yfee. Napisano 13 Czerwca 2017 Napisano 13 Czerwca 2017 Witam. Zakupiłem niedawno rower, i dziś po drugiej jeździe zauważyłem że przednie koło wygląda na lekko zósemkowane. Rower zakupiłem na stronie dobrerowery.pl i przysłali mi "gotowego do jazdy". Nie musiałem nic robić. Powiedzcie czy przesadzam i nie ma się czym przejmować, czy jednak sklep zawalił i powinienem coś z tym zrobić? Nie ukrywam, że nie podoba mi się to https://youtu.be/EWe9VGXfCVI Za odpowiedzi z góry >
Nial Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Masakra. Wyraźnie opona nie wskoczyła po całej długości w rant. Spuść powietrze, posmaruj brzeg opony wodą z mydłem i napompuj do max dopuszczalnego ciśnienia. Jak nie wskoczy, reklamuj. Widzę dobrerowery odwala niezłe numery. "Gotowy do jazdy".
yfee. Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Napisano 14 Czerwca 2017 No zbieram wszystkie informacje i mam zamiar napisać szczera recenzje, bo nic gotowego do jeżdżenia nie było. Tylna tarcza hamulcowa również hamowala i musiałem sam regulować, powietrze w kołach również miało zbyt mało ciśnienia jak na rower MTB
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 powietrze w kołach również miało zbyt mało ciśnienia jak na rower MTB To akurat indywidualna sprawa, ja bym się nie czepiał A bije opona czy obręcz?
yfee. Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Napisano 14 Czerwca 2017 Raczej opona, ale nie jestem 100% pewny
marcingrychtol Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Moim zdaniem się czepiasz. Wyrównanie opon, ciśnienie powietrza i regulacja zacisków - to każdy rowerzysta powinien umieć. Sam fakt, że zauważyłeś te rzeczy dopiero po dłuższej jeździe, i nie potrafisz rozróżnić krzywej opony od krzywej obręczy, też dobrze o Tobie nie świadczy.
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Ja także tak uważam. Rower gotowy do jazdy ale drobna regulacja raczej leży po Twojej stronie. Koło przednie jest wyjęte, jak źle ułoży się w zacisku to też będziesz reklamował?
Garlock Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Wyrównanie opon, ciśnienie powietrza i regulacja zacisków - to każdy rowerzysta powinien umiećNo nie przesadzajmy. Jak kupujesz samochód to też sprawdzasz zaraz po wyjechaniu od dilera czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy wszystkie płyny mają odpowiedni poziom, czy geometria nie jest skopana, czy klocki hamulcowe są dobrze założone? Rower ma być gotowy do jazdy, a poprawianie montażu opon czy regulacja zacisku to nie jest codzienna czynność obsługowa. Wiele osób robi to w serwisie bo nie maja wiedzy i narzędzi. Sam fakt, że zauważyłeś te rzeczy dopiero po dłuższej jeździeSkąd wiadomo, ze po długiej? Napisał tylko, że po drugiej jeździe.
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2017 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2017 Ja wyjmując nowe koła z pudełka czy to shimano czy to mavic, biorę je na centrownicę, co drugie jest tak krzywe ze nie kwalifikuje sie do sprzedaży ... łelkom tu tłenti ferst sentury
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 No nie przesadzajmy. Jak kupujesz samochód to też sprawdzasz zaraz po wyjechaniu od dilera czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy wszystkie płyny mają odpowiedni poziom, czy geometria nie jest skopana, czy klocki hamulcowe są dobrze założone? Złe porównanie. Jak wyjeżdżasz samochodem od dilera, to tak jakbyś kupił rower w sklepie rowerowym i wtedy rzeczywiście można mieć pretensje. Tutaj przychodzi Ci złożony rower w 90%, jak się decydujesz na zakup w takiej formie to powinieneś się spodziewać że być może trzeba będzie coś podregulować. Jak kierownica będzie krzywo to też problem? Ja nadal nie rozumiem czemu ludzie zamawiają rower z internetu zamiast iść do sklepu i podpytać o rabat itd, ( da się ugrać dużo) a potem narzekają że ciśnienie w oponach za niskie. Litości....
Garlock Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Jeśli sklep na stronie pisze, że rower wymaga zmontowania czy regulacji np w Decathlonie: "Ze względów logistycznych rowery zakupione na decathlon.pl dostarczane są wstępnie wyregulowane, lecz ze skręconą w poprzek kierownicą oraz odkręconymi pedałami. Dlatego też do każdego roweru Decathlon załącza dodatkowo prostą instrukcję oraz specjalny klucz, z których pomocą każdy będzie w stanie samodzielnie przygotować swój rower: to jest OK. Ale jak piszą, że rower jest "gotowy do jazdy" to ma powinien być gotowy (nie każdy ma w domu klucze do roweru). Demontaż i ponowny prawidłowy montaż opony to już zdecydowanie nie jest prosta czynność obsługowa którą kupujący sam musi zrobić w każdym nowym rowerze (bo niby czemu sklep tego nie zrobił?)
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Cytat ze strony: "Rowery wysyłamy sprawdzone i wyregulowane po tak zwanym przeglądzie zerowym. Do wysyłki aby była bezpieczna demontujemy przednie koło, kierownicę oraz siodełko. Te elementy wystarczy zamontować aby rozpocząć jazdę na nowym rowerze. Zajmie Ci to mniej więcej 15 do 20 minut." Ok, co do opony się zgadzam, ktoś mógł nie zauważyć albo olać temat. Być może sama opona jest krzywo odlana bo tak się też zdarza. Piszesz że nie każdy może mieć klucze i umieć to zrobić. To jakim cudem ma sobie przykręcić kierownicę lub kierownicę z mostkiem i zrobić to prawidłowo? Po wsadzeniu przedniego koła, przy szybko zamykaczu też prawdopodobnie trzeba ustawić zacisk.
Garlock Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Piszesz że nie każdy może mieć klucze i umieć to zrobić. To jakim cudem ma sobie przykręcić kierownicę lub kierownicę z mostkiem i zrobić to prawidłowo?Nie zrobi tego, i jeśli na stronie jest taka uwaga, to powinien sobie odpuścić zakup i jak pisałeś wcześniej kupić rower w stacjonarnym sklepie. Zwłaszcza, że w mostku przy sterach ahead dokręcenie kierownicy powinno być zrobione kluczem dynamometrycznym, bo jak ktoś nie ma wprawy to może pozrywać gwinty. Ew, jeśli cena jest super atrakcyjna (albo rower niedostępny w stacjonarnych sklepach) pojechać z nim do serwisu, żeby go złożyli. P.S. W innym wątku https://www.forumrowerowe.org/topic/218716-opinie-dobrerowerypl/ autor dodaje trochę szczegółów. Rower był dostarczony przez pracownika sklepu prywatnym samochodem. Pracownik powinien wg mnie przejrzeć rower po złożeniu. Tarł tylny hamulec (tylne koło nie było wyjmowane), dopompowanie opon to też żaden problem (skoro w sklepie zapomnieli tego zrobić). Niby to drobiazgi, a zyskali by zadowolonego klienta, a tak są "obsmarowywani" na forum.
yfee. Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Napisano 14 Czerwca 2017 Moim zdaniem się czepiasz. Wyrównanie opon, ciśnienie powietrza i regulacja zacisków - to każdy rowerzysta powinien umieć. Sam fakt, że zauważyłeś te rzeczy dopiero po dłuższej jeździe, i nie potrafisz rozróżnić krzywej opony od krzywej obręczy, też dobrze o Tobie nie świadczy. Dlaczego uważasz, że się czepiam? Pierwsza sprawa jest taka, że nie powiedziałem że potrafię wyrównać opon, sprawdzić ciśnienia powietrza etc. Problem mam z tym, że zostałem zapewniony że rower będzie sprawny i gotowy do jazdy od razu po tym jak go dostaję. Dla mnie takie rzeczy to chwila roboty. Nie użalam się ani nic, napisałem tylko opinię jak zostałem potraktowany przez sklep żeby każdy wiedział jak wygląda sprawa z zakupieniem roweru. Druga sprawa jest taka, po czym stwierdzasz, że zauważyłem to po dłuższej jeździe? Gdybyś przeczytał uważnie, to byś wiedział że na "drugiej" jeździe. Bo pierwsza przejażdżka była o 23 w nocy przez domem na odległości może 50 metrów. Ja także tak uważam. Rower gotowy do jazdy ale drobna regulacja raczej leży po Twojej stronie. Koło przednie jest wyjęte, jak źle ułoży się w zacisku to też będziesz reklamował? Nie mam takiego zamiaru. Ja wiem, że to należy do moich obowiązków i nie miałbym z tym żadnego problemu jeśli dyspozytor by mnie nie zapewniał, że w rowerze nic nie muszę robić, jedynie siodełko sobie ewentualnie podwyższyć na swój rozmiar i założyć dzwonek. Wszystko inne będzie w 100% gotowe. Nie mam zamiaru się użalać, wydałem tylko opinię jak sklep mnie potraktował i jest w przestroga dla innych Rower ma być gotowy do jazdy, a poprawianie montażu opon czy regulacja zacisku to nie jest codzienna czynność obsługowa. Wiele osób robi to w serwisie bo nie maja wiedzy i narzędzi. Tak jak wspominałem wyżej. Nie mam żadnego problemu z takimi drobnymi rzeczami. Jedynie chcę innych uświadomić jak sklep postępuje aby inny uważali. Tyle w temacie Cytat ze strony: "Rowery wysyłamy sprawdzone i wyregulowane po tak zwanym przeglądzie zerowym. Do wysyłki aby była bezpieczna demontujemy przednie koło, kierownicę oraz siodełko. Te elementy wystarczy zamontować aby rozpocząć jazdę na nowym rowerze. Zajmie Ci to mniej więcej 15 do 20 minut." Ok, co do opony się zgadzam, ktoś mógł nie zauważyć albo olać temat. Być może sama opona jest krzywo odlana bo tak się też zdarza. Piszesz że nie każdy może mieć klucze i umieć to zrobić. To jakim cudem ma sobie przykręcić kierownicę lub kierownicę z mostkiem i zrobić to prawidłowo? Po wsadzeniu przedniego koła, przy szybko zamykaczu też prawdopodobnie trzeba ustawić zacisk. Rzecz w tym, że ja nawet tego nie musiałem robić. Bo wszystko było skręcone.
Track Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Czy szanowny kolega w ogóle zdjął oponę z obręczy, by dowiedzieć się czy koło jest scentrowane, czy nie ułożona opona?
Gość Napisano 15 Czerwca 2017 Napisano 15 Czerwca 2017 Nie trzeba zdejmować, wystarczy odwrócić rower, oprzeć palec o obręcz/ widelec przytknąć do obręczy. Będzie czuć czy obręcz jedzie po palcu czy gdzieś się odgina.
Nial Napisano 17 Czerwca 2017 Napisano 17 Czerwca 2017 Nie brońcie sklepu. Po to laik wybiera ten sklep, bo mu obiecują, że będzie gotowy do jazdy. A nie jest. Centrowanie koła, czy nawet opony bo nie weszła prawidłowo w felgę, to nie jest czynność jak smarowanie łańcucha. Czynność eksploatacyjna to taka, którą się wykonuje regularnie żeby rower utrzymać w dobrej kondycji. Opon się w felgach nie układa regularnie co jakiś czas albo co ileś kilometrów. Jak mi znajdziecie w instrukcji obsługi roweru albo w instrukcji otrzymanej ze sklepu, opis centrowania opony na feldze, to dopiero się z Wami zgodzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.