Skocz do zawartości

[Tubeless] Kapeć, co dalej?


no1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Dzisiaj miałem niemiłą sytuację, a mianowicie przebiłem oponę sporym kawałkiem szkła (blizna 3~4 mm). Liczyłem jednak na to, że mleko załatwi sprawę i pojadę sobie dalej gdyby nigdy nic. Jednak tak się nie stało i musiałem założyć dętkę. Dodam że walczyłem z tym, aż do opróżnienia opony z mleka.

I Właśnie. Co robić w przypadku dziurki? Rozumiem że zatrzymać i i patrzeć, może kręcić kołem, a może zostawić je z dziurką na dole albo u góry, zatkać palcem?  :teehee:

I co robić w przypadku opony z blizną? Mogę sobie nakleić łatkę do dętek od wewnętrznej strony?

Napisano

Zatkać palcem, dziura do dołu i czekać :)

Tak nakleić łatkę od środka. Najlepiej wersją do tubelessów - pewność że klej jest do "środowiska" wodnego. Ja używam Zefala. Łatki w tym zestawie wyglądają normalnie.

Nie stosowałem łatek ze zwykłym klejem jak do dętek więc się nie wypowiem jak to z mlekiem reaguje.

Napisano

Jak już łatać oponę, to łatą do opon(jest grubsza i sztywniejsza). TipTop takie ma - kupisz na sztuki nawet w większych sklepach motoryzacyjnych czy rolniczych.

 

Łacie się nic nie staje, bo sam jeździłem tak kiedyś z pół roku.

 

O takie coś mi chodzi:
http://allegro.pl/latka-latki-rema-tiptop-do-opon-up4-5-40mm-germany-i6438006955.html

lub mniejszą http://allegro.pl/tip-top-up3-30mm-latki-do-naprawy-opon-niemieckie-i5057456124.html
Nie musi to być TipTop, jako przykład podałem i masz je na sztuki dostępne za śmieszne pieniądze, a jakość bardzo dobra.

 

Klej TipTop mały to jakieś 2zł, mogą się ceny śmieszne wydawać, ale to nie produkt z oznaczeniem rowerowy więc nie jest wszystko x5. ;)

Napisano

Zatkać palcem, dziura do dołu i czekać :)

Tak nakleić łatkę od środka. Najlepiej wersją do tubelessów - pewność że klej jest do "środowiska" wodnego. Ja używam Zefala. Łatki w tym zestawie wyglądają normalnie.

Nie stosowałem łatek ze zwykłym klejem jak do dętek więc się nie wypowiem jak to z mlekiem reaguje.

Ja kleiłem doraźnie zwykłymi, najbardziej pospolitymi łatkami do dętek, a połączenie okazało się trwałe. Łatkę trzeba dobrze docisnąć, oponę dobrze oczyścić z mleka, nie drzeć czasami papierem ściernym, bo wyjdą włókna oplotu!. Klej i łatka nie reagują z mlekiem.

Napisano

Tak jak kolega Kolmark kleiłem już dwukrotnie zwykłą łatką do dętek i wszystko śmiga jak należy. Przy drugiej dziurze kontrolowałem stan tej pierwszej łatki i trzyma się bardzo mocno. Oczywiście opona była wcześniej dobrze wyczyszczona z pozostałości mleka w miejscu klejenia.

Napisano

 

 

Klej TipTop mały to jakieś 2zł, mogą się ceny śmieszne wydawać, ale to nie produkt z oznaczeniem rowerowy więc nie jest wszystko x5.

Te łatki TipTop dla samochodów 30 mm kosztują po 1 zł za sztukę, klej 30 g - 7 zł. A zestaw tej samej firmy, ale specjalny do rowerów i składający się z 3 łatek,  kleju 4 g oraz kawałka papieru ściernego kosztuje około 20~25 zł. Ehh  :verymad:
Napisano

Klej 5g to 2zl. ;)

 

Zestaw do roweru to są na 100% te same łatki co osobno oznaczone jako do dętek, ale do opony warto kupić dedykowaną do tego - grubszą i twardszą.

Napisano

Jak płacisz gotówka, zawsze możesz podać dowolną inną firmę lub ją na miejscu wymyślić, a F-VAT od razu zutylizować. ;) Sam kiedyś jak pracowałem w pewnej firme to mieliśmy z tym problemu, ale zawsze można kolesiowi powiedzieć, że paragonu nie dostanie, a wystawiasz F-VAT na 1-szą lepszą firmę.

 

To ty jako osoba, która chce odliczyć VAT musisz się upewnić, że masz F-VAT od prawdziwej firmy, a nie fikcyjnej, a problemy niektóre firmy stwarzają  bo nie mają kasy fiskalnej, a żeby sprzedać osobie fizycznej jest ona wymagana, w przypadku firmy F-VAT wystawiasz i Ci kasa fiskalna nie jest potrzebna, a żeby nawet F-VAT na osobę fizyczną wystawić, pierw musisz i tak wystawić paragon, a F-VAT na jego podstawie robisz - chore PL prawo, nic innego, jak ze wszystkim, pod górkę!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...