Gość Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Hej, Chciałem dodać swój rower do rankingu, niestety nie znam realnej wagi poszczególnych elementów, tyle na początek Z racji że popadłem w "lekką" manię lekkości, cały czas szukam części na których można coś ugrać. Poniżej lista komponentów, tu gdzie znam znam wagę postaram się dopisać: Rama: Peak 26' S Koło P: Deore HB-M525 36 + Sapim Laser + Accent Rockrider= 1030g Koło T: Deore HB-M525 36 + Sapim Laser + Accent Rockrider= 830g Zaciski: Accent Bolt Opony: Rubena Zefyros 2.1= 2x 470 g Korba: Deore FC-M590, jedna zębatka 32T Pedały: Shimano PD-M520 Prowadnica łańcucha: Cloud Guide Suport: Accent BB-EX Kaseta: Alivio 11-34 Łańcuch: HG-53 Przerzutka Tył: Deore RD-M592 Manetka: SL-M590 Stery: Accent HSI-SPRO Kierownica: Author 680mm= 265g Mostek: Accent Seventeen 100mm Amortyzator: SR Epixon= 1720g Sztyca: Accent Execute PRO= 195g Siodełko: Velo/ B'twin ~250g Hamulce: BR-M396 Tarcze: Accent Blade 160mm ~170g Mniejsze elementy pomijam, większość śrub wymieniona na Alu/ Tytan Sumarycznie rower waży 10,92 kg Na czym według Was można zbić najwięcej wagi? To co mam w planach to: - Kierownica: max 200g - Siodełko: Chiński karbon ~120g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Zysk na kasecie przy wymianie na XT minimum 100g, do tego koła na coś typu używane Cresty/DT XR4.2D i masz kolejne 200g lekką ręką. Jakieś lekkie te tarcze ci wyszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Koła mam dopiero co złożone, jestem z nich bardzo zadowolony ale biorę pod uwagę wymianę piast na koniec sezonu. Lekkie tarcze? Hamulcowe? Rzeczywiście się chyba machnąłem, specyfikacja mówi o 92g Biorę pod uwagę wymianę całego napędu ( oprócz korby) i być może przejście na SRAM. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Pedały. Wymiana na Look S-trac da 200 gramów zysku . Wymiana amorka ( tak, wiem, koszty) na starszego Foxa F100 da kolejne 200 gramów W rozpisce nie widzę dętek ani mleczka (zależy co jest), linek, zacisku podsiodłowego, chwytów. Koła mimo wszystko ciążą. Wymiana piat na np Novateci na pewno przyniosą zysk wagowy. Odchudzanie nie jest tanie, niestety. Zrób dokładną rozpiskę części według wzorca https://www.forumrowerowe.org/topic/143395-zasady-dodawania-projektow-aktualizacje/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Zapomniałem o dętkach Schwalbe Light, 2 x 130g Rozpiski może się nie udać zrobić, nie znam dokładnej wagi części Look S-Trac? Z tego co widzę to ważą 280g, czyli o 100g mniej Amor mam nowy więc nie chciałbym tego ruszać, zwłaszcza że bardzo często po głowie mi chodzi sztywny widelec, a ostatnio Accent wypuścił bardzo fajny... Piasty biorę jak najbardziej pod uwagę Linek itd nie wrzucałem celowo, jest to zupełny "standard", chwyty bardzo lekkie: Boplight Race, 18g komplet. Podana waga to waga rzeczywista roweru Ile da się ugrać na napędzie? Celowałbym w SRAM X9 ( przerzutka tył, kaseta, manetka). Akurat jeżeli chodzi o napęd to najbliżej mi do wymiany. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Najwięcej - minimum 250-300g - zyskasz na kołach. Teraz 26" jest passe i ludzie wyprzedają fajne używki. Zapoluj, poczujesz różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Rozpiski może się nie udać zrobić, nie znam dokładnej wagi części Linek itd nie wrzucałem celowo, jest to zupełny "standard", chwyty bardzo lekkie: Boplight Race, 18g komplet Tworząc temat w dziale o odchudzaniu roweru i szukaniu możliwości zbicia wagi warto podać całą rozpiskę , a nie zakładać ,że linki to standard. Przykładowo: - wagę sterów wliczamy w ramę - wagę gwiazdki wliczamy w wagę amorka - zważenie zacisków kół to nie jest wyzwanie - waga korby- znalezienie wagi zajęło mi 11 sekund. Do tego zważenie zębatki to nie jest problem -waga kasety- szukanie to 5 sekund Podejdź konkretnie do tematu. Poświęć trochę czasu, poszukaj, napisz, zrób zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Ok, trochę źle zinterpretowałem "rzeczywistą" wagę, znalezienie informacji o rzeczywistej wadze w internecie, to nie jest problem Postaram się stworzyć listę i dodać do zestawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Wyrzuć to wszystko (albo zostaw jako rower treningowy) i kup dobrą używkę, która na dzień dobry będzie ważyła mniej niż Twój obecny rower. Zasadniczo wszystkie te klamoty są ciężkie. O odchudzaniu możesz pomyśleć, jeśli baza jest lekka, czyli obowiązuje (moja prywatna) zasada 3x1500g - rama (alu), koła, amor najlepiej jeśli średnio nie ważą więcej niż 1500g każde, oczywiście im miej, tym lepiej np. karbonowe ramy zasadniczo są dużo lżejsze niż 1500g. Bez tego szkoda pieniędzy tracić na tytanowe śrubki, zacząłeś od d... strony. Zaczyna się od ramy i amora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Wyrzuć to wszystko (albo zostaw jako rower treningowy) i kup dobrą używkę, która na dzień dobry będzie ważyła mniej niż Twój obecny rower. Chyba sobie żartujesz... Nigdzie nie napisałem że potrzebuję zbijać wagę na gwałt itd, robię to dla czystej zabawy. 3 x 1500= 4500 , u mnie wychodzi jakieś 5150g. 650g to nie jest taka przepaść żeby zaraz wyrzucać cały rower. Weź też pod uwagę że nie każdy dysponuje budżetem pozwalającym za zakup Foxa, karbonowej ramy i lekkich kół, a ja jakoś w używkach nie gustuję. Bez tego szkoda pieniędzy tracić na tytanowe śrubki, zacząłeś od d... strony. Kwestie estetyczne tylko i wyłącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Wyrzuć to wszystko (albo zostaw jako rower treningowy) i kup dobrą używkę, która na dzień dobry będzie ważyła mniej niż Twój obecny rower Sporo wniosłeś do tematu. Naprawdę szacun. Jakieś propozycje używek z wagą w okolicach 10 kg w dobrej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Na pedałach możesz ugrać około 100gr. Kierownica wspominałeś. Do tego tytanowe zaciski kół (ważą do 50gr) Jeśli masz opaski na kołach to wyrzuć i użyj taśmy izolacyjnej. Dętki wymień na schwalbe xxlight (około 92gr sztuka). Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopiszę. Ogólnie to cały zestaw masz ciężki i mozna każdą część wymienić na coś lżejszego. Osobiście zacząłbym od ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Zaciski mam na imbus, wydaje mi się że ważą poniżej 50g. Jest ciężko z tego względu że niektóre części kupowałem 1-3 lata temu kiedy mi jeszcze na wadze mi nie zależało, natomiast te które kupowałem w przerwie zimowej są po prostu takimi na jakie mnie stać ( rama, amortyzator, korba) Moim celem aktualnie było zejście poniżej 11kg: udało się. Teraz celuję w 10,5kg, ale wszystko na spokojnie i w swoim czasie Dzięki wszystkim za porady i bardzo chętnie posłucham na czym jeszcze można trochę zbić. Najbardziej interesuje mnie kwestia napędu ( oprócz samej korby), bo to właśnie napęd planuję wymienić po sezonie, chociażby po to żeby wyjść z archaicznego 9s na rzecz 10/11s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Porównaj wagi katalogowe napędu, który masz teraz z napędem na jaki masz zamiar przejść i będziesz wiedział ile mniej więcej gram możesz urwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Najbardziej interesuje mnie kwestia napędu ( oprócz samej korby), bo to właśnie napęd planuję wymienić po sezonie, chociażby po to żeby wyjść z archaicznego 9s na rzecz 10/11s Miej na względzie fakt,że kasety 10/11 sp są cięższe niż 9 sp. Przykładowo kaseta SLX 09 sp ( 11-32 ) waży 283 gramy, a kaseta SLX 10 sp ( 11-32) waży 313 gramów. Z kolei kaseta 11 sp ( 11-42) waży 476 gramów. Wychodzi ,że przechodząc z 9 sp na 11 sp stracisz na wadze, a nie zyskasz. Przekonałem się o tym w praktyce zmieniając z 9 sp na 11 sp. Żadnego zysku wagowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Tak, zdaję sobie z tego sprawę, jednak tak jak wklejałeś powyżej, moja aktualna kaseta to 377g więc i tak coś zyskam. Do tego pewnie lżejsza przerzutka, zębatka Narrow Wide i wtedy być może nie będzie potrzebna prowadnica łańcucha. 11-42 chodzi mi po głowie, jednak mieszkam na takich terenach gdzie 11-34 daje radę więc kwestia przemyślenia. No i kwestia: Shimano czy Sram? Wszyscy chwalą SRAM'a za precyzję, ile w tym prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Na SRAM nie jeździłem ale do Shimano 2x10 (xtr) nie można się przyczepić. Precyzja znacznie lepsza niż przy 3x9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Niestety XTR jest poza moim zasięgiem, zresztą nie chcę się pchać w to bo przy uszkodzeniu któregoś elementu koszta będą straszne. Jeżeli chodzi o Shimano to mieszanka SLX/ XT jest w moim zasięgu, w przypadku SRAM chyba bym celował w X9. Znalazłem fajne siodełko karbonowe na Ali: Jeździł ktoś z Was kiedyś na takim wynalazku? Duża szansa że pewnego dnia wrócę do domu przymocowany do roweru na stałe poprzez wiadome miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 W przypadku napędu 11sp rzuć okiem na SRAM GX 11 sp z kasetą Sunrace 11-42,która jest nieco tańsza i lżejsza niż XT. SRAM jest droższy ( choć na Dzikim Zachodzie można kupić taniej niż w Polsce) ,ale działa genialnie. Ale ja jestem od lat zwolennikiem SRAMa ,więc nie jestem obiektywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 (edytowane) Z wyczytanych w necie opinii wynika, że karbonowe pręty w siodełkach lubią pękać. Rozgladalbym się za siodłem z prętami tytanowymi. Sa nieco droższe i cięższe (w granicach 160gr) ale znacznie pewniejsze. Osobiście czekam na dostawę siodelka z Chin. Edytowane 17 Czerwca 2017 przez montell81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.