Skocz do zawartości

[kaseta] zamiana 11-34T na 12-36T


spejson

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy da się zamienić 1:1 (ściągam jedną zakładam drugą) kasetę Shimano Alivio CS-HG400-9 11-34T na Shimano Alivio CS-HG400-9 12-36T?

Rower Kross Level R4/2016

pełna specyfikacja:

https://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r4

 

Czy po ewentualnej zamianę tzreba będzie dokonywać jakichś dodatkowych regulacji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność twojej tylnej przerzutki, to 45t. Obecnie cały napęd wymaga (44-22) + (34-11) tej pojemności. Zmieniając przerzutkę tylną na 12-36 zwiększasz wymagania zapędu co do pojemności. Teoretycznie - powinny byc problemy ze zmianą na skrajne przełożenia. Praktycznie - sporo osób chwali się na forum, że przerzutki teoretycznie nie obsługujące wymaganych pojemności - faktycznie obsługują je.

 

Generalnie - teoretycznie - powinny być problemy. Faktycznie - trudno powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Jak wyżej: może być, u mnie jest ale ja mam starszą RD-M750 (też nad rzuceniem tej kasety 12-36 myślę), problem ze śrubą oddalającą kółka przerzutki od zębatki kasety. Niby mam do 34z największą ale po wkręceniu śruby regulacyjnej na max ledwo kółko przerzutki mija największą zębatkę kasety 34z.

Przyjrzyj się na początek jak jest z tym u ciebie.

Max przerzutki interesuje głównie osoby, które mają fantazję jeździć na największych zębatkach korby-kasety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile poprzedniego nie skróciłeś na styk.

Łańcuch w ogóle nie był ruszany w sensie skracania.

 

 

Max przerzutki interesuje głównie osoby, które mają fantazję jeździć na największych zębatkach korby-kasety

No właśnie po to chcę zmienić bo liczę, że te 36z pozwoli mi trochę zniwelować "słabość mojej łydki".

Zasadniczo nie wiem czy to w ogóle coś da a druga sprawa jeśli to nie jest tak na 100% 1:1 to chyba odpuszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Chodziło mi o jeżdżeniu na największych zębatkach korby/kasety JEDNOCZEŚNIE :) Duża z przodu, duża z tyłu.

Środkowa powinna oblecieć całą kasetę, młynek powinien oblecieć spokojnie duże zębatki.

 

Więcej by ci dała zmiana korby na jakąś 40x30x22, ale to już koszta większe. Ja to na razie odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile poprzedniego nie skróciłeś na styk. Łańcuch w ogóle nie był ruszany w sensie skracania.

 

Nie wiem(y) w jakim stanie jest łańcuch, może być tak że stary łańcuch będzie się ślizgał na nowych zębatkach , lub spowoduje szybsze zużycie kasety. Dlatego trzeba brać to pod uwagę. HG53 rewelacją nie jest.

 

Ja osobiście bym wymieniał komplet łańcuch + kaseta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Idąc drogą korby - nie można największej koronki wymienić na 42T?


Może być problem ze zmieniarką.

"Przystosowana do współpracy z górną największą tarczą korby od 44z do 48z"

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb/p,przerzutka-przednia-altus-fd-m370-shimano,572795.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie po to chcę zmienić bo liczę, że te 36z pozwoli mi trochę zniwelować "słabość mojej łydki".

Ale z tego co widzę, to ty tam masz normalną korbę 3 rzędową? Serio brakuje Ci przełożeń niższych niż 22 na 34? Ja wiem, ze koło jest 27,5 ale to przełożenie prawie stoi w miejscu. Moim zdaniem tylko wydasz kasę.

 

Pomiędzy 34 a 36z masz raptem 5% różnicy, to trzy-cztery razy mniej niż jeden bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcingrychyol, trochę chyba kombinuję. Mówisz że 22x34 to nie piwinno być mało. Być może. Zakładam, że moja "łydka" mogłaby by być mocniejsza, ale skoro 22x34 to już takie dobre przełożenie to po co robią te napędy z 40z z tyłu? Ostatnio widziałem jak ludzie wjeżdżali na Stożek i każdy praktycznie z tyłu miał 10 lub 11z i kręcili na największej zębatce kasety. Ciekawe czy dałby tam radę jakiś terminator na moim napędzie. Sam nie wiem ile problemu na podjazdach stwarza moja "słaba łydka" a ile cienki napęd. Koszt kasety to ok. 80 zł więc pomyślałem sobie, że nożna spróbować i sprawdzić co to da jeśli dałoby się przełożyć 1:1. Tak naprawdę ten Kross to mój pierwszy rower tego typu i nie bardzo jeszcze ogarniam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest korba 40x30x22. Kasetę z 11-34 na 12-36 zmieniałem razem z łańcuchem niejako przy okazji. 
Różnica jest może niewielka ale mimo wszystko na stromych podjazdach wyraźnie odczuwalna. Na dodatek pozytywnie wpływa na nogi ponieważ stopniowanie jest inne i wg mnie lepsze niż 11-34. Było 26-30-34, a jest 28-32-36. I teraz tam gdzie do tej pory nie dawałem rady i wbijałem już 34 teraz jadę na 32 i jest w sam raz. 36 to już na konkretne podjazdy, w mieście praktycznie nieużywalna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przełożenia przekłada sie też rozmiar koła, 29 to jednak jest pewna różnica i 40z może się przydać, a jeszcze jak masz np. 1x11, to masz z przodu np. 36z i tu już wiadomo o co chodzi. Musisz w takim razie przetestować. Kasetę zawsze można sprzedać. Ja też wsadziłem teraz do 9 swojej kasete Sunrace 11-36, ale stwierdzam, ze mam problem pomiędzy 7 a 6 biegiem, bo jest 20% różnicy zamiast 15% i to jest za dużo. Na 12-36 powinno być bez takich problemów. Przy okazji wyszło, że przy 26" kole na najmniejszym biegu to się prawie stoi.

 

EDIT: W jakim stanie jest ta Twoja kaseta? Ja mam raptem 15km przejechane. W sumie, to jakbyś był zainteresowan, możemy się spróbować zamienić. Mamy chyba w miarę blisko i obaj byśmy potestowali. Ja mam stopniowanie 11-13-15-18-21-24-28-32-36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcingrychtol, dopiero teraz przeczytałem Twoją propozycję, niestety kasetę już zamówiłem (12-36). W sumie jak wymienię to mogę Ci tej swojej 12-34 użyczyć do testów na jakiś czas, zobaczysz jak Ci to podejdzie. Ma przejechane ok 400 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spejson, wszystko wyregulujesz. Wprawdzie t. przerzutka to Shadow i one są bardziej odporne na tego typu kombinacje, ale się da. Ja mam XT 772 też Shadow (maks. koronka wg specyfikacji to też 34z) i spokojnie przyjmuje kasetę 11-36/12-36. Jeśli masz korbę 3rz to kaseta zaczynająca się od 12z będzie lepsza, da bardziej miękkie biegi, czasy ubijania kapuchy już minęły ;)

Będziesz musiał delikatnie wkręcić śrubkę regulacyjną, jeśli będzie krótka, to ją podmień na minimalnie dłuższą. Do nowej kasety oczywiście nowy łańcuch.

Z korby 44/32/22 nie zrobisz 42/32/22 bez wymiany przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie jaki problem?

Prawdopodobnie przy tak niewielkiej różnicy między zębatkami, nawet nie będzie trzeba ruszać przerzutki i będzie poprawnie działać, ewentualnie będzie trzeba minimalnie ją obniżyć.

 

Co takiego magicznego jest w przednich przerzutkach 3x9, że nie idzie kombinować z korbą? M411 spokojnie sobie radziła z dedykowanym 48-38-28 jak i z mega kombinacją 38-32-22, a potem z 36-22 i obecnie 38-26.

Jakiegoś 7rz altusa lub sis-a ustawiłem bratu z kombinacją 42-36-26 (standardowo miał chyba 48-38-28). Więcej tam było zabawy z tyłem niż przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam powyższe słowa. Mnie dłużej zajęło zmuszenie dedykowanej przedniej przerzutki SLX pod korbe 36x22 do pracy niż Acery dedykowanej do 22-32-44. Wystarczyło 5 minut i Acera śmiagała z 36x22. Różnica 2 zębów na największym blacie to jakiś pomijalny problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...