machinehead Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Witam. Nie wiedziałem gdzie mogę dodać taki temat, bo dotyczy właściwie dwóch amorków różnych marek, ale wyjściowo analizujemy RS więc jest tutaj. Pytanie i temat dla mechaników i majsterkowiczów. Na czym polega smarowanie olejem (znajdującym się w dolnych goleniach) w RockShoxie, że działa to sprawnie, efektywnie i bezawaryjnie przez dłuższy czas eksploatacji? ...skoro budowa Suntoura, jego tulei z kanalikami, uszczelek olejowych itd jest podobna, a nie potrafi się on tak efektywnie smarować nawet gdy w goleniach jest więcej oleju niż w RS? Trzeba nim co jakiś czas pobujać w pozycji do góry nogami, aby wróciło dobre smarowanie, bo zwyczajnie z czasem chodzi coraz gorzej. Za przykład posłużył mi tu Suntour AION czyli amorek z rodziny tych nowocześniejszych amorów trail/enduro marki Suntour. Nie rozpoczynałbym tematu nie posiadając już swoich teorii/obserwacji i jak sądzę (choć mogę się mylić):1. RS ma w goleni mniejszą "pustą" komorę i podczas ugięcia może tworzyć większą kompresję, a co za tym idzie energiczniej przepchnąć olej wyżej na ślizgi. 2. wydaje mi się, że objętościowo, prawa goleń Suntourów jest większa przez co olej pracuje znacznie gorzej i słabiej smaruje. Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję za poświęcony czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 goleniach jest więcej oleju niż w RS? A tam się pakuje olej a nie smar stały? Nie wiem jak w bardziej zaawansowanych modelach, ale zawsze mi się wydawało ze SR zakazuje używania oleju ze względu na możliwość zapchania nim cartridgea, i właśnie pod smar stały cały układ jest projektowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 A tam się pakuje olej a nie smar stały? Nie wiem jak w bardziej zaawansowanych modelach, ale zawsze mi się wydawało ze SR zakazuje używania oleju ze względu na możliwość zapchania nim cartridgea No i tu powstaje pytanie, bo autoryzowany serwis w PL twierdzi, że zalewać można, a z kolei sam natknąłem się też w internecie, że użytkownicy zalewali amorki podpierając to jasną wskazówką pochodzącą z manuala Suntoura, że można usunąć smar stały i zastąpić go olejem. Z doświadczenia wiem, że amorki Suntoura (do raidona z raidonem włącznie) mogą się co najwyżej rozwalić, bo faktycznie, te nierozbieralne tłumiki lubią łyknąć trochę obcego oleju. Mój przykładowy AION rzekomo może działać na oleju. Tylko jak na boga? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 autoryzowany serwis Który? manuala Suntoura Zacytuj. a z kolei sam natknąłem się też w internecie, że użytkownicy zalewali amorki Tak, ale miało to na celu rozruszanie tanich widelców gdy komuś żal wydać kilka dych na porządny smar a wala mu się olej silnikowy. Jest to nieoficjalny druciarski "tuning", i jest na forum poświęcony mu dłuuugi wątek. I nie ma nic wspólnego z zaleceniami od SR którego widelce jak sam zauważyłeś wcale z olejem nie pracują lepiej niż z dobrym smarem. Bo tak zostały zaprojektowane a nie "zauroczone". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Activia, bo o nim mowa, niejednokrotnie opisywał proces zalewania Suntour-ów olejem. I nie silnikowym a olejem do zawieszenia. Przeglądając internet (ok miesiąca temu) natknąłem się na jakieś forum, którego nazwy już nie pamiętam, gdzie użytkownicy rozpisywali się na temat zalewania tych amorków olejem. Tam też padały słowa o manualu itd - dokładnego cytatu nie przedstawię. Przykro mi.Zastanawia mnie jedynie jaki smar uważasz za odpowiedni? jak sam zauważyłeś wcale z olejem nie pracują lepiej niż z dobrym smarem. Skąd to przekonanie? Uważam, że chodzi zdecydowanie lepiej z zalanym olejem niż na smarze stałym. Używam PM-600 Military Grease i widzę różnicę. Kłopot w tym, że ten olej prędzej czy później spływa a nie jest dostarczany tam gdzie trzeba na tyle skutecznie aby to działało. Dlatego podjąłem dyskusję o tym jak to działa w przypadku amorków RS - w dziale o RS :-) Edytowane 20 Czerwca 2017 przez machinehead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Activia jak robił mi serwis mojego Aiona to wlał troche oleju ogólnie urzył kilka rodzajów olejów i swój smar. Niby olej ma lepiej smarować (jak nie wycieka). Edytowane 20 Czerwca 2017 przez dziksoltys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.