Skocz do zawartości

[Piasta planetarna] Nexus SG-8R20 - Problem z biegami


Negatywo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Piasta Nexus SG-8R20 blokuje się przy zmianie manetką; od 5-biegu. Koło zostaje całkowicie zablokowane i nie kręci się. Manetka, linka i zewnętrzny sterownik nie są uszkodzone, problem jest w środku na jakiejś zapadce, jak mniemam.

 

Napisano

To raczej nie do uniknięcia, ale przepuszczam że w środku nic nie jest uszkodzone. Problem pojawił się po demontażu koła przez kogoś kto nie za bardzo miał o tym pojęcie. Zastanawiam się czy może wewnątrz oś nie została przesunięta względem mechanizmów zapadkowych. 

Miał ktoś taki przypadek u siebie ?

Napisano

Przy źle założonej lince punkty regulacji by się raczej nie zgrały. Poza tym inne biegi by źle chodziły.

Chyba że linka została zagięta i w momencie wrzucania na 5 zaczyna się blokować w pancerzu.

 

 

 

Problem pojawił się po demontażu koła przez kogoś kto nie za bardzo miał o tym pojęcie. Zastanawiam się czy może wewnątrz oś nie została przesunięta względem mechanizmów zapadkowych.

To oprócz zdjęcia koła musiałby rozkręcić piastę.

 

Koło całkowicie się blokuje (nie da się zakręcić ręką), czy nie można pedałować?

Napisano

sprawdź czy masz założone podkładki kolorowe z ząbkiem. Jeśli tak, to sprawdź czy są po dobrych stronach (każda z nich ma być z określonej strony, nawet powinny być opisane L i R.)

Napisano

Z zewnątrz wszystko jest poprawnie założone. Problem pojawia się przy zmianie z 4 na 5 bieg; blokuje się wtedy piasta i nie da się pedałować. Przy powrocie na czwarty bieg i niżej, problem znika.

Zastanawiam się czy piasta nie rozregulowała się wewnątrz i raczej na to wygląda. Nie wiem czy jest sens rozbierać ją całą od strony napędu bo nie wiem czy coś zaradzę.

Napisano

Czyli jest coś nie tak przy wyłączaniu reduktora z napędu (ta piasta to w zasadzie 2x4, niższe biegi idą przez reduktor). Być może wystarczy czyszczenie ale to i tak trzeba ją rozkręcić i wyjąć wkład.

Napisano

O tym ze trzeba piastę rozebrać i zdiagnozować wnętrze wiemy gdzieś od 27 czerwca.

Mniej więcej wtedy ustalone zostało że nie jest winien wybierak / manetka.

 

Tylko autor wątku ma jakieś opory żeby to zrobić lub przekazać to komuś kto ma wiedzę i umiejętności  :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Wyciągnięcie piasty z obudowy nie jest rudne. Trzeba odkręcić nakrętki z lewej strony.

 

 

Ps. Shimanowski olej można zastąpić olejem ATF, Nexusy nie mają uszczelnień przeznaczonych do oleju, trzeba odczekać aż przestanie kapać z piasty i wtedy zmontować ponownie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No więc tak; na początek dziękuję wam za chęć pomocy, jednak problemem nie była regulacja czy tez konserwacja piasty. Dopiero teraz znalazłem czas na porządny przegląd wnętrza piasty. 

Okazało się że za blokowanie trybów powyżej 4-go biegu odpowiedzialna była jedna mała kulka z łożyska która w jakiś sposób sie wydostała z koszyka (pewnie ktoś musiał zluzować całą oś przy demontażu koła).

Po złożeniu wszystko działa jak należy. Na szczęście kulka nie spowodowała żadnych uszkodzeń.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...