Skocz do zawartości

[Piasta/Tarcza hamulcowy] Rozwalony gwint na piascie Od tarczy rowerowej)


Kacper2709

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Wiec moj syn chcial sam odkrecic tarcze rowerowa i wyrobil gwint od sruby trzymajacej. Sruba jest doslownie okragla, nie da sie odkrecic wiekszym troxem, wiec macie jakies pomysly?

Napisano

Zacznij nieco ruszać tarczą, powinna się trochę poluzować.

 

Dlaczego w temacie piszesz o gwincie a w opisie o gnieździe?

Napisano

Czytam o gwintach ... a mam wrażenie że rozmawiamy łbie śruby.

 

Jak o łbie śruby to rozwiercamy łeb tak żeby zdjąć tarczę potem w wystającą część śruby odkręcić kombinerkami/ palcami.

Jak będzie stawiać opór to puknąć miarowo z czuciem młotkiem i wykręcić jak wyzej.

 

Pozdrawiam 

  • Mod Team
Napisano

Wiertło 3 albo 4 do metalu i jedziesz z robotą. Szczególnie, jak masz łeb nie urwany, to będzie idealne oparcie, żeby nie schodziło.

Napisano

Ok, zaraz sprobuje ja rozwiercic. Mam jeszcze jedno pytanie, to juz nie bede zakladac nastepnego tematu. Gdzie lepiej miec wieksze tarcze? Do agresywniejszej jazdy po lasach, i jakie rozmiary? ( Waga 90kg)

Napisano

Wiodącym hamulcem zawsze jest hamulec przedniego koła.

To on z fizyki ma największe możliwości zatrzymania pojazdu przy jeździe do przodu.

 

180 przód / 160 tył to optymalne rozwiązanie.

160/160 też da bez problemu radę w lesie.

Jak masz 2 różnej wielkości to większa zawsze na przód.

 

Pozdrawiam  

Napisano

Przedni hamulec powinien być główny. Na przód zakładasz większe tarcze. 180 mm powinno pasować do większości rowerów, jeśli chcesz większe sprawdź czy do danego roweru może być zastosowana.

Napisano

 

 

Gdzie lepiej miec wieksze tarcze?

Oczywiście że przód. Tył nic Ci nie da - jeśli już go zablokujesz to co dalej? Zablokujesz mocniej? :D Tylko do prawidłowego użycia tarczy 180 mm trzeba jeszcze hamować przodem , bo większość ludzi hamuje samym tyłem , bo się boi polecieć przez kierownicę :P  Nie mówię , że wszyscy . ale trzeba sobie wyrobić odruch hamowania oboma na raz , aby możliwie skrócić drogę hamowania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...