Colonel Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Witam. Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego roweru szosopodobnego, które będzie wykorzystywany do jeździe po mieście i lokalnych szutrach. O ile w tematyce rowerów MTB i podobnych jestem biegły to w przypadku rowerów typu gravel/przełaj kompletnie zielone. Dlatego chciałem wam przedstawić swoje założenie i proszę o ewentualną ocenę czy idę w dobrym kierunku. 1. Materiał: stal lub alu z widelcem węglowy 2. Napęd: zakładam, że będzie to 2xX (w MTB z powodzeniem wystarczał mi zakres 1x10 to pomyślałem, że tu nie ma większego znaczenia czy będzie to 2x8, 2x9 czy 2x10) 3. Koła: chciałbym, żeby obręcze były względnie szerokie (coś w okolicach 20mm wew.), co do opony to min. 35C 4. Względnie szeroka kierownica (tyle, że co to znaczy szeroka kierownica w przełaju?) 5. Rozmiar: czytał, że rowery z gatunku gravel/przełaj można kupować mniejsze o rozmiar. Ponieważ od jakiegoś czasu lubię długie ramy i krótkie mostki zastanawiam się czy mógłbym wziąć rozmiaru większego + krótszy mostek ? Mój budżet to: 4500zł max (ale wolałbym wydać mniej) Póki co na oku mam: Jamis renegade, Author Ronin, Marin Lombard/Four Corners/Gestalt, Fuji Tread 1.7, Kona Jake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobik314 Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 ad. 2 Patrz na wielkość blatów. 36 małe to norma, 46 jako duży podczas zjazdów rozkręciłem dość mocno i jakbym miał wybrać teraz to wolałbym mieć duży 48 albo 50, nie większy. ad. 3 Wystarczą Ci chyba 17 albo 18mm obręcze i masz ogromną uniwersalność. Na stronie schwalbe znajdziesz info co do czego pasuje. Raczej producenci nie wsadzą Ci zbyt małej obręczy w tych typach rowerów. ad. 4 Jeździłeś szosą/barankiem dłużej? Dlaczego szerokość jest dla Ciebie istotna? Miej na uwadze że 5-6k to magiczna bariera przed którą masz hamulce mechaniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colonel Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 ad. 4 Jeździłeś szosą/barankiem dłużej? Dlaczego szerokość jest dla Ciebie istotna? Miałem okazję jeździć na szosówce z kierą 420mm i testować Whyte Friston i w tym drugiem kiera była zdecydowanie bardzie komfortowa Miej na uwadze że 5-6k to magiczna bariera przed którą masz hamulce mechaniczne. Wiem - jakbym celował w ten budżet to brałbym w ciemno RAG+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuTomek Napisano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2017 Cześć, ja kupiłem GT Grade. Jeżdżę po mieście i okolicach, na asfalcie, szutrze, leśne ścieżki. Rower daje radę. W podanym budżecie ciężko będzie znaleźć coś lepszego. No i baranek gravelowy, o ile można tak powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.