Skocz do zawartości

[korba] zmiana z 52x39 na np. 50x36


lederfox34

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć:) 

 

Ponownie ale w innym dziale tym razem  :icon_wink:

 

Potrzebuję pomocy- porady- rzutu info. 

Mam tzw klasyczną korbę, sora 2300 52x39 i dł. 175 nie ukrywam że jeżdżę pół na pół z dużego blatu ale nigdy nie zeszłam do dwóch ostatnich( najmniejszych ) zębatek. Jeżdżę sama, na wiatr. Przelotowe średnie to ok 22/ 23 km/h 

Chciałabym spróbować wykorzystać moze inne przełozenia. 

Mechanik w swoim rumaku zmienił mniejszą zębatkę na 36 (został przy 52) i jest zadowolony. (ma 105)

Pomyślałam żeby zejść do 50 głównego (jak dla kobiet to planują..) i 36 wrzucić by nie było takiego zeskoczenia łańcucha gwałtownego. (szarpnięcia)

 

Macie może jakieś info gdzie takie 'zęby' mogę kupić?

Wszystko co przeglądam w sklepach to nowe grupy. Niekompatybilne jak to się mówi..

 

Może coś wam się obiło o oczy i możecie linka jakiegoś podrzucić.

Będę wdzięczna.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości przerobienia twojej korby tak jak to zrobił kolega z najnowszą 105/Ultegrą/DA. Problem leży w rozstawie śrub, ty masz 130mm tzw. BCD, a on ma 110 i 4 ramiona. Minimalne tracze dla 130 to 38 i ...? 50 pewnie się znajdzie, trzeba poszukać choć nie wiem czy w twoim przypadku jest to opłacalne finansowo:

 

http://www.porebarowery.pl/main/offer/producer:0,category:101,page:1

 

http://www.cyklomania.pl/szosa,c163.html

 

Poszukaj właśnie nowej kaseety, są tzw. juniorskie gdzie najmniejsze koronki mają 14, a nawet 15 zębów np.

https://www.rowertour.com/p/43891/shimano-sora-cs-hg50-kaseta-rowerowa-szosowa-9-rzedowa#19607-rozmiar-14-25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze podaj jakie masz stopniowanie kasety.Może tutaj można coś pokombinować.

No raczej nie, wymieniałam 8miesięcy temu kasetę i klamkomanetki na 9tki i brałam 11x25. Brakuje mi siły na wietrze z dużego blatu a nie miękkich koronek z tyłu :)

Tematu kasety nie poruszałam własnie dlatego. 

Tu jest tarcza 50 zębów z odpowiednim mocowaniem, choć zalecają ją do napędów 9 i 10 rzędowych :

https://rowerplus.pl/tarcze-na-5-srub/4422-stronglight-tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-bcd-130-mm.html?s=0

I póki co to jest chyba to...

 

Kolega nie miał najnowszej 105. Poprzednią.

 

U siebie mam własnie 9. Pytam bo zastawiam sie i nad napędem w razie czego. Pozostawienie mnie wcześniej z 8rz byłoby bez problemu- Claris i juz. Teraz gdybam na dużym blatem ponieważ nie ukrywam ze dobrze mi się jezdzi z 39. Duzy blat mniejszy o dwa zęby moze dac mi możliwość skorzystania z dwóch ostatnich (najmniejszych) zębatek.

 

Inna opcja to nie nowa Sora lub Tiagra na 10rz na przyszłość(daje radę do 9rz)  Ale tu jest mały problem- kolorystycznie mi nie 'leży' w srebrze osprzętu roweru:) wiem głupota moze ale trochę to bije po oczach.

 

W każdym bądz razie Dzięki! 

Posprawdzam tą propozycję na 50 zębów 

:thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli korba 50-34 ? Ale co z blatem 39 na którym dobrze Ci się jeździ? Wymieniając kasetę na 12-25 lub 13-25  przełożenia dla blatu 39 zostają bez zmian,natomiast dla blatu 52 będzie lżej.Dodatkowo dochodzi lepsze zestopniowanie kasety.No chyba że nie zależy Ci na blacie 39,ale wtedy znowu nie będziesz używała wszystkich lekkich przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Tatanka, dobrze Ci radzi, 1 ząbek na małych koronkach kasety to odpowiednik 3 ząbków na blacie. Wstawiając kasetę 12-25 uzyskujesz na najtwardszych przełożeniach z korbą 52/39 bardziej miękkie przełożenia niż w zestawie: kaseta 11-25 i kompaktowa korba 50/34, nie tracąc nic na miękkich przełożeniach z tarczy 39 z przodu. @@lederfox34, wiem że może boleć pozbycie się prawie nowej kasety, ale sprzedasz ją na Allegro za jakieś pieniądze i w ten sposób obniżysz koszt zakupu nowej 12-25, a ceny tarcz korby nie są niskie. Sam przechodzę bolesny proces sprzedaży źle dobranych rozmiarowo butów szosowych, ale cóż, nie jest ważnie że się mylimy, ważne żeby nie trwać w błędzie :) Na marginesie, ja jeżdżę na emeryckiej kasecie 11-28 i już się nie wstydzę :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zkręciło mną:)

 

bo, przejechałam się na allez'ie kolegi na starej sorze z 50x34 i moge powiedzieć ze wiem czemu on  tak kosi łańcuch  :icon_confused:

Po prostu nie korzysta z przełożeń na 34(można się zamieleć..) albo idzie po skosie, najczęsciej także z 'duzego blatu' miałam chęć zrobić dokładnie to samo. 

czyli te kompakty to?... koledzy którzy kiedyś wsiedli na mój powiedzieli zgodnie ze odpadają, nie dla nich te przełożenia, 52 odpada w ogóle. Mieli 9tki w takiej konfiguracji kasety jak ja teraz.

I mnie zasmucili. 

Planowałam powoli wymianę tego co mam na HTII bo wszystkie moje rowery na tym stoją, dla mnie i lepsza sztywność i bezawaryjność (tu dwa razy wymiana suportu na 7lat jeżdzenia ale biorąc pod uwagę ze zawsze dwa rowery w stajni i zmia odpada...) 

Myslałam nad tą nowością 36x52 ale widze ze problem pozostanie...

Wymiana kasety cóż... czy to czy blat na 50 z postu powyżej- jedna cena. Brałabym tylko z łańcuchem już jednak czyli już koło 120zeta.

 

Tak czy inaczej jakby nie patrzeć podwójny wydatek  :yucky:

Ale dobrze wiedzieć... kolega mechanik proponując mi tą kasetę pewnie brał pod uwagę ze szybciej na kompakt zmienię. 

 

 

Dzięki Panowie za porady  :thanks:

 

Postaram się ogarnąc i pozmieniać tak by moja 'szybka' faktycznie pośmigała na swoje możliwości :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://rowerplus.pl/kasety-9-rzedowe/3075-sunrace-csr91-kaseta.html?s=1

 

Ta wersja 12x25 oczywiście

 

Takie coś może byc czy lepiej Shimano?

 

 

Przmor

 

dla mnie to dobre w przełajce, chociaż wiem że kobiece rowery mają takie zakładane przełożenia. 

Nie bralam pod uwagę takich blatów.

 

edit.

 

patrzę ze wszystkie na 10s. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiałem kilka rzeczy już u nich, dobre okazje. A taka wersja 13x25 z łańcuchem jest. Pytam bo rozmawialismy z mechanikiem i on zmienił też kasetę na 13x28 bodajże. Prócz tego blatu na 50x39

Tam było zapytanie :) czy może szarpnac się na 13*25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli jednak 12. Nie brana pod uwagę bo widzę 10tki.

Nie widzę opcji wymiany blatów pod to co mam. Tylko ta 50tka wchodziła w grę. Nówka korba w centrum była, przelajka po 345bodajze bez łożysk oczywiście..

Czyli tamto rozwiązanie bardziej pod góry jak sądzę.

OK. Czyli skupiam się na wersji tatanki czyli ta 12.:)

Jeżdżę właśnie od tej 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i poszlo.

 

Tak jak poradził Tatanka + mech zamówiłam sorkę na 13x25 

 

Jakby coś będę miała na zapas koronki;)  

 

Nie mam takiej nogi na 12..  <_<

Jeżdżę głównie sama, często 'łeb chce urwać' i mając te 52 z przodu powinnam to ogarniać 

 

Dzięki!

:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro często u Ciebie 

 

'łeb chce urwać'
to czasem lecisz też z wiatrem. Już podjęłaś decyzję że od 13-tki i nie ma co dużo dywagować, ale ja bym sobie jednak zostawił ten margines z jedną twardszą koronką (12), na poprawę kondycji, albo na jazdę w grupie, lub na wiatr w plecy właśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wiatrem w plecy to u mnie marnie... powaznie.. Sporo pól ale to boczne wiatry, wały Wisły, tu nigdy w plecy.. 

Co do jazdy w grupie... tia. Rzucialm temat na Radom/ Puławy weekendy lub możne coś w tygodniu ale szału się nie spodziewam..  :icon_confused:

Zostaje samotne pedałowanie. Kobiet u mnie jezdzi 0 na szosie. Z kolegów obecnych na miejscu tylko mechanik (ale też dzieli czas na kilka rowerów) i to późnawo jeździ. Więc nie ukrywam ze musiałam zdroworozsądkowo załatwić temat. 

 

W przyszłości zagości pewnie inna korba, w sumie nie boję się i 53 teraz na przód :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52/39 + 13-25 super opcja dla kobiety w płaskie tereny. Jazda w grupie na 52:13 to ciągi ponad 40km/h, wątpię byś tak jeździła. Biegów może jedynie zbraknąć na zjazdach.

Druga sprawa, koronki z kasety 11-25 nie będą pasowały do kasety 13-25, sprzedaj ją.

I trzecie, zyskałaś nie tylko na zmiękczeniu najtwardszych biegów, ale doszły ci dwie koronki w środku kasety, teraz dopiero zobaczysz jak fajnie można dobierać biegi.

 

Dobry ruch zrobiłaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie, nie ona nie do tej kasety. Wiem że nie będą pasowalay. Chciałam przytrzymać 'na zapas na wszelki sluczaj'. 

Puściłam jednak ciche info do mechanika ze jakby ktoś za 50 dyszek chciał..

a szoska na wymianę kasety już zaparkowała u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...