naukę. Nie interesuje mnie szeroko pojęty szpan typu "kup stery Tange Seiki, bo to kultowe" - oczywiście biorąc pod uwagę kultowość, a nie jakość Chcę zrobić sobie przyzwoity rower na starej ramie. Największy problem, z jakim mam do czynienia to to, że mieszkam na kompletnym zadupiu, do najbliższego sklepu, w którym cokolwiek z rowerów mogę pooglądać mam 150 kilometrów i jest to Decathlon, zatem właściwie wszystko będę kupować przez Internet. Wolę mieć więc pewność, że nie będę działać na ślepo. Pytanie ostatecznie więc mam takie: - czy czekają na mnie jakieś pułapki? Mam na myśli kwestie typu kierownica jest na 25.4", więc nie dostanę do tego sterów, albo widełki tylnego koła nie pozwolą na nic innego, niż 7 przełożeń, więc XT odpada w przedbiegach, czy coś jeszcze, o czym powinienem wiedzieć, a na co jeszcze nie wpadłem? A może jakieś inne rady od starych wyjadaczy? Chętnie wysłucham, także i krytyki, byle konstruktywnej. Nawet jeśli sam pomysł jest z gruntu rzeczy durny, też się nie obrażę. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,Andrzej.
Alsew Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 . Rama Cro-Mo, rozmiar 23.5 cala A ile masz wzrostu jeśli mogę zapytać? Ale chcę sztywniaka, nie lubię amortyzacji. Uwielbiam rowery mtb z początku lat 90 (mam Garego Fishera z 93r i Treka z 92r ), mam jedynie awersję do sterów 1 cal i mostka wpuszczanego po tym jak kiedyś pękła mi śruba w mostku podczas wskakiwania na krawężnik i... kierownica została w rękach Więc zacznij od jej wymiany - czy czekają na mnie jakieś pułapki? Mam na myśli kwestie typu kierownica jest na 25.4", więc nie dostanę do tego sterów, albo widełki tylnego koła nie pozwolą na nic innego, niż 7 przełożeń, więc XT odpada w przedbiegach, czy coś jeszcze, o czym powinienem wiedzieć, a na co jeszcze nie wpadłem? Wszystkie części dostaniesz do tego roweru wystarczy suwmiarka i trochę pomyśleć... Może się jedynie okazać że będziesz musiał wymienić tylne koło (piastę) bo tam jest wolnobieg i nie zamocujesz więcej przełożeń niż jest... a do montażu przedniej przerzutki będzie potrzebna redukcja na obejmę.
kotperski Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 ile masz wzrostu jeśli mogę zapytać? 203 cm, 115 kg. Wszystkie części dostaniesz do tego roweru wystarczy suwmiarka i trochę pomyśleć A, to super wiadomość. Czyli nie ma się co obawiać o niekompatybilność. Dzięki wielkie!
Alsew Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 203 cm, 115 kg. Jedynie zastanawiałbym się czy nie lepiej kupić ramę i sztywny widelec pod 29 er (+/-1000 zł) przy takim wzroście i tej wadze. Czyli nie ma się co obawiać o niekompatybilność Zawsze trzeba obawiać się o niekompatybilność ... bo jest sporo nowych standardów. Ale da się jeszcze wszystko tak kupić żeby pasowało.
Remigiusz1978 Napisano 3 Lipca 2017 Napisano 3 Lipca 2017 Cześć Piszę, ponieważ skończyłem podobny projekt (wstawiałem nowe graty do Treka 3700 z 2007 roku). Rower troszkę nowszy niż Twój, ale może przydadzą Ci się moje spostrzeżenia. Chciałem unowocześnić swój rower z podobnych motywów - czyli troszkę z przyzwyczajenie, troszkę dlatego, że wygodnie mi się na nim jeździ itp. a impulsem do działania był zużyty suport. Specyfikację początkową mojego Treka znajdziesz w sieci. Ja z racji niedużego doświadczenia postanowiłem postawić na jednorodną grupę Deore, która jest stworzona po to aby ze sobą współpracować. Poniżej graty, które kupiłem, zamontowałem i które przejechały już około 1000km: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-dh-fr/p,mechanizm-korbowy-deore-fc-m590-44x32x22-175-mm-czarny-shimano,42743.html?_pli=e0a49f#75536799 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,lancuch-deore-xt-cn-hg93-114-ogniw-9-rz-shimano,41086.html?_pli=e0a49f#75539836 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb/p,shimano-przerzutka-przednia-deore-fd-m590-28-6-34-9mm-shimano,45526.html?_pli=e0a49f#75536715 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/manetki-mtb-trekking/p,shimano-manetki-deore-sl-m590-komplet-3x9-rz-oem-shimano,44271.html?_pli=e0a49f#75541565 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/dzwignie-hamulcowe/p,shimano-klamki-hamulcowe-tiagra-bl-4700-do-v-brake-shimano,508218.html?_pli=e0a49f https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-v-brake/p,novatec-piasta-tylna-f062sb-36h-czarna-novatec,47357.html?_pli=e0a49f#75687467 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,shimano-przerzutka-tylna-deore-rd-m591-sgs-czarna-shimano,26754.html?_pli=e0a49f https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-alivio-cs-hg400-9rz-11-32z-shimano,377938.html?_pli=e0a49f#75887937 Jak widzisz odstępstwo zrobiłem tylko w przypadku piasty (chciałem wypróbować jak spisują się łożyska maszynowe), kasety (alivio było ponad dwukrotnie tańsza niż kaseta deore) i klamek (Tiagry podobały mi się i również były tańsze od deorek). U mnie wszystko pięknie śmiga, wydałem na części nieco ponad 1000PLN + narzędzia. Zwróć uwagę na przednią przerzutkę czy potrzebujesz down czy top swing. Kierownicy ani amortyzatora nie ruszałem. Ja jestem zadowolony z efektów - z roweru z 7-biegowym wolnobiegiem i korbą na kwadrat mam rower z 9-cio biegową kasetą z mechanizmem korbowym ze zintegrowaną osią. Pewnie kolejnym krokiem do przody byłby napęd 2x10 ale w zamian za troszkę większe pieniądze. To tyle z mojej strony. Życzę powodzenia.
kotperski Napisano 11 Lipca 2017 Autor Napisano 11 Lipca 2017 Witam ponownie Dziękuję za wszystkie rady. Obskoczyłem okoliczne (ok, załóżmy, że to szerokie pojęcie) sklepy i serwisy rowerowe, pogrzebałem w sklepach internetowych i specyfikacjach Shimano i zrobiłem sobie zgrubną kalkulację. Zgrubną, bo na pewno część elementów jest nie taka, część pewnie będzie trzeba dokupić, co ewentualnie wyjdzie "w praniu". Powiem szczerze, że mam dość mieszane uczucia, bo wyszedł mi zakres od 1300 do 1800 złotych. W wersji budżetowej, czyli schodząc trochę z początkowych (dość wygórowanych okazało się) wymagań, można się zamknąć w kwocie 1000 złotych. Liczyłem na to, że jednak całość wyjdzie trochę mniej. W sumie kwota ta sama w sobie nie jest jakimś wielkim problemem, tylko w tym momencie pojawia się pytanie - czy warto się w to bawić? Za jakieś 1500-2000 można kupić np. dość przyzwoitego moim zdaniem fitnessa, jak choćby Fuji Absolute 2.1, Specialized Sirrus, Trek FX2 (fakt, osprzęt z dużo niższej półki - za to zakładam, że w 100% standardowy i popularny, więc jak mi się zechce zmienić np. przerzutkę przednią, to sobie kupię samą tylko przerzutkę, a nie od razu pół roweru ), czy też sporo różnych na oko interesujących rowerów z Decathlona, które jak widziałem mają niezłe opinie jak na tę grupę cenową. No i jestem nieco w kropce. Czy Waszym zdaniem lepiej będzie kupić nowy sprzęt i nie zawracać sobie głowy starociem, czy jednak dłubać mojego muzealnego Gianta?
Alsew Napisano 11 Lipca 2017 Napisano 11 Lipca 2017 Za jakieś 1500-2000 można kupić np. dość przyzwoitego moim zdaniem fitnessa, jak choćby Fuji Absolute 2.1, Specialized Sirrus, Trek FX2 Tylko że do tych rowerów nie wmontujesz dużo szerszej opony niż jest fabrycznie zamontowana... więc komfort i możliwość jazdy po za utwardzonymi powierzchniami mocno ucierpi... więc jak już to może popatrz na Giant Escape. Czy Waszym zdaniem lepiej będzie kupić nowy sprzęt i nie zawracać sobie głowy starociem, czy jednak dłubać mojego muzealnego Gianta? Musisz sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Na niekorzyść tego Gianta przemawia tylko rozmiar kół w stosunku do Twojego wzrostu i mostek wpuszczany kontra Twoja waga.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.