Lotap Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Witam 7 lat temu zawitałem na tym forum z zapytaniem o rower górski (kupiłem wtedy Unibike Evolution). Teraz 7 lat później przychodzę po raz kolejny z prośbą o pomoc. Chciałbym kupić rower typu fitness (jeszcze lepszy byłby gravel, ale nie na ten budżet). W oczy rzuciła mi się oferta (z allegro) na Romet Mistral Urban z 2015 roku. Taki rower można nabyć aktualnie za 900 złotych. Ma wszystko czego potrzebuję (tak mi się wydaje), a może bardziej nie ma tego, czego nie potrzebuję. Mowa o amortyzacji i 27 biegach. W dodatku to polska marka, a to sobie cenię. Czy coś temu modelowi brakuje? Gdzie tkwi haczyk? Czy można kupić coś lepszego dokładając kilkaset złotych, czy nie warto? Roweru chcę używać do małych wycieczek, do jazdy po mieście. Żadnych trudnych warunków, ale dziury i krawężniki na pewno. Może nie powinienem odrzucać rowerów crossowych? Lazaro Integral jest całkiem okej, ale nie widzę nigdzie informacji nt wagi, a podejrzewam, że jest wyższa niż tego Rometa. Proszę o każdą opinię i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 ....i nad czym się tu zastanawiać??? Brać bo cena niska jak w markecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Integral z amorem waży coś 14.5, urban 11. Problem z urbanem jest taki, że przelozenia są twarde bo 42/11-28, no i osprzęt nie najwyższych lotów, bo altus wszędzie. Ale za taką cene trzeba kupować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zindo Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Problem z urbanem jest taki, że przelozenia są twarde bo 42/11-28, no i osprzęt nie najwyższych lotów, bo altus wszędzie. Ja wymieniłem w swoim kasetę na 11-34, dzięki temu na podjazdach daje radę. Altus niska grupa ale działa bez problemu. Przydałoby się cos z shadow'em bo na nierównościach łańcuch podskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mambaout Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Łańcuch mocno podskakuje bo np w moim Mistralu był zdecydowanie za długi, trzeba było go skrócić o jakieś 6-8 ogniw( nie jestem teraz w stanie powiedzieć dokładnie ile ale rząd wielkości podobny) .W garażu zdjęcia mojego Mistrala na Sorze 2x9:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Jak on teraz waży z dodatkami 10700, to w stockie był jeszcze lżejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mambaout Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Po wyjęciu z kartonu i założeniu pedałów było właśnie koło 11kg(rozmiar 23 cale). Korba byla o dziwo bardzo lekka bo mniej niż 600g(po wycięciu plastikowych osłon) +suport na kwadrat (chyba 250). Zmieniałem jeszcze gripy na piankowe więc to też trochę lżejsze i kierownice bo była za szeroka dla takiego roweru moim zdaniem (chyba 700mm seryjnie), wymienione były też linki i pancerze przerzutki tylnej.z innych ciekawostek manetka altus x9 jest lżejsza niż Sora;) Edit:i zapomniałem o najważniejszym jeżeli chodzi o wage czyli zmiana opon z 35 spicer drut ba continental ultra sport 2 drut/zwijana. Detka jedna oryginalna została, druga wymieniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Faktycznie, nie ma chyba na co czekać. Kupię Mistrala. Tutaj podaliście mi kilka wad tego modelu, ale zakładam że żaden rower nie jest bez skazy. Wcześniej myślałem jeszcze o ostrym kole, o Tribanie FB 520, o Kross Pulso. Jednak one wszystkie są sporo droższe i też mają swoje mankamenty (podobno w Tribanie przednia przerzutka nie działa idealnie). Jeszcze tylko pytanie. Skoro w Mistralu jest z tyłu dziewięć biegów, a z przodu jeden to zakładam, że mimo dużych skosów używa się wszystkich przełożeń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Jeszcze tylko pytanie. Skoro w Mistralu jest z tyłu dziewięć biegów, a z przodu jeden to zakładam, że mimo dużych skosów używa się wszystkich przełożeń? dokładnie ;-) Nie masz innej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psus Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Po wyjęciu z kartonu i założeniu pedałów było właśnie koło 11kg(rozmiar 23 cale). Korba byla o dziwo bardzo lekka bo mniej niż 600g(po wycięciu plastikowych osłon) +suport na kwadrat (chyba 250). Zmieniałem jeszcze gripy na piankowe więc to też trochę lżejsze i kierownice bo była za szeroka dla takiego roweru moim zdaniem (chyba 700mm seryjnie), wymienione były też linki i pancerze przerzutki tylnej.z innych ciekawostek manetka altus x9 jest lżejsza niż Sora;) Edit:i zapomniałem o najważniejszym jeżeli chodzi o wage czyli zmiana opon z 35 spicer drut ba continental ultra sport 2 drut/zwijana. Detka jedna oryginalna została, druga wymieniona. Czy ten rower Romet Mistral Urban w rozmiarze 23 cale będzie dobry dla mnie? Mam 190 cm wzrostu i długość nogi do kroku 90cm. POzdrawiam, Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enteroff Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 Czy ten rower Romet Mistral Urban w rozmiarze 23 cale będzie dobry dla mnie? Mam 190 cm wzrostu i długość nogi do kroku 90cm. Tak, powinien być dobry. W rozmiarze ramy 21" odległość od ziemi do środka poziomej ramy to 83cm (dla porównania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.