Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony do pierwszej szosy?


Umpero

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zakupiłem sobie nowy rower szosowy Cube Streamer.

Opony są w nim do wymiany więc prośba o radę co kupić tak aby zmieścić się max w 160 zł za parę.

Fajnie by było gdyby były zwijane i dobrze się układały na obręczy.

Obecnie siedzą tam Schwalbe  Ultremo zx 700 x 23.

 

T20wmpl.jpg

Napisano

No właśnie nie wiem.

Gdzieś tam wyczytałem, że 23c się nie opłaca bo komfort z jazdy mniejszy, a właściwości takie same jak 25c.

Obecnie siedzą 23c.

  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 25.06.2017 o 16:10, Piter233 napisał:
Wrzuć sobie 25c

Tutaj bym nie był taki mocno przekonany. Opony z czasem, lubią sobie poprawić rozmiar. Miałem przypadek ze była założona 25, i ona była na styk. Za jakiś czas gość wrócił ze mu ociera.

 

Często tez jak zmierzymy nawet nowe opony to napisane jest 23, a mają 24 a nawet i 25mm. Nie każda rama toleruje opony większe od 25 a pasuje mieć jakiś mały zapas.

Napisano

Ja też oddaje głos na stingera, pół sezonu (łącznie z zimą) i zero zastrzeżeń, bardzo fajnie się toczy i trzyma asfaltu, nie zaliczyłem jeszcze gumy a bywało wpaść w dość sporą wyrwę w drodze. Waga na aukcji podana jest z opakowaniem, moje 25c ważą po 180 gramów.

Napisano

To mi zrobiliście mętlik. Jeden mówi 25c, drugi 23c.

Ta opona Duro Stringer jest bieżnikowana. Czy to nie jest tak, że jeśli opona posiada bieżnik to będzie się na niej osiągać mniejsze prędkości?

 

  W dniu 25.06.2017 o 18:04, lewocz napisał:

Fajne, lekkie oponki. Trzeci rok ujeżdżam.

 

http://allegro.pl/opona-duro-stinger-700x25c-zwijana-210g-i6785145917.html

 

Czy to są te same opony w niższej cenie ?

 

https://sklep.rowery.pl/ogumienie/922/36/opony-rowerowe/opona-duro-700x25c-stinger-db-7043-zwijana-kup_teraz.html

 

I jeszcze mała prośba do dwóch Panów, którzy mają Stingery. Możecie zmierzyć jaka jest ich realna szerokość?

Napisano
  W dniu 25.06.2017 o 20:29, Umpero napisał:
To mi zrobiliście mętlik. Jeden mówi 25c, drugi 23c.

Większy balon zrobił się ostatnio modny, nawet w Pro peletonie. Ale do codziennego treningu nie jest konieczny. Moim zdaniem, o ile w ogóle mieści się w ramie i widle, o 25C warto pomyśleć jeżeli jeździ się po drogach z kiepskim asfaltem lub przeplatanych kostką, albo przy większej wadze jeźdźca, tak powyżej 80kg. Wtedy szersza oponka na niższym ciśnieniu zapewni odpowiedni komfort. Ja ważę do 70kg, mieszkam w Szczecinie, więc szosę jeżdżę po niemieckiej stronie, na świetnie utrzymanych drogach. Dlatego z pełną świadomością wróciłem do opon 23C, ale z lateksowymi dętkami, mam wysoki komfort jazdy z minimalnymi oporami toczenia.

Napisano
  W dniu 25.06.2017 o 20:29, Umpero napisał:

Czy to nie jest tak, że jeśli opona posiada bieżnik to będzie się na niej osiągać mniejsze prędkości?

 

Moim zdaniem jak nie jeździsz sportowo/wyczynowo, to nie poczujesz różnicy. A fajnie mieć bezpieczeństwo jakie bieżnik daje w codziennym użytkowaniu. Ale ja na szosowym to całe lata nie jeździłem, może mam staromodne podejście :) 

Napisano

 

 

  W dniu 26.06.2017 o 14:42, Nial napisał:
A fajnie mieć bezpieczeństwo jakie bieżnik daje w codziennym użytkowaniu. Ale ja na szosowym to całe lata nie jeździłem, może mam staromodne podejście  

Raczej tak. Przy oponach tej szerokości nie ma znaczenia, czy ma bieżnik, czy nie. Na piachu lub na lodzie - wylatuje się na zakręcie - tak samo.

Jeżdżę na budżetowych - Michelin dynamic sport. Mam 700x25C i trzymają wymiar po napompowaniu. Nie mają więcej niż 26 mm. Z tego, co się orientuję - dostępne są w kilku e-sklepach - poniżej 50 zł/szt. W rozmiarze 700x23C - również.

Szału nie ma, ale na czystym asfalcie, zarówno suchym, jak i mokrym - trzyma się bez zastrzeżeń, łatwy montaż i demontaż, waga (1-calowej) - niewiele ponad 40 dkg, kapcia złapałem 2 razy. W obu przypadkach - rozbita butelka rozsypana po całym pasie ruchu i nie zdążyłem wyhamować, ani ominąć.

Napisano

Raczej jestem już zdecydowany na Duro Hypersonic. Ewentualnie Stingery.

Jednak dalej nie wiem, który rozmiar wziąć. Generalnie chciałbym mieć 25c... jednak jak kupię 25c, a po napompowaniu okaże się, że mają więcej?

Więc może wziąć 23c i jak będą miały 25c to będzie akurat taki rozmiar jaki chcę ?

Czy ktoś może potwierdzić, że jak kupię rozmiar 25c opon Hypersonic lub Stinger to otrzymam dokładnie taki rozmiar ?

Napisano
  W dniu 25.06.2017 o 20:29, Umpero napisał:

To mi zrobiliście mętlik. Jeden mówi 25c, drugi 23c.

 

Bo jesteś typową ofiarą internetowych "ekspertów" od dzielenia włosa na czworo. Zamiast jeździć - śledzisz fora :P Mam kolegę który jeździ an szosówce której nazwy nawet nie pamięta... zupełne przeciwieństwo ciebie ;)

 

Nie ma żadnego znaczenia czy założysz 23mm czy 25mm.

Napisano
  W dniu 27.06.2017 o 07:43, gocu napisał:

Bo jesteś typową ofiarą internetowych "ekspertów" od dzielenia włosa na czworo. Zamiast jeździć - śledzisz fora :P Mam kolegę który jeździ an szosówce której nazwy nawet nie pamięta... zupełne przeciwieństwo ciebie ;)

 

Nie ma żadnego znaczenia czy założysz 23mm czy 25mm.

Zamiast jeździć to jestem na urlopie i wyleguje się na plaży :) Natomiast w przerwach od plaży wchodzę sobie na forum i rozważam co założyć na nową szosę po powrocie z urlopu.

To wreszcie kupować 23c czy 25c? Czy te opony Duro mają dokładnie tyle co deklaruje producent? Chcę generalnie 25c, ale obawiam się, że będą większe niż powinny być.

Napisano

Dużo zależy, czy chcesz się ścigać, czy po prostu jeździć tu i tam, po drogach takich, jakie - realnie - są?

Ja jeżdżę właśnie - bardziej turystycznie. Zaczynałem od 700x28C i one - zupełnie nie trzymały wymiaru. Z wyjątkiem Deestone, które kupiłem w Romecie po 17 zł/szt (!).

Przeszedłem na miśki 700x25C i są ok. Nawet o szutry zdarza się zahaczyć i dają radę. Ale np. na mokrej kostce - trzeba uważać. Węższych - zdecydowanie bym nie założył.

Moim zdaniem - tajemnica tkwi w tym, że opony szosowej nie powinno się zjeżdżać (prawie) do zera, co nie przeszkadza np. w oponie turystycznej. Nowa opona ma kształt idealnie okrągły. Kiedy na czole bieżnika zaczyna się robić (wyczuwalna pod palcem) płaszczyzna - zwiększają się opory toczenia, gorsze zachowanie na zakrętach i większa wrażliwość na przebicie. Dlatego właśnie używam opon budżetowych i bez żalu wymieniam - tylną co 5-7 kkm, przednią - co 10-15.

Napisano

Przeznaczenie: dojazdy do pracy, treningi, raz na ruski rok jakiś wyścig.

Ścigam się głównie na MTB. Szosę kupiłem głównie z myślą o treningach.

  • 1 rok później...
Napisano
  W dniu 27.06.2017 o 22:10, radziuGD napisał:

Duro na bardzo szerokiej jak na szosową obręczy(18mm) ma 27mm

Rozwiń  

Właśnie załozyłem na swoje obręcze 16c, wiesz ile wyszło?

Hypersonic 23 - 24,5mm przy 95psi

Stinger 25 - 25,5mm przy tym samym ciśnieniu. 

Czy 2mm szersza obręcz dołożyła by 2mm szerokości balona? Wątpię, góra 1mm, a nawet bliżej 0,7mm. To musi mieć też związek z hakami obręczy, a konkretniej z ich (nie wiem jak to ująć) głębokością.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.