thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Chcę kupić koła z obręczami pod hamulce v-brake, które teraz używam, ale chcę do tego piasty do tarcz, by móc za jakiś czas zamienić hamulce na tarczowe. Czyli wydam 1000 zł na nowe koła z obręczami v-brake, w których za 2 miesiące będę używał hamulców tarczowych. Czy to ma sens? Co tracę mając koła z obręczami pod v-brake i hamulcami tarczowymi?
byh81 Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 A czy twoja rama i wideł przyjmą zaciski hamulcowe?
Gość Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Chyba poza wzgledami wizualnymi niewiele. Byly nawet rowery szanowanych firm jak np Kona Honky Inc z takimi kolami... Trzeba by moze jednak zapytac jeszcze u kołodziejów, czy jest opcja aby dobrze zaplesc/naciagnac takie koło zeby było pod 2 zupelnie inne systemy hamulcowe.
Waza Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Wygląd i lekkość. Obręcze pod hamulce tarczowe są wylajtowane bo nie muszą mieć zapasu materiału na ścieranie klockami hamulcowymi. No i nowe obręcze pod tarczówki są na ogół szersze co pozwala lepiej się układać szerszym oponom. Obręcze pod v-brake na pewno mają szer. wewnętrzną do 19mm. Pytanie czy twoja rama jest przystosowana pod v-brake i pod zaciski hydrauliczne.
thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 A czy twoja rama i wideł przyjmą zaciski hamulcowe? to bardzo dobre pytanie. Amortyzator pewnie nie (Rock Shox Dart2), ale mógłbym go wymienić. Rama nie wiem. I ramy nie chcę wymieniać. Po czym poznać czy rama przyjmie tarcze?
Waza Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Tak żeby uczestnicy forum lepiej Ciebie rozumieli. Sztyca to jest ta rurka do której mocujesz siodło. Pewnie piszesz o amortyzatorze lub widelcu. Amortyzator się ugina a widelec jest sztywny.
Ychu Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Jednym z minusów jest na pewno wentyl w dętce. Przy obręczach v-br na ogół wysokość jest jakieś 30 mm , pod tarcze nie ma powierzchni na v-ki , więc można stosować krótsze wentyle. Jednocześnie jak dasz wentyl 30 mm do obręczy z v-br to wpada prawie cały , przez co jak ktoś chce wentyl av to trzeba szukać dłuższego.
thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 no dobra, widzę że taka konstrukcja to jakieś dziwadło niestosowane. A jeszcze jedna kwestia, by nie zakładać nowego tematu. Czy kupując piasty które są pod tarcze (np DT 370 straight pull) do hamulców v-brake dopłacam bezsensownie? W sensie czy piasta tej klasy ale pod v-brake byłaby wiele tańsza?
beskid Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Panowie wyżej chyba nie zrozumieli co obecnie masz i co chcesz zrobić. Generalnie musiał byś raczej dać komuś do poskładania takie koła bo obecnie jest mało poważne posiadanie piast pod tarcze z obręczą pod V-ki. Ale byli czy są ludzie co tak mieli.
thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 no to nie wiem, bardzo poważny użytkownik tego forum z autorytetem, specjalista od składania kół proponuje mi właśnie obręcz v-brake i piasty do tarcz
beskid Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Ale czego nie wiesz?? Przecież możesz sobie takie set kupić. Było tego trochę w okresie przejściowym jak tarcze wypierały V-ki. Jak masz propozycje na poskładania kół na obręczy pod szczęki ale na piastach pod tarcze to nie widzę przeciwwskazań. Zwyczajnie w obecnych czasach tego typu patent jest mało popularny.
Mod Team durnykot Napisano 1 Lipca 2017 Mod Team Napisano 1 Lipca 2017 Nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań do połączenia obręczy pod V-ki z piastą pod tarcze. Pozostaje jedynie kwestia wizualna ,ale to akurat nie powinno być problemem. Czy kupując piasty które są pod tarcze (np DT 370 straight pull) do hamulców v-brake dopłacam bezsensownie? W sensie czy piasta tej klasy ale pod v-brake byłaby wiele tańsza? Teoretycznie piasty pod V-ki są lżejsze ,ale mocno watpię ,abyś dostał przykładową 370 pod V-ki. Inna sprawa,że 370 to nie jest jakiś technologiczny szał. Prywatnie jednak wolałbym poczekać, kupić koła stricte pod tarcze, hamulce i dopiero to zmontować.
thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 czy ta rama przyjmie tarcze??? https://www.forumrowerowe.org/topic/219512-hamulce-tarczowe-czy-ta-rama-przyjmie-hamulce-tarczowe/?p=1995727
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2017 Mod Team Napisano 1 Lipca 2017 Prywatnie jednak wolałbym poczekać, kupić koła stricte pod tarcze, hamulce i dopiero to zmontować. Popieram. czy ta rama przyjmie tarcze??? Owszem.
Fenthin Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 I rama,i widelec. Natomiast pytanie, czy potrzebujesz na gwałt nowe koła? Piszesz, że za dwa miesiące chcesz przechodzić na tarcze. Może lepiej poczekać?
thepanone Napisano 1 Lipca 2017 Autor Napisano 1 Lipca 2017 Natomiast pytanie, czy potrzebujesz na gwałt nowe koła? Piszesz, że za dwa miesiące chcesz przechodzić na tarcze. Może lepiej poczekać? No i chyba niestety masz rację. Skoro nie muszę razem z hamulcami kupować amortyzatora to może uda mi się kupić i koła i tarcze za 1500 zł jednocześnie (za miesiąc) Dziękuję wszystkim.
lynx79 Napisano 1 Lipca 2017 Napisano 1 Lipca 2017 Najlepiej pozbieraj na sprzęt, kup to co masz kupić docelowo i dopiero montuj wszystko razem. Teraz kupisz koła, potem ci się coś odmieni lub pojawią się inne problemy, zmienisz koncepcję - kasa przepadnie. W najgorszym wypadku coś będzie leżało, a wpadniesz na pomysł by jednak cały rower zmienić. Kup i zamontuj wszystko razem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.