Gość Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Od jakiegoś czasu szukam jakiegoś taniego roweru ma on służyć na całoroczne dojazdy do pracy bez względu na warunki atmosferyczne. Kikla razy widziałem fajne rowery ale na kołach 28" i mam obawy czy do takich kół znajdę jakieś opony które nadawały by się do jazdy zimą? Teraz na oku mam np. taki rower: https://www.olx.pl/oferta/diamant-photon-30-shimano-xt-jak-merida-trek-lublin-CID767-IDmGZuM.html#8b373b2afb
Sobek82 Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Trudno wejść na aledrogo i sprawdzić, wpisując ''winter'' ''zimowe''?https://allegro.pl/kategoria/opony-i-detki-opony-251495?string=winter%20zimowe&description=1&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-spo-1-2-0511 Pozdrower
moize Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Możesz szukać wąskich opon pod 29". Mają zazwyczaj agresywniejszy bieżnik a jest to dokładnie ten sam rozmiar, obręcze 28 i 29 różnią się tylko szerokością, więc możesz do 28" wsadzić oponkę mniej więcej 29x1.95 max i będzie gitara.
MikeSkywalker Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Jesteś pewien że chcesz taki rower jak z linku? To ma być zimówka, czyli coś maksymalnie prostego i taniego. Piszę to bo możesz się zdziwić jak rower na XT będzie wyglądał po zimie. Ja nie wyobrażam sobie jazdy w zimie bez opon 42C i pełnych błotników więc jak szukać roweru to bardziej crossa bez amora niż jakiegoś fitnessa. W ogloszeniu niestety nie widać ile jest miejsca na opony.
dovectra Napisano 23 Czerwca 2017 Napisano 23 Czerwca 2017 znajdę jakieś opony które nadawały by się do jazdy zimą? każde , tylko trzeba jeździć ostrożnie, na lodzie nic nie działa oprócz kolców. Ale nie daj sie zwariować propagandzie i marketingowi - po lodzie jedziesz raz do roku. PO za tym radzę coś z miękką mieszanką gumy, sławne -niesławne smart samy dają radę. Szerokość nie ma znaczenia, no chyba że fat-owa.
moize Napisano 24 Czerwca 2017 Napisano 24 Czerwca 2017 Z kolcami jest jedna rzecz. Trzymają mega na lodzie, jeździłem w tym roku na DIY kolcach i maxxisie dhr 2ply 42a (o tej oponie zapomnij żebyś ją zmieścił) i trzymało lepiej niż zwykła opona na suchym betonie . Kwestia że jeśli już wjechałeś na taki suchy beton właśnie, to miałeś przesrane bo ślizgała się jak chciała, a co gorsze, pomijając same opory toczenia maxxisa które są koszmarne, to z kolcami przejechać 10 kilometrów i się nie zmęczyć graniczyło z cudem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.