Skocz do zawartości

[Rower] Kross R8 vs Kellys Gate 50 vs Accent Peak


M4RUD3R

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.
Szukam i szukam dla siebie idealnego złotego środka. 
Rozważam i szukam.
I tak teraz zawęziłem grono do tych 3 kandydatów:
1) https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b8
2) https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c0000000000527/gate-50-p0000000048479
3) Peak złożony od podstaw pod siebie

Wstępnie po zrobieniu kosztorysu Peak wychodzi najdrożej, bo około 6 tyś. Ale jak wiadomo przy składaniu - jest w pełni spersonalizowany, na pełnym XT.
W opcji 1 i 2 pewnie z czasem była by zmiana jakichś elementów, więc ostatecznie wyszło by podobnie cenowo.

Która z tych 3 opcji i dlaczego będzie najlepsza ? Ma to być rower do długich wycieczek po lasach i jako szybki środek transportu po mieście. 
Na plus R8/Gate jest sztywna oś z tyłu. Peak tego nie ma, ale może można to jakoś zastąpić stosując np piastę 10x135 ? 

Jest może Ktoś, kto jeździł na każdej z opcji ?

Zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus R8/Gate jest sztywna oś z tyłu. Peak tego nie ma, ale może można to jakoś zastąpić stosując np piastę 10x135

Według mnie w hartailu nie czuć różnicy, ale sztywna oś 10mm jest fajną rzeczą więc takową posiadam :sweat:  Nawet jak nie daje nic fizycznie, to lubię świadomość że moje koło trzyma się na sztywnej osi a nie jakimś chudym pręcie ;)

Zawsze możesz poszukać jakiejś innej ramy niż peak, ale używanej lub z wyprzedaży, na twoim miejscu nie szedł bym w pełne XT- manetki oraz przerzutka tylna ok, (przerzutka XT jest znacznie lżejsza niż slx czy deore ale działa tak samo, manetki XT są znacznie lepsze) ale przerzutkę przednią, hamulce etc. lepiej kupić SLX i różnice w cenie dorzucić do czegoś innego, np. lepszych opon czy kół lub lżejszego/ wygodniejszego siodełka. Ale to tylko moja opinia ;)

Edytowane przez piciu256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem dziś Peaka na żywo, i bardzo mi się spodobał. Nie ukrywam, że jako baza drugiego roweru jest bardzo przystępny cenowo. Patrzyłem różnych opcji, ale później w grę wchodzą większe skoki z przodu (ot chociażby Primal pod 29 , albo Eccentric) a nie wiem czy chcę taki kolejny rower. Do zabawy/szaleństw rower mam. Docelowo Peak (albo coś innego) ma być jako drugi rower, taki na który wychodzę , robię trasę 70-100km po okolicznych lasach, ścieżkach, wsiach itp i jest fajnie, i nie wkurzam się, że ciężki, że opony opór spory, że zawieszenie buja ;-). Spojrzałem też na One On Inbrid czy jakoś tak , ale główka 1 i 1/8, więc już trzeba by kombinować ze sterami zewnętrznymi żeby taper wideł zamontować, a jakoś łatwiej pod taper znaleźć fajny sztuciec. Plusem gotowca jest to , że nie muszę nic składać - w sensie szukać części itp. Przychodzi - składam do kupy i jadę. Problem w tych 2 modelach co podałem wyżej jest taki, że aby się przymierzyć to muszę jechać ~220km ...... Dlatego zanim wyruszę w podróż chciałbym poznać opinię osób posiadających któryś z tych sprzętów. Może Ktoś ma porównanie. Nigdy nie miałem roweru o takim przeznaczeniu, stąd morze wątpliwości ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dystrybucja ale ten model i półkę wyżej co ciekawe tylko na zamówienie biorą. Nie zdarzyło sie jeszcze by więcej niż 30 stała na sklepie a sprzedaż jest dość płynna. Ostatnio gościowi zamówili gate 90 na podstawie ogólnych wyliczeń. (i bo mu się podobał na zdjęciach)

dodam że 90tka robi wrażenie  :yes:

Edytowane przez lederfox34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat. Czy Ktoś ma u siebie dystrybucję Kellysa i mógłby zerknąc tego Gate 50 na żywo i napisać swoją opinię ? 

 

   Co prawda na Kellysa rzucić okiem nie mogę, ale ze swojej strony powiem, że ten rower ma jakąś dziwaczną geometrię. Miałem sposbność przymierzyć się do 30'stki i czułem się na tym dziwnie. Generalnie na pewno radzilbym odbyć chociaż krótką przejażdzkę przed zakupem. Na plus Krossa przemawia Reba vs. Recon Gold z najprostszym tłumkiem w Kellysie. Reszta to względnie ten sam poziom - SLX.

   Co do napędu 1x11 vs 2x10. W Krossie masz przygotowane otwory do wewnetrznego prowadzenia linek gdybyś poczuł chęć na montaż przedniej przerzutki. Trzeba dokupić 2 blat, przednią przerzutkę side swing na obejmę i manetkę i już masz napęd 2x11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ?? 

 

U mnie siodełko mam przesunięte do przodu o jakies 5mm i nie mam najmniejszych problemów ze średnią kadencją powyżej 80 ...

Ale zmieniłem kilka siodełek zanim trafiłem na idealne ; ))
 

Problem z tymi Gateami jest taki, że w 2015 wypuścili Limited Edition z lepszym osprzętem (Reba, XT) a potem co roku wciskają coś gorszego - choć uroda pozostała ; )

Gdybym teraz miał kupować nowy nie wiem, czy nie myślałbym o Treku. A co do geometrii ... tu suche liczby niestety nie działają, trzeba samemu się przymierzyć zresztą jak tak patrzępo tabelkach to często zdarzają się w nich błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o Superfly 6, no ... 7 ...

Przy upustach o jakich się słyszy do 30 % wyględa to interesująco no i waga  11,5 kg

 

BTW, kąt podsiodłowy w tym TREKU i u mnie to 72,3 : ))

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-7/p/2073600-2017/?colorCode=red

http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/kellys/39643/gate_50/2

 

 

 

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@ wkg

No właśnie, a Kellys'y niestety swoje ważą : http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=122&art=6220

                                                                       http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=122&art=6691

Poza tym od strony wizualnej też tak średnio, bo te niegładzone spawy ...

@ Sabalorus

Wiesz, jeden z kolegów cały czas się przypomina, że może załatwić SF6 za 5,3 k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a Kellys'y niestety swoje ważą ...

Poza tym od strony wizualnej też tak średnio, bo te niegładzone spawy ...

 

 

Tak, ale co do wagi sądzę, że to drutowe Rapid Roby dorzucają z pół kilo ... waga SF 11,5 podawana jest dla 17 cali stąd różnica w wadze roweu to okł 600g - sądzę ...

Co do spawów to rzecz gustu - mi się podobają ... to alu i mają być spawy ; )

Te szlifowane spawy wyglądaja jak alu co udaje karbon : / 

 

 

 

1) Rower Level B8 | Rowery Górskie | MTB XC | Kross 2) Gate 50 | Kellys 3) Peak złożony od podstaw pod siebie

 

 

Tak myślę, że teraz z tych trzech brałbym Treka SF 6 lub 7.

Drobne różnice w osprzęcie liczą się tyle co pierdnięcie motyla a dożywotnia gwarancja na ramę, gwarancja satysfakcji z 30-o dniową wymianą itd ... a do tego 11,5 kg piechotą nie chodzi !

 

Co do napędu - zależy czy masz bardzo silną nogę. Duzo jeżdżę w okolicach Suwałk i tam piaszczystych górek z przewyższeniem 200m nie brakuje dookoła ... bałbym się, że 1x może nie wystarczyć.

Ale jeżeli siła jest to na blacie 32 będzie całkiem fajnie

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@ wkg

Gusta bywają różne, więc jak Cię spawy nie rażą po oczach, to OK.

Różnica masy będzie moim zdaniem jednak większa na korzyść Treka - chyba prędzej ok.1 kg.

@ Sabalorus

To już musiałbyś ustalać z wymienionym kolegą ( ewentualne szczegóły na PW i to po uprzedniej zgodzie kolegi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gusta bywają różne, więc jak Cię spawy nie rażą po oczach, to OK.
 

Kupiłem ten rower trochę oczami i im dłużej go mam tym dłużej mi się podoba ; )) 

A to bardzo ważne, żeby się podobał ; )

 

 

 

 Różnica masy będzie moim zdaniem jednak większa na korzyść Treka - chyba prędzej ok.1 kg.
 

Ano ... 

Tyle, że dopłacając różnicę ceny do Gate50 mam np:

http://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-xm421-29-cx-ray-1610g-p-30.html

schodzę poniżej 12 kg z bezdętkami mając super koła na DT 240.

 

Wagowo i cenowo wyjdzie na to samo a masa rotująca mniejsza.

Tyle, że to już trochę zabiegów ze sprzedażą oryginalnych kół : (

 

Tak czy owak brałbym Treka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek przy tej kwocie jest poza moim zasięgiem .... 
Pojawił się na alledrogo obecnie Superfly , fioletowy w rozmiarze 18,5 tylko nie wiem czy nie będzie za mały. X-Calibry używane chyba ze 3 ktoś tu w Suwałach sprzedaje. 
Ogólnie to na tym samym portalu są też same ramy Kellysa Gate ( zarówno 30 jak i 50 i 90), pytanie brzmi czy warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, pisałem o Treku za (jak widać 5,3) bo brałeś pod uwagę Peaka za 6.

Co do ram Gatea musisz zobaczyć ile ważą i porównać.

 

Ale tak naprawdę to są wszystko sprawy drugorzędne ... musisz się przymierzyć, pojeździć i zobaczyć czy Ci geo pasuje ... cała reszta to pikuś. 

Na twoje potrzeby wystarczy praktycznie każdy rower. Taki za 2 000 też. Byleś się dobrze na nim czuł. A tu geometria się kłania.  I - co też ważne - uroda.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Trek Superfly7 7800 kosztuje na stronie. Ceny Kellysa i Krossa też biorę ze strony. Jak kupię tani, to i tak zacznie się "upgradowanie" a wolałbym kupić dobrą bazę i tylko nieliczne elementy zmienić. To jest plusem składaka, że od razu pod siebie. Tylko właśnie tak jak napisałeś: dobra rama to podstawa. A z tym przymierzeniem się to nie bardzo mam jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o SF6.

Ceny na stronie to jakiś kosmos ale Trek daje o wiele większe upusty niż np.Kellys.

Odezwij się do gościa o którym pisał De Valnor.

 

Nie złożysz roweru w cenie w jakiej możesz go kupić.

 

A żeby sie przymierzyć warto przejechać pół Polski - potem będziesz musiał z tym rowerem żyć przez lata i dziesiątki tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    W Krossie masz przygotowane otwory do wewnetrznego prowadzenia linek gdybyś poczuł chęć na montaż przedniej przerzutki. Trzeba dokupić 2 blat, przednią przerzutkę side swing na obejmę i manetkę i już masz napęd 2x11.

Nie bym był tego pewien. Sam się nad nim zastanawiałem, i napisałem w tej sprawie do producenta który w odpowiedzi mi napisał, że nie ma możliwości zamontowania przedniej przerzutki: brak montażu direct mount, rura podsiodłowa w miejscu montażu przerzutki nie ma okrągłego przekroju i do tego nie ma otworów żeby pociągnąć linki (taką dostałem informację od producenta). O ile samą przerzutkę dało by się jeszcze jakoś zamontować (mocowanie na suport) to i tak brakuje mocowań/otworów na linki do niej.

 

Od prawie dwóch miesięcy mam Gate30 z tego roku i powiem tak, geometria jest może nieco inna niż u innych, lecz po dokładnym dopasowaniu wszystkiego pod swoją sylwetkę i du***** jest elegancko. Jedynie siodełko jakieś za twarde się wydaje, ale podobno trzeba przez to przebrnąć i się dopasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...