Skocz do zawartości

[hamulce v-brake] budżetowe rozwiązanie dla poprawy hamowania


Pawel1989

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich na forum.

 

Od pięciu lat jestem posiadaczem roweru Kellys Saphix model 2012 wg poniższej specyfikacji:

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-kellys-saphix-grey-2012.html

a więc mam seryjne arteki vigorous-y w połączeniu z klamkomanetką SHIMANO ST-EF65. 

Po paru latach użytkowania odczuwalny jest już spadek siły hamowania więc przyszła pora na mały lifting. Rowerem jeżdżę w pogodne dni na trasach do 100 km, głównie drogami asfaltowymi i utwardzonymi, rzadziej po lasach. 

Chciałbym poprawić efektywność hamowania, więc pierwszą oczywistą opcją jest wymianą samych klocków na coś markowego powiedzmy w cenie do 60 zł za komplet przód/tył. Druga opcja, trochę droższa zakłada wymianę seryjnych v-brake-ów oraz linek pod obecne klamkomanetki na jeden z tych zestawów przód/tył:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-szczekowe/p,hamulec-alivio-br-t4000-czarny-shimano,377073.html

 

lub

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-szczekowe/p,hamulec-deore-br-t610-czarny-shimano,242613.html

 

Chciałbym się was poradzić, która opcja będzie miała najkorzystniejszy stosunek jakość/cena, lub jeśli macie inne pomysły to prosiłbym o napisanie. Sam najbardziej skłaniam się ku wymianę na deore br-t610, ponieważ kusi mnie mozliwość poźniejszej wymiany samych okładzin, natomiast nie wiem czy wykorzystam w pełni ich potencjał a seryjnych klamkomanetkach.

 

 

Napisano

Regulowałem kiedyś u kupla jakieś arteki , rower miał dwa lata a i żeby na koło postawić przednim hamulcem trzeba było nie lada siły. Klocki też nie dały jakiegoś mega wrażenia. Obecne hamulce pewnie plastikowe? Jak dla mnie zmień hamulce , choćby na te t610 i do tego nowe linki z pancerzami a różnica będzie znaczna. Potem zawsze możesz zmienić klocki jeśli jeszcze Ci to nie wystarczy. 

Napisano

 

 

  W dniu 22.06.2017 o 15:28, Pawel1989 napisał:
Tak, obecnie mam jakieś plastiki. 

To tak jak pisałem - wymień szczęki na te alivio , do tego linki z pancerzami nowe.

Napisano

 

 

  W dniu 22.06.2017 o 15:46, marcingrychtol napisał:
Z samych v-ek polecę Avidy.

Też bym polecił sd5 , ale miało być budżetowo , a jeden sd5 to dwa shimanowskie heble :P

 

 

Napisano

Boostera nie posiadam. Czy ta modyfikacja powoduje, że klocki dociskają się bardziej równolegle do obręczy zwiększając siłę hamowania?

Napisano

 

 

  W dniu 22.06.2017 o 16:33, Pawel1989 napisał:
Czy ta modyfikacja powoduje, że klocki dociskają się bardziej równolegle do obręczy zwiększając siłę hamowania?

Raczej ma zapobiegać rozginaniu się ramy przy hamowaniu. Ja bym tego we współczesnych ramach nie używał , bo są raczej pod tym względem dopracowane bardziej niż te kiedyś.  

Napisano
  W dniu 22.06.2017 o 16:37, Ychu napisał:

Raczej ma zapobiegać rozginaniu się ramy przy hamowaniu. Ja bym tego we współczesnych ramach nie używał , bo są raczej pod tym względem dopracowane bardziej niż te kiedyś.  

Zapobiega rozginaniu ale też wykręcaniu. I nie wierzyłbym w te większe dopracowanie ram. Gołym okiem na niektórych widać co się dzieje z pivotami.

Napisano

Booster sobie odpuść, nic nie wnoszą do siły hamowania. Regularnie wymieniaj linki i pancerze oraz zużyte klocki. Dbaj też o czystość i użyj co jakiś czas odtłuszczacza lub benzyny ekstrakcyjnej i przeczyść klocki oraz na obręcze.

V-ki posłużą Ci jeszczec wiele sezonów.

Napisano

Jaka w praktyce jest różnica między alivio a deore? Pytam o różnicę, którą czuć i dlaczego. Mam jakies tanie, seryjne V-ki TEKTRO i na sensownych klockach oba koła stają dęba przy uzyciu małej siły. Chodza "sztywno", dobrze czuć moment kiedy klocek zaczyna dotykać obręczy a potem to juz modulacja zależy od uzytego klocka. Z regulacją też nie ma problemu. Nie wiem, co tam jeszcze można ulepszyć? 

Napisano

Też po zmianie plastiku na BR-M422 mam takie samo odczucie. Klocek więcej da niż sam hamulec IMHO.

 

Między plastikiem, a metalowymi hamulcami, a przynajmniej moimi starymi plastkowymi, seryjnie montowanymi 10 lat temu prze Krossa, a w/w Alivio jest kolosalna różnica. Natomiast, naprawdę nie wiem, co jeszcze można ulepszyć w tych V-kach. Zauważyłem też, że lepiej mi się hamowało na oryginalnych klockach niż na nowych FORCE, które kupiłem w zeszłym sezonie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Można posmarować smołą obręcze.

 

Nic nie ulepszysz o ile dobre linki i klamki i klocki są. To prymitywne urządzenie w budowie prymitywne w dobrym znaczeniu tego słowa . Nawet najtańsze shimanowskie vłk acery blokują dobrze koło.

Jeśli kupisz lepsze nie zobaczysz specjalnej różnicy prócz napisu ,wagi i ewentualnie lepszej żywotności.

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Oo to w moim treku Giant Tourer V-ki Tektro tak hamują ze się zdziwił właściciel tarcz Alivio :)

Jednak klocki się skończyły i serwisant w AMBike zakłada takie po 18 zeta z rowkami do odprowadzania brudu. Mogą być?

Napisano

Weź lepiej to, co polecają. Ja kupiłem coś takiego w zeszłym sezonie

 

http://www.force-components.pl/index.php?p4643,kod-42325b-force-klocki-hamulcowe-mtb-70-mm-czarno-czerwone

 

dopiero po roku się jakoś ułożyły i hamują. W zeszłym roku, zanim się dotarły czułem ogromną różnicę między nimi, a oryginalnymi Shimano od BR-M422. A skoro od Shimanowskich lepsze są Author 3cc, to bym się nie zastanawiał drugi raz przy zmianie.

Napisano

Odebrałem trekinga z serwisu AMBike a tam ładne v-kowe klocki kls dualstop oraz nowe opony - najtańsze stc za 30 dychy. No OK. Klocki myślę sobie żylety ale na razie hamują słabiej od tych całych czarnych giantowych.

Opony nie powiem, większy bieżnik, na szutrze lepiej hamują ale na asfalcie dużo gorzej sie prowadzą od schwalbowych Road Plus :(

Za rok chyba maratonki zapodam :)

Napisano

Opony po 30 zł znikają w oczach , a po jednym zblokowaniu starte są do zera [emoji14]

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ychu jak mówię, takie dali jako bardziej uniwersalne. Zbieram na nowe i za rok maratonki.

Roadplusy były super, nie kapitulowały nawet poza trasą, jedynie błoto i piach to nie ich teren! :)

Napisano
  W dniu 1.08.2017 o 07:38, borsooq napisał:

Weź lepiej to, co polecają. Ja kupiłem coś takiego w zeszłym sezonie

 

http://www.force-components.pl/index.php?p4643,kod-42325b-force-klocki-hamulcowe-mtb-70-mm-czarno-czerwone

 

dopiero po roku się jakoś ułożyły i hamują. W zeszłym roku, zanim się dotarły czułem ogromną różnicę między nimi, a oryginalnymi Shimano od BR-M422. A skoro od Shimanowskich lepsze są Author 3cc, to bym się nie zastanawiał drugi raz przy zmianie.

 

To jest to samo co KLS dualstop? Na mokrym tragedia. Piszczą, zalepiają się brudem. Dużo lepsze są Jagwire za kilkanaście zł/komplet( kupiłem po 9zł...). Author 3CC i wszelkie pochodne i kopie (masa tego jest) są lepsze. 

Napisano

Kolega ma w rowerze trekkingowym. Jechaliśmy po deszczu w lesie - piszczały tak, że bardziej się już nie da.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.