Skocz do zawartości

[Śruba Kierownicy] Damka Holenderska


kompnet

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Zakupiłem holenderską damkę, chciałem ją przeczyścić nasmarować, powymieniać parę rzeczy. Wszystko praktycznie zrobiłem, lecz nastąpił pewien problem ze śrubą kierownicy.

 

Miałem problem z wyciągnięciem kierownicy po odkręceniu wszystkiego, tak jakby wszystko wewnątrz się spiekło, wlałem sporo smaru w sprayu i siłowo raz w lewo raz w prawo kierownica wyszła po złożeniu wszystkiego NIE MOGĘ ZAKRĘCIĆ śruby kierowniczej która ma 23cm, dodam że o dziwo na dole nie było stożka ... :/ nie wiem jak to się trzymało bez kamienia rozporowego. Dodam tylko że śruba z tego roweru jest grubsza od normalnych śrub które porównałem z innych damek i nie wchodzi w standardowy kamień rozporowy, który chciałem wyciągnąć z innego roweru. Poniżej parę fotek proszę pomóżcie jak to zrobić.

 

Ps. chcę kupić nową śrubę oraz stożek ale czy będzie pasował długościowo na pewno tak: http://allegro.pl/sruba-kierownicy-230mm-plus-stozek-turing-na-imbus-i6683961438.html

69923a9eca686.jpg5e22a2358485b.jpg

477dfd94c88a6.jpg

Napisano

Te śruby mają różne gwinty. W rurze sterowej nic nie zostało. Powinna być tam taka część która ma takie wypusty które wchodzą w te wycięcia we wsporniku kierownicy. Wykręcając śrubę ona idzie do góry i klinuje kierownicę. Na przyszłość,wyciągając wspornik nigdy się nie wykręca śruby do końca,trzy obroty odkręcając,jedno walnięcie młotkiem w śrubę i wychodzi,lżej lub ciężej ale musi.

Napisano

Te śruby mają różne gwinty. W rurze sterowej nic nie zostało? Powinna być tam taka część która ma takie wypusty które wchodzą w te wycięcia we wsporniku kierownicy. Wykręcając śrubę ona idzie do góry i klinuje kierownicę. Na przyszłość,wyciągając wspornik nigdy się nie wykręca śruby do końca,trzy obroty odkręcając,jedno walnięcie młotkiem w śrubę i wychodzi,lżej lub ciężej ale musi.

Napisano

Ta śruba nie będzie pasować, bo ty masz sztycę starego typu. Ma nacięcia, więc wchodzi w nią stożek. A ta z linku ma klin-pasuje do skośnie ściętych sztyc.

Masz 3 wyjścia:

1. Szukać na złomowiskach, pchlich targach kompletu śruba+stożek od starych rometów. Kompletu, bo gwinty w stożkach mogą być różne i może być kłopot z dopasowaniem śruby.

Dobrze by było przymierzyć do twojej kierownicy przed zakupem.

2. Kupić nowy typ, ten z klinem (jest lepszy, nie zapieka się) i uciąć szlifierką sztycę skośnie, zaraz nad nacięciami. Tylko trzeba dopasować długość śruby.

3 (Ten polecam)kupić nową sztycę za 2 dychy.

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/klasyczne/p,wspornik-kierownicy-slu-80-czarny-zoom,161876.html

albo jeszcze taniej używkę.

Masz wtedy pasujący komplet. Tylko trzeba przed zakupem sprawdzić średnicę sztycy (francuzi potrafią mieć mniejszą ) i średnicę otworu pod kierownicę

Napisano

Czytałem Twoją odpowiedź. W rurze nic nie zostało. Kierownica była tak zapieczona że we 2 osoby próbowaliśmy ją ściągnąć, a wszystko przez to że chciałem zdemontować lampkę, aby móc wstawić koszyczek. Raczej niczego nie zgubiłem. Wiem że normalnie tak jak napisałem wyżej taka śruba ma na końcu stożek.


Ta śruba nie będzie pasować, bo ty masz sztycę starego typu. Ma nacięcia, więc wchodzi w nią stożek. A ta z linku ma klin-pasuje do skośnie ściętych sztyc.
Masz 3 wyjścia:
1. Szukać na złomowiskach, pchlich targach kompletu śruba+stożek od starych rometów. Kompletu, bo gwinty w stożkach mogą być różne i może być kłopot z dopasowaniem śruby.
Dobrze by było przymierzyć do twojej kierownicy przed zakupem.
2. Kupić nowy typ, ten z klinem (jest lepszy, nie zapieka się) i uciąć szlifierką sztycę skośnie, zaraz nad nacięciami. Tylko trzeba dopasować długość śruby.
3 (Ten polecam)kupić nową sztycę za 2 dychy.
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/klasyczne/p,wspornik-kierownicy-slu-80-czarny-zoom,161876.html
albo jeszcze taniej używkę.
Masz wtedy pasujący komplet. Tylko trzeba przed zakupem sprawdzić średnicę sztycy (francuzi potrafią mieć mniejszą ) i średnicę otworu pod kierownicę

 

Problem w tym że kierownica jest na stałe scalona właśnie z tą sztycą :( 

Napisano

Problem w tym że kierownica jest na stałe scalona właśnie z tą sztycą

faktycznie. To w takim razie zostaje ci wariant 1 i 2. Obstawiałbym wariant 2 (skośne ucięcie sztycy).

P.S. Szukaj śruby z łbem sześciokątnym, nie na imbus. Chyba, że chcesz kombinować z podkładkami.

Tu mają ze stożkiem i podają wymiary. Możesz sprawdzić, czy będzie pasował.

http://allegro.pl/sruba-montazowa-mostka-kierownicy-p49-i6178730173.html

http://allegro.pl/sruba-wspornika-kierownicy-mostka-180-x-21mm-r31-i6705303456.html

Napisano

Najwyżej ponownie zainwestuję i kupię wspornik + kierownicę co powiesz o tym:

 

http://allegro.pl/chromowany-wspornik-kierownicy-hf-642-21-1-x-200mm-i6839095577.html

 

http://allegro.pl/kierownica-stalowa-chromowana-zenit-224-i6848301342.html

 

Sprawdzę jeszcze tylko czy wejdzie wszystko do rury i powinno działać.

 

Tyle że nie widzę w tym wsporniku tej śruby na górze aby można było przykręcić.

Napisano

Tyle że nie widzę w tym wsporniku tej śruby na górze aby można było przykręci

Jest (musi być) widać jej kawałeczek, bo chyba od góry jest wyfrezowane gniazdo na nią

Chcesz założyć taką "kozę" jak od skladaka? Nie mówię, że się nie da, ale raczej bym szukał bardziej klasycznej "jaskółki" takiej jak masz teraz.

I ręce będziesz miał okropnie wysoko, jak na Harleyu choperze :-). Nie wiem, czy nie okaże się, że linka hamulca będzie za krótka.

Napisano

lepiej chyba nowe zamówić niż się bawić. Jak uważasz

Na pewno szybciej. Metodą szukania śruby i klina po bazarach pewnie byś zrobił to za 3zł, ale mogłoby to ci zająć sporo czasu zanim byś "upolował" pasującą śrubę.

I zawsze coś tam może nie pasować. A tak za 3 dni odbierzesz gotowca i zaczniesz jeździć.

P.S. Jedna rzecz mnie zastanawia. Tę śrubę przed demontażem wykręciłeś? Jeśli tak to MUSIAŁA być w coś (czyli w klin) wkręcona. Inaczej by luźno latała. A skoro tak, to ten klin musi gdzieś być. Jak nie ma w sztycy i nie wypadł i gdzieś poleciał, to znaczy, że nadal tkwi w widelcu. Może się zaklinował.

Poświeć lataką, zdejmij koło i wsadż od dołu (tam w widelcu jest dziura) jakiś patyk. Może ten klin nadal tam tkwi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...