Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Znalazłem taki wpis na forum dot. geometrii Kellys Gate 50: ".. Ale jest jedno "ale" zwróć uwagę na kąt rury podsiodłowej - 71 stopni. Wymusza on wolniejsza kadencję czyli bardziej siłowe pedałowanie, podczas jazdy kolana są wypychane  nieco do przodu i do góry, a tym samym bardziej obciążane..."

Zastanawiam się czy wpływ kąta rury podsiodłowej 71 stopni na kadencję można niwelować/korygować wysunięciem siodełka do przodu lub  winny sposób? Próbował ktoś może? Jakieś wnioski? Zamierzam kupić Gate 90(taka sama geometria jak 50) czyli 71 stopni, do tej pory miałem Cube 73,5 st. Poproszę o przemyślenia, doświadczenia?

Czy to faktycznie tak duża różnica te 2,5 stopnia? 

Edytowane przez greg76
Napisano

 

Znalazłem taki wpis na forum dot. geometrii Kellys Gate 50: ".. Ale jest jedno "ale" zwróć uwagę na kąt rury podsiodłowej - 71 stopni. Wymusza on wolniejsza kadencję czyli bardziej siłowe pedałowanie, podczas jazdy kolana są wypychane  nieco do przodu i do góry, a tym samym bardziej obciążane..."
Zastanawiam się czy wpływ kąta rury podsiodłowej 71 stopni na kadencję można niwelować/korygować wysunięciem siodełka do przodu lub  winny sposób? Próbował ktoś może? Jakieś wnioski? Zamierzam kupić Gate 90(taka sama geometria jak 50) czyli 71 stopni, do tej pory miałem Cube 73,5 st. Poproszę o przemyślenia, doświadczenia?
Czy to faktycznie tak duża różnica te 2,5 stopnia? 

 

Słowo "wymusza" zamieniłbym na "sprzyja". Kąt podsiodłówki jesteś w stanie dopasować offsetem sztycy, oczywiście w pewnych granicach. Poza tym jeśli "kolana są wypychane do przodu i do góry" to raczej z powodu zbyt nisko położonego siodła.

Czy 2,5 stopnia to dużo, czy mało - hmmm, a jaką miałeś sztycę w Cube i jak było w niej ustawione siodło? Jeśli była bez albo z małym offsetem, a siodło ustawione pośrodku, możesz odczuwać spory dyskomfort po przesiadce na rower z dużo łagodniejszym kątem rury podsiodłowej. Bardziej stawiałbym na odczucie "zgiętego w pół", niż na obciążenie kolan. Korekty może wymagać też kokpit, który nagle znajdzie się za daleko. Środek ciężkości przesunie się nad tylne koło, co może i być dobre, ale pod warunkiem dużej odległości suport-oś koła, inaczej na podjazdach będziesz się dusił zgięty w pół i walił na plecy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...