Mery1984 Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Cześć, Rzecz w tym przede wszystkim, że stery to temat, którego kompletnie nie ogarniam. Zrobiłem sobie 3/4 roweru już ale do układu kierowniczego nigdy do tej pory się nie dobierałem, a teraz muszę. Przede wszystkim muszę stery rozebrać, co nie jest jakimś problemem. Rama idzie do malowania więc pełny demontaż ją czeka. Po drugie chcę tę okoliczność wykorzystać do wymiany widelca, mostka na dłuższy żeby skompensować sobie braki w rozmiarze ramy. Rama jest 19.5" a wedle math fu trekkingowy rower do codziennej jazdy na mój wzrost (176cm) powinien mieć 21" i podobno mogę sobie ten brak w zasięgu skompensować wydłużając nieco mostek. Chcę to zrobić bo na dłuższej przejażdżce (+40km) zdarza się, że zaczynają boleć barki lub kark. Rzeczy typu ustawienie siodełka i klamkomanetek już przerobiłem. Do rzeczy. Mam to co na zdjęciach, z tego co przeczytałem i zrobiłem google fu dowiedziałem się, że to najstarszy typ (co po wieku tego roweru wcale mnie nie dziwi ) sterów skręcanych. Czego nie wiem - czy to 1 czy 1 1/8", co będzie pasowało w to miejsce i będzie przyzwoitej jakości. Dobrze by było jakbym mógł zachować swoją kierownicę, zwykła, prosta stalowa kierownica ale w pełni wystarczająca. Koła są 26" Jakby ktoś pomógł mi skomponować listę zakupów - widelec, stery, mostek i streścił co z czym mam potem ogarnąć żeby nie pozbawić się uzębienia na następnym wyjeździe to będzie miło Budżet 150-200PLN choć wolałbym bliżej 150 http://imgur.com/a/UnEp7
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Wygląda to na 1". Dla pewności zmierz średnicę części mostka wchodzącą w wideł (powinno to mieć ~ 22mm). Stery tanie i dobre (pod warunkiem okresowego podrzucania świeżej porcji saru) to np.: http://miastorowerow.pl/stery/36762-stery-1-neco-h831-z-gwintem-czarne-2112190028653.html. Mostek na zdjęciach wygląda na co najmniej 100mm długości. Może być pewna trudność ze znalezieniem dłuższego.
Mery1984 Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Napisano 29 Czerwca 2017 Mostek na zdjęciach wygląda na co najmniej 100mm długości. Może być pewna trudność ze znalezieniem dłuższego. Jak go zmierzyć? Od środka śruby mocującej do środka przekroju kierownicy? Jeśli tak to ma 95mm Rurka wchodząca do wideł ma owszem 22mm więc będzie 1". Okresowe podrzucanie smaru = normalna konserwacja co ~2-3 m-ce?
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Jak nie będziesz się przedzierał przez ulewy i nurkował z rowerem w bagnach to typowa konserwacja raz na sezon. Długość mostka mierzyłeś dobrze. Najdłuższe jakie powszechnie można jeszcze kupić to 100-105mm więc praktycznie zyskujesz tyle co nic.
Mery1984 Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Napisano 29 Czerwca 2017 Dzięki, czyli więcej już nie ugram, znalazłem mostek 105mm ale ten 1cm to nie będzie żadna rewolucja. Zrobię więc konserwację, sprawdzę stan sterów jak coś to kupię nowe i wymienię, a potem złożę z powrotem. Znalazłem jeszcze jedną rzecz - regulowany kąt pochylenia, przydatne czy nie? http://allegro.pl/mostek-regulowany-accent-eagle-1-105mm-31-8-i6768994317.html
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 W praktyce więcej z tym problemu niż pożytku szczególnie, że wysokość kierownicy możesz zmieniać w inny sposób.
Fenthin Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Na 100% są to stery 1" skręcane. Wymiana na ahead jest nieopłacalna. Możesz natomiast założyć adapter na mostek ahead, wtedy wybór mostków jest ogromny. Tyle, że wydłużanie mostka raczej będzie działała na niekorzyść, jeszcze bardziej wydłużysz pozycję. Jeśli już, większe gięcie. Ale i tak masz dosyć mocno podniesioną kierownicę. Trekking na Twój wzrost to może i 20-21", ale ty masz rower na kołach 26", to jest pewnie jakiś stary ATB. Co zaś tyczy się 1cm na mostku, różnica może być odczuwalna jako naprawdę spora.
Mery1984 Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Napisano 29 Czerwca 2017 Trekking na Twój wzrost to może i 20-21", ale ty masz rower na kołach 26", to jest pewnie jakiś stary ATB. To bardzo możliwe, to Kross Mountain City z 1999. Spróbuję podziałać z wysokością kierownicy może będzie wygodniej, jeśli nie to rozważę wymianę ramy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.