kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Witam, W tym roku zakupiłem komplet hampli Shimano XT M8000. Na początku oby dwa hamulce hamowały bardzo dobrze. Po przejechaniu ok 1k km hamulec tylny hamuje tak sobie w porównaniu z przednim. Zakupiłem preparat Motorex Power Brake Cleaner. Nie wiem czy dobrze użyłem ale przetarłem szmatką tarczę oraz klocki z tym że najpierw klocki przetarłem na osobnej suchej szmatce by zetrzeć cały brud a później popsikałem w/w preparatem i poczekałem z kwadrans. Po takim zabiegu może ich siła poprawiła się minimalnie. Klocki to Shimano G02S. Słyszałem że klocki żywiczne mają to do siebie że zbierają brud i po pewnym czasie tracą na mocy. Ostatnio miałem przyjemność przejechania się na rowerze z hamplami SRAM Guide i tam była piekielna moc Pewnie powiecie bym sobie takie kupił, ale ja bym wolał odzyskać pierwotną moc w tylnym hamulcu. Słyszałem również że rozwiązaniem mogą być klocki metaliczne lub pół-metaliczne. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mataman Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Klocki zmatowić papierem ściernym i wymienić olej, powinno pomóc. Przy klockach półmetaliczny i metalicznych trzeba zmienić tarcze na przystosowaną do tego typu klocków. Edytowane 21 Czerwca 2017 przez mataman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Tarczę mam Shimano XT RT86. W kwestii oleju to klamka działa bardzo dobrze. Nic nie wpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Żywiczne klocki Shimano po pewnym czasie tracą swoje właściwości. Najlepiej byłoby wstawić nowe klocki półmetaliczne lub metaliczne, a przed montażem ponownie wyczyścić tarcze. Ja bym nawet je zdemontował i na spokojnie wymył tym Motorexem,a potem przetarł drobnym papierem ściernym (delikatnie!). Te zabiegi powinny przywrócić moc hamulca. Dla świętego spokoju bym jeszcze hamulec odpowietrzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Zalecasz by najpierw użyć preparatu a później papieru? Nie powinno być odwrotnie? A jeśli już nowe to lepiej polimetaliczne czy metaliczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 21 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Na cholerę wymieniać olej czy odpowietrzać jeśli klamka jest twarda i dobrze działa? Pany, nie szukajcie kregielowi dodatkowej, niepotrzebnej roboty. Umyć tarczę i klocki, wystarczy woda z płynem do naczyń, nieraz sprawdzone, ale jak jest Motorex to go użyć i pamiętać należy że po wymyciu klocki znowu muszą się dotrzeć żeby odzyskać siłę (wystarczy przejechać jakiś kilometr z lekko wciśniętą klamką). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Najpierw tarcza musi być odtłuszczona, czysta i sucha, potem można, ale nie ma takiej konieczności, ją delikatnie przeszlifować papierem wodnym (np. gradacja 1500). Po szlifowaniu przemyć ją jeszcze i montować. Odwrotna kolejnośc nie ma sensu - papier nie będzie dobrze zbierał materiału z tłustej tarczy. To jakie klocki będą lepsze zależy od tego gdzie i jak jeździsz. Jezeli jeździsz dużo po górach, sporo ważysz, zaliczasz długie zjazdy to lepsze będą metaliki. Jeżeli jeździsz więcej po płaskim, nie jesteś wybitnie cięzki to do tych XTków wystarczą półmetale. Wespół z nimi będziesz mieć naprawdę mocne hamulce. Tutaj taka uwaga; metaliczne klocki są co do zasady mocniejsze i tu nie ma co dyskutować, jednak z reguły są głośniejsze od półmetalików, które raczej nie piszczą, ewentualnie piszczą mniej. A! no i metaliczne klocki są znacznie droższe. Na cholerę wymieniać olej czy odpowietrzać jeśli klamka jest twarda i dobrze działa? Pany, nie szukajcie kregielowi dodatkowej, niepotrzebnej roboty. Umyć tarczę i klocki, wystarczy woda z płynem do naczyń, nieraz sprawdzone, ale jak jest Motorex to go użyć i pamiętać należy że po wymyciu klocki znowu muszą się dotrzeć żeby odzyskać siłę (wystarczy przejechać jakiś kilometr z lekko wciśniętą klamką). Jak ma żywiczne klocki, które zdążyły się zatłuścić to ich mycie może im pomoć jak umarlemu kadzidło. Ale warto spróbować, to akurat nic nie kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 21 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 jednak z reguły są głośniejsze od półmetalików, które raczej nie piszczą, ewentualnie piszczą mniej. Mi metaliki piszczą tylko na mokro ( i przy okazji tracą siłę), ale poza tym cichutko. Ale warto spróbować, to akurat nic nie kosztuje O to właśnie chodzi. Jak mycie nie pomoże to niestety, ale klocki do wymiany. Ale zazwyczaj klocki umierają jak się je zaleje olejem, przez to że żywiczne, i półmetale zresztą też, wchłaniają olej do wewnątrz okładziny. Metaliki nie wchłaniają i dlatego można je zawsze uratować, wystarczy wypalić czy wypiec w piekarniku.Wszystko zależy jak klocki są zasyfione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Parę razy próbowałem reanimować klocki żywiczne, które się zatłuściły. Raz się udało i wróciły do swojej poprzedniej mocy, ale z reguły niestety nic z tego nie wychodziło i nie było znaczącej poprawy. Reanimacja wygladała tak, że klocek był najpierw przemyty porządnie acetonem, potem lekko podgrzany w piekarniku i na koniec szlifowany papierem ściernym 600. Można tak spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Pany a jakie klocki do tych hamulców metaliczne polecacie? Seryjne shimano są dobre dla zawodnika 90+ na góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Ogólnie ważę ok 120kg i jeżdżę po płaskim xc. Zatem metale czy połówki lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Możesz sobie zrobić kombo - z przodu dać metaliki, a na tył półmetale. XT M8000 są bardzo mocne więc taki zestaw spokojnie wystarczy. Pany a jakie klocki do tych hamulców metaliczne polecacie? Seryjne shimano są dobre dla zawodnika 90+ na góry? Seryjne metaliczne Shimano są bardzo dobre. Ja akurat stoję przy stanowisku, że sama marka nie ma takiego znaczenia... Ważna jest mieszanka, z której zrobiony jest klocek. Wszystkie metaliczne klocki powinny dawać względnie zbliżoną moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Ku mojemu zdziwieniu żywiczne z przodu hamują bardzo dobrze. A powiedzcie jak długo trzeba jeździć po terenie w miarę płaskim by Metalliki zaczęły dobrze hamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 21 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Ja zawsze po montażu nowych klocków jadę po płaskim tak 1-2 km z lekko wciśniętą klamką i po tym zabiegu już łapią powera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Ja zawsze po montażu nowych klocków jadę po płaskim tak 1-2 km z lekko wciśniętą klamką i po tym zabiegu już łapią powera. Bardziej mam na myśli któreś z kolei wyjście na rower a nie nowe klocki. Słyszałem że metaliczne potrzebują sporo czasu by złapać powera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Na cholerę wymieniać olej czy odpowietrzać jeśli klamka jest twarda i dobrze działa? Bo może być np błoto zamiast oleju ? Xteki tak lubią sobie zassać gruntu w układ. Nie wiem czy te 8000 też ale 785 z pewnością. Słyszałem że metaliczne potrzebują sporo czasu by złapać powera. Przede wszystkim potrzebują odp. temperatury, bo na zimno to hamują tak sobie. A żeby klocki zaczęły hamować w ok 15 min jak powinny, należy przeprowadzić proces docierania klocków. Bez tego w ekstremalnych przypadkach ( miałem taki) klocki zamiast się dotrzeć, zeszklą się a tarcza ładnie złapie fiolecik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 26 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Ostatnio wykonałem zabieg reanimacji taki jak zaleciliście. Wpierw wyczyściłem Motorexem. Później papierem 600. Dalej jeszcze raz Motorexem i pod gorącą wodę. Rezultat jest taki że nie odczułem żadnej zmiany Chyba pozostaje mi zakupić metaliki i sprawdzić ich moc oraz żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Najprawdopobniej klocki zatłuściły się juz w stopniu, który uniemozliwia ich reanimację - tłuszcz wniknął głębiej. Tak jak piszesz, nowe klocki, dotrzeć je i będą żylety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 Witam, pytanie techniczne. Mam hamulce M675 SLX z metalicznymi klockami radiator. Ale zostały tarcze od avid jucy 3 180 i 160. Mam te m 675 z 2 lata i jakoś nie hamują super. I czy jak wymienię na tarcze na te np: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/tarcze/p,tarcza-hamulcowa-xt-sm-rt76-na-6-srub-shimano,45946.html?qrtc_slt=slt_product_1_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_purch&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75559455&qrtc_pos=5&skad=quartic czy poprawi mi się hamowanie? Klocki szlifowane papierem był, tarcze też myte, nic nie zapowietrzone. I bym zdoił adapter i na przód dał 160 mm starczy gór nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.