Skocz do zawartości

[opony] uniwersalne do 29er


macbla95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Z racji tego, że muszę zmienić opony w swoim rowerze szukam opon w miarę uniwersalnych pod koło 29. Przekopując internety wpadły mi w oko opony Continental Double Fighter III 29x2,0. O ile bieżnik jest w miarę okej, to waga samej opony trochę mnie przeraża. Czy macie jakieś inne propozycje z opony z podobnym bieżnikiem, czy wybór Double Fighterów będzie okej?

 
Napisano

Miałam w crossie uterenowionym DFII i byłam zachwycona nimi, prędkościomi i wytrzymalością. Ale w teren-teren w 29 bym raczej ich nie założyła (moga się uślizgiwać) 

Polecam Smarty Samy (róznież sporo jezdzone) lub zwijane Saguaro Gaexa. Te w przeciwieństwie do Continentala juz w tej wersji trzymają się dzielnie i nie trzeba drzeć o ścianki boczne.

Napisano

Miałam w crossie uterenowionym DFII i byłam zachwycona nimi, prędkościomi i wytrzymalością. Ale w teren-teren w 29 bym raczej ich nie założyła (moga się uślizgiwać) 

Polecam Smarty Samy (róznież sporo jezdzone) lub zwijane Saguaro Gaexa. Te w przeciwieństwie do Continentala juz w tej wersji trzymają się dzielnie i nie trzeba drzeć o ścianki boczne.

 

Smart Samy odpadają. Właśnie teraz mam założone i się nimi zraziłem. Tylna po 2k km nadaje się na śmietnik, z przodu tragedii nie ma.

Mam Race Kingi 2.2 i są naprawdę niezłe jeśli chodzi o przyczepność w terenie i opory na asfalcie.

No i klasyczne Smart Samy.

 

W sumie Race Kingi nie są złe. Myślisz że na przód 2,2 a na tył 2,0 byłoby dobrym rozwiązaniem czy lepiej brać 2 identyczne rozmiarowo( dwie 2,0)?

Napisano

Weź pod uwagę to że Continental ma trochę dziką rozmiarówkę i 2.2 są nieco węższe niż sugeruje producent. Ja bym brał szersze, zasugerowałem się opiniami na forum na ich temat i nie żałuję zakupu.

 

A co do Smart Samów to miałem podobnie, ale myślałem że stąd że nie dbałem o oponę.

Napisano

Możesz zwrócić uwagę na Schwalbe Hurricane. Bieżnik podobny do Double Fighter plus ma boczne klocki. Przetestowałem zarówno na asfalcie jak i na drogach gruntowych, żwirowych i lekko kamienistych. W porównaniu do np. Saguaro mega szybka. Daje radę. 

 

pol_pl_Opona-SCHWALBE-HURRICANE-29x2-00-

Napisano

Ale co dokładnie masz na myśli pisząc "uniwersalne"? Bo z przykładu wynika, że szukasz opony na asfalt i szutry, taka opona w terenie nie pojedzie, a na mokrych korzeniach się po prostu zabijesz. napisz w jaki teren chcesz kapcia to doradzimy :) 

 

niestety coś takiego jak opona dobra do wszystkiego nie istnieje, zawsze trzeba iść na kompromis w którąś stronę. A co do SmartSama to podobno jest jakaś nowa wersja bieżnika, którą wszyscy chwalą więc bym jej nie skreślał  tak szybko. Mi RaceKingi nie podeszły, na teren za mały bieżnik, na asfalcie też bez szału. Co do trwałości się nie wypowiem, bo nie zrobiłem na nich więcej niż 500km. 

 

 

Napisano

Głównie asfalt, szutry i kamieniste i ubite ścieżki w lesie (generalnie luźna nawierzchnia) no i oczywiście asfalt  - w gruby teren się nie pcham typu błoto po pas, korzenie czy inne tego typu niespodzianki.

Napisano

Następca Geax Saguaro, czyli Vittoria Mezcal III - to jest to co ja wybrałem. Ew. Saguaro na przód, Mazcal III na tył - podobno 70% oporów toczenia to tył, a za uślizgi odpowiada przód.

 

Wysoka jakość, duża żywotność, podobno dobrze radzą sobie nawet na piachu i na asfalcie też - gorzej na mokrym. Myślałem o Smart Samach, ale niestety Shwalbe nie potrafi zrobić nie krzywych (!) opon - poczytaj mój wątek i obejrzyj filmiki. Hurricane to opony typowo na asfalt z możliwością krótkiego przejazdu w lekkim terenie - z plusów: duża żywotność, z minusów - Schwalbe (ciekawe czy nowe Hurricane są proste ;) ) i to że w terenie być może nie będziesz zadowolony. Inna opcja: Maxxis Crossmark - bardzo dobre jakościowo opony, ale nie wybrałem ich ze względu na opinię że na luźnym piachu, szczególnie w zakrętach, się ślizgają. 

 

Opony Continentala mają opinię delikatnych, niestety - bo sam chciałem X-Kingi. 

Napisano

W ubieglym tygodniu kupiłem sobie zapas x-kingów 29x2,2 i 2,4 w wersji protection (najwyższy model) po 20EUR/szt. na wiggle.

 

http://www.wiggle.co.uk/continental-x-king-protection-29er-folding-mtb-tyre/

 

widzę, że podnieśli cenę o kilka EUR ale i tak w cenie 1szt. w PL mamy komplet i jeszcze zostanie na butelkę ognistej wody.

 

Jest to moja ulubiona opona uniwersalna a zjeździłem ich już całkem sporo. Na suchym jest IMHO bezkonkurencyjna biorąc pod uwagę toczenie vs trakcja w każdym terenie (nie liczę asfaltu bo tu z reguły jeżdzę na czymś innym). Na mokrych korzeniach jest b.slabo ale nie gorzej jak na analogicznych gumach z innych stajni (RoRo czy Ikon).

 

Na mokrości mam drugie przednie koło z gumą MKII RS 2,4.

Napisano

X-King to na pewno uniersalne opony w teren.

Ale autor szuka uniwersalnej opony w teren i na asfalt.

Lepsze będą RaceKing.

Co do szerokości to bieżnik w RK 2.2 jest węższy np. od bieżnika w moich WTB 2.1

Za to RK mają większy balon i są najszersze mierząc ścianki boczne.

 

Najwyższe modele Conti to chyba RaceSport, nie Protection.

Napisano

Protection to to co RaceSport tylko dodatkowo 2x potrójny oplot 180tpi i więcej gumy na bokach.

 

Drobne sprostowanie... 

 

RaceSport ma pod bieżnikiem 3 warstwy oplotu 180tpi, na bokach 2x120tpi, topowa mieszanka black chilli, 29x2,2, boki papierowe, często widać przez nie oplot, ważą ~550g 29x2,2

ProTection pod bieżnikiem 4x240tpi, boki 3x180tpi, dodatkowa warstwa ProTection, blackchilli, więcej gumy na ściankach bocznych, ważą ~660g (29x2,2)

 

RaceSporty to wyczynówki, uważane przez niektórych jako jednorazówki (jeden start). Protection są dużo odporniejsze na rozcięcia boczne i przebicia. Bieżnik na asfalcie zużywa się w takim samym tempie, błyskawicznie.

 

Ze względu na przyspieszone zużycie na asfalcie polecane są konfiguracje RaceKing na tył i X-King na przód.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...