Skocz do zawartości

[przełaj/gravel]Dylematy techniczno-użytkowe


Colonel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego roweru szosopodobnego, które będzie wykorzystywany do jeździe po mieście i lokalnych szutrach. O ile w tematyce rowerów MTB i podobnych jestem biegły to w przypadku rowerów typu gravel/przełaj kompletnie zielone. Dlatego chciałem wam przedstawić swoje założenie i proszę o ewentualną ocenę czy idę w dobrym kierunku.

 

1. Materiał: stal lub alu z widelcem węglowy 

2. Napęd: zakładam, że będzie to 2xX (w MTB z powodzeniem wystarczał mi zakres 1x10 to pomyślałem, że tu nie ma większego znaczenia czy będzie to 2x8, 2x9 czy 2x10)

3. Koła: chciałbym, żeby obręcze były względnie szerokie (coś w okolicach 20mm wew.), co do opony to min. 35C

4. Względnie szeroka kierownica (tyle, że co to znaczy szeroka kierownica w przełaju?)

5. Rozmiar: czytał, że rowery z gatunku gravel/przełaj można kupować mniejsze o rozmiar. Ponieważ od jakiegoś czasu lubię długie ramy i krótkie mostki zastanawiam się czy mógłbym wziąć rozmiaru większego + krótszy mostek ?

 

Mój budżet to: 4500zł max (ale wolałbym wydać mniej)

Póki co na oku mam: Jamis renegade, Author Ronin, Marin Lombard/Four Corners/Gestalt, Fuji Tread 1.7, Kona Jake 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2 Patrz na wielkość blatów. 36 małe to norma, 46 jako duży podczas zjazdów rozkręciłem dość mocno i jakbym miał wybrać teraz to wolałbym mieć duży 48 albo 50, nie większy.

ad. 3 Wystarczą Ci chyba 17 albo 18mm obręcze i masz ogromną uniwersalność. Na stronie schwalbe znajdziesz info co do czego pasuje. Raczej producenci nie wsadzą Ci zbyt małej obręczy w tych typach rowerów.

ad. 4 Jeździłeś szosą/barankiem dłużej? Dlaczego szerokość jest dla Ciebie istotna?

 

Miej na uwadze że 5-6k to magiczna bariera przed którą masz hamulce mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ad. 4 Jeździłeś szosą/barankiem dłużej? Dlaczego szerokość jest dla Ciebie istotna?
Miałem okazję jeździć na szosówce z kierą 420mm i testować Whyte Friston i w tym drugiem kiera była zdecydowanie bardzie komfortowa :) 

 

 

 

Miej na uwadze że 5-6k to magiczna bariera przed którą masz hamulce mechaniczne.
Wiem - jakbym celował w ten budżet to brałbym w ciemno RAG+ :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja kupiłem GT Grade. Jeżdżę po mieście i okolicach, na asfalcie, szutrze, leśne ścieżki. Rower daje radę. W podanym budżecie ciężko będzie znaleźć coś lepszego. No i baranek gravelowy, o ile można tak powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...