Skocz do zawartości

[Hamulce] Kupno TRP Spyre, klocków, tarcz


radm3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Składam sobie przełajówkę i chcę kupić hamulce TRP Spyre.

Nigdy nie miałem hamulców tarczowych i mam kilka wątpliwości.

Czy w zestawie z zaciskiem są klocki?

Chcę kupić tarcze 180mm i 160mm.

Zacisk który chcę kupić jest dwutłoczkowy.

Czy mogę kupić zwykłą najtańszą tarczę?

Gdzieś na forum czytałem, że po zastosowaniu klocków metalicznych do tarczy Shimano, która jest  przeznaczona do klocków żywicznych hamulec się spali. Czy to znaczy że zacisk się uszkodzi,  czy że przestaną na jakiś czas hamować?

 

Mam ograniczony budżet, ale w przyszłości chcę używać klocków metalicznych i po zajechaniu tanich tarcz kupię lepsze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie będzie taki typowy przełaj  (korba 53x39, kaseta 11-32 10s, opona 700x32, baranek z dużym dropem, duże tarcze) :).

Po terenie będę jechał wolno, a na szosie starał się b. szybko :)

Chcę sobie zbudować w miarę uniwersalny rower, który może szybko jeździć i sprawnie hamować.

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie :).

Jakie opony masz w rowerze?

Dokupowałeś te zaciski czy miałeś fabrycznie w rowerze?

Nie wiem czy producenci do zacisków dołączają klocki, czy we własnym zakresie trzeba kupić.

Jaki klocki były z tymi hamulcami?

 

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny przełaj :) , masz szerokie opony 42mm, ciekawe czy u mnie hamowania nie będzie ograniczała opona 32.

Jakie klocki miałeś fabrycznie (podejrzewam że producent raczej nie ulepszał tylko założył to co dostał od TRP)?

 

 

 

Dokładnie, mam EBC i jest jak trzeba.

 

Takie klocki EBC CFA327HH Gold?

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką informację nie wiem na ile prawdziwą:
"Klocki metaliczne spiekane są najdroższym i najwytrzymalszym rodzajem. Ich główne zalety to trwałość, bardzo dobre odprowadzanie i odporność na ciepło. Dzięki temu idealnie nadają się do długich, wielokilometrowych zjazdów, na ciężkie warunki atmosferyczne  i dla ciężkich jeźdźców. Mają też kilka wad. Po pierwsze cena, po drugie same podczas hamowania emitują bardzo wysokie temperatury (nawet do 900 st. C). Ciepło to natomiast oddawane jest przede wszystkim na zacisk hamulca i dalej do przewodu hamulcowego. Ze względu na tę emisję ciepła nie mogą być stosowane w mechanicznych hamulcach tarczowych oraz z częścią organicznych płynów hamulcowych (pod wpływem bardzo wysokich temperatur w płynie mogą się krystalizować kawałki plastiku). Wymagają też idealnego odpowietrzenia przewodów hamulcowych, bo nawet najmniejszy pęcherz powietrza przy wysokich temperaturach znacznie się rozszerzy i spowoduje uczucie „gąbki”. Ponadto, klocki metaliczne powodują szybsze zużywanie tarcz, często wydają nieprzyjemne odgłosy podczas hamowania i najlepszą siłę hamowania osiągają kiedy tarcza i klocki są już trochę rozgrzane." ze strony: http://blog2kolka.pl/2013/01/25/klocki-do-hamulcow-hydraulicznych-jakie-wybrac/

Czy do TRP Spyre pasują jakieś klocki hamulcowe metaliczne z radiatorami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest to dość prawdziwe, natomiast zakaz stosowania w zacisku mechanicznym ... no domniemam ze bardzo długi zjazd na hamulcu i nagrzanie wszystkiego do czerwoności nie sprzyja trwałości i zapewne zacisk by się do niczego nie nadawał po tym. W zależności do ilu nagrzał by sie sam zacisk, pamiętajmy ze alu sie topi w ok 600 stopniach a robi się plastyczne już dużo wcześniej. Natomiast nie powinien przestać hamować w przeciwieństwie do hydrauliki gdzie zagotowanie płynu, czyli przekroczenie punktu wrzenia płynu, powoduje utratę siły na tak długo, póki temp. nie spadnie.

 

Osobiście nie wiem co by trzeba było robić by zniszczyć mechaniczny zacisk.

 

 

 

Czy do TRP Spyre pasują jakieś klocki hamulcowe metaliczne z radiatorami?

Takie póki co ma tylko shimano :whistling: Znaczy zaciski do których można wsadzić klocki z radiatorami.

 

Ale spoko, na przełaju nie nagrzejesz tych hebli żebyś miał problemy. Nie żeby sie nie dało. Po prostu przy normalnym użytku przełaja to jak to highly unlikely :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności do ilu nagrzał by sie sam zacisk, pamiętajmy ze alu sie topi w ok 600 stopniach a robi się plastyczne już dużo wcześniej.

Czy zamontowanie tarczy z przodu np. 203 zamiast fabrycznej 160 spowoduje mniejsze grzanie się klocków i w efekcie zacisku?

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam w tym temacie aby nie zakładać nowego.

Mam ramę Merida Speeder T3-D z 2013 roku.

Chcę zamontować z przodu tarczę 203 a z tyłu 180 obie Accent Freezer.

Oryginalnie były zamontowane 2x 160.

Chciałbym kupić adaptery do zacisków TRP Spyre tylko nie wiem jakie.

Zacisków jeszcze nie kupiłem.

Gdzieś na jakimś forum ang. czytałem że się nie da, nie wiem czy to prawda.

Pisało że trzeba adaptery Flat Mount na Past Mount i Past Mount na IS

Widelec i rama wydaje mi że mają standard IS (poniżej zdjęcia).

 

op060n.jpg

 

2a6v7k8.jpg

 

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że rama i widelec nie wytrzymają?

Rama aluminiowa rozmiar 52 waga 1,9kg, widelec też aluminiowy 1kg także ciężkie kloce.

Na wadze mi nie zależy. Większe tarcze za to miałyby lepsze chłodzenie. Ktoś wie czy jest adapter Flat Mount na IS?

Czy dwa się zamontować dwa adaptery jeden na drugim Flat Mount na Past Mount i Past Mount na IS?

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze chłodzenie? To gdzie ty chcesz jeździć? Albo z czego zjeżdżać? Jeszcze na przełaju? Mam avidy bb5 spiekane (klocki accent) i przy dość mocnej jeździe w świeradowie i trutnovie ledwo je zagrzałem do momentu gdy dobrze hamowały, a i tak po podjazdach wystygały. Tarcze 2x160, z tyłu najtańsze shimano, z przodu tania tektro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety hamulce będą nie pasować, mam za starą ramę i widelec.

Dałoby się zamontować hydrauliczną grupę 105, ale musiałbym wymieniać koło i kilka innych części, więc idę w mechaniki i starą 105 -5700.

Będę musiał kupić Avid BB7 Road.

 

Można zamknąć temat jako rozwiązany.

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Dołączę się do tej ciekawej dyskusji. Otóż zdecydowałem, że mojego Krossa TransAlpa przerabiam na hamulce tarczowe mechaniczne. Poczytałem na tym forum oraz na kilku zagranicznych i wybrałem - TRP. Ale są TRP SpyRe i TRP SpyKe. Czy możecie mi, Koledzy, pomóc rozwikłać czym one się dokładnie różnią? I które bardziej podejdą do mojego roweru - gdzie nie chcę zmieniać klamkomanetek a mam Shimano Tourney ST-EF65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...