Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Kross Trans Pacific


Mikkonen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem na etapie odchudzania swojego 17 kilowego Krossa Trans Pacific, dokładnie takiego:

https://www.kross.pl/pl/2012/trans-pacific

 

Na dzień dzisiejszy zmieniłem:

- Kierownicę na lżejszą oraz bardziej pasującą mi pod względem geometrii (Kalloy).

- Sztycę na sztywną (Kalloy)

- Opony (Continental Speedride 700x42c 420g, zamiast oryginalnych 690g sztuka) oraz dętki na Schwalbe Extra Light

- Wywaliłem całe oświetlenie wraz z prądnicą w przedniej piaście (wsadziłem nową piastę LX)

 

W planie mam zmianę widelca na SUNTOUR Swing, dokładnie taki:

https://www.ctbike.pl/suntour-swing-amortyzator-przedni-v-brake-czarny.html

 

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie wiem czy będzie on pasował do mojego roweru. Nie ogarniam tematu jeśli chodzi o rodzaj sterów, ich średnicę, rodzaj mostków (ja mam wpuszczany w rurę), itd. Pomóżcie i napiszcie czy da się go u mnie wsadzić :) Aha, bagażnik i błotniki muszą zostać :) Myślałem nad nowym mostkiem, ale również nie ogarniam jak miałbym założyć mostek nakładany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego amortyzatora kupujesz stery półzintegrowane ahead 1 1/8 i montujesz je w miejscu obecnych.A nie myślałeś o sztywnym widelcu?

Mostek z otworem 28,6 do zamocowania na nowym widelcu a średnica otworu do zamocowania kierownicy w zależności od tego jaką kupiłeś.

Edytowane przez Tatanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, ale ta konstrukcja wydaje mi się idealnym kompromisem - z wagą na samym widelcu zejdę około 1200g czyli przepaść, a amortyzacja będzie równie dobra, jeśli nie lepsza (szutry i leśne drogi). Dzięki za odpowiedź odnośnie sterów :) Poszukam czegoś i wrócę tu później z linkiem w celu potwierdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł również o tylnym kole. Jeżeli jest to 3x7 to zapewne jest tam wolnobieg. Niestety to rozwiązanie jest bardzo ciężkie zarówno od strony wagi koła jak i od strony napędu. Z drugiej strony kaseta 7 rzędowa to trudna sprawa wiec być może niezbędne byłoby wybranie 8 rzędów z tyłu ale to wyższe koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest kaseta. Bębenek na 8-10 można do tej piasty dostać. Tylko zysk na wadze żaden, a o modernizacji napędu, autor nie wspominał.

Ja bym korę na kwadrat wymienił, na zintegrowaną oś. Swoją drogą to spore inwestycje robisz w ten rower. Nie lepiej było złożyć coś od podstaw, pod własne potrzeby.

Edytowane przez szymony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędu na dzień dzisiejszy nie ruszam. Mam w planach zmianę całego, chciałem wsadzić 1x10, ale to może za rok lub dwa. Na dzień dzisiejszy najbardziej zadowolony jestem z wywalenia dynama, którego nie używałem, a ważyło 820g i miało gigantyczne opory toczenia :) Będę zadowolony gdy z 17,3kg zejdę do 15. Pokombinuję jeszcze z bagażnikiem i jego przeróbką.

 

Przy okazji mam pytanie - mam w rękach nową przednią piastę LX, kręci się ona z minimalnym oporem, to znaczy po zakręceniu ręką zatrzymuje się w ułamku sekundy. Czy tak ma być ? Czy sama piasta nie powinna kręcić się przynajmniej kilka sekund sama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...