Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Garlock, jest go po prostu za mało :), brakuje z 1 cm, no może pół, a średnica za gwintem to 26 mm, czyli dla narzynki może być za dużo. Narzynka nietypowa bo raczej rzadko stosowana w maszynach. Wpadłem na pomysł, że jak już będzie na tokarce żeby podtoczyć to co nie naciąć od razu gwintu :).

Napisano

Garlock, tak jak napisałeś tak zrobiłem :). Znalazłem warsztat z narzynką, nie jest to jednak sprzęt powszechnie dostępny. Za nacięcie 20 PLN doszło do sumy wydatków.

Koła odebrane z centrowania i smarowania kasety. Piasty przesmaruję sam. Niestety wydatki dość szybko rosną.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Koła doprowadzone do ładu, piasty nasmarowane, przy okazji szukania klucza znalazłem w domu takie cudo:

2cneh5h.jpg

Najlepsze, że właśnie szukałem mostka :), a ten pasuje mi bardzo. Co można wygrzebać w czeluściach domu, w życiu bym nie powiedział, że mam taki mostek.

Co prawd podrapany, zszarzały ale kilka dłuższych chwil i mostek nadaje się do użycia, podobnie jak stery, które miały być wymienione, a skończy się na wymianie łożysk za 4 PLN.

2e18wpe.jpg

 

Dalej szukam hamulców i zaraz po zakupie rama trafi do malowania. Chyba całość zostanie czarna, będzie najbezpieczniej.

 

Powoli muszę kupić opony i dętki. Dla przypomnienia obręcze to 27x1 1/4, 630-18, szerokość osadzenia 18 mm.

Ma ktoś propozycję co ciekawego założyć na takie koło?

Na razie nastawiony jestem na oponę 28-630 Kenda K152. Wymaganie to musi być cienko jak na kolarkę przystało oraz bieżnik pasujący do kolarki.

 

Na ten weekend w planie jeszcze czyszczenie przerzutek.

 

Dylemat mam z nazwą (czy zostanie Jarzębina), nalepkami ale to kwestia przyszłości....

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Rama pospawana, uchwyt pod nóżkę się odczepił ale jeszcze ta blaszka na tylnym widelcu (nie wiem czy tak można to nazwać :)) miała rozwiercony otwór mocowania hamulca we wszystkie strony. Wyglądało to paskudnie. Co by przy okazji nie zaspawać...

Męczyło mnie jednak to, że z przodu musi być inny hamulec niż z tyłu. Blaszka miała zostać a myślałem o dorobieniu dokręcanego wspornika, nawet jakieś tam wizje były. Teraz będzie mógł być taki sam :). Wspornik dorobiony, wg mnie wyszedł elegancko :).

 

2eczq08.jpg

 

Teraz malowanie i dalsze zbieranie gratów do złożenia. Może uda się zrobić rundkę jeszcze w tym roku...

Edytowane przez a4ry
Napisano

Rama się maluje, a tym czasem doszły nowe ''kapcie'' i kilka pierdół

 

11j2614.jpg

 

Jest wąsko, jak na kolarkę przystało

 

20k6cgm.jpg

 

Dalej poluję na hamulce, niestety nie mogę się zdecydować. Chciałbym żeby było tanio i fajnie i na razie nic nie wyszło z tego wychodzi. Już mi jedne fajne hamulce z przed nosa uciekły :(. Mam na oku kilka kuszących opcji ale może za dużo tego i dlatego się to ciągnie.

Po hamulcach zostanie zakup linek, pedałów, może owijka, może naklejki ...

Napisano

Mam na zabyciu komplet bardzo ładnych Weinmannów 605, jeśli cię interesuje.

Za 40pln oddam. Moge wystawić na allegro. Jak chcesz, to podeślę zdjęcia.

 

Tylko trzeba by przymierzyć, jaka długość ramion.

Napisano

borsooq, ja potrzebuję max 40mm.

Kogoś chyba zaczepiłem o takie hamulce i o ile dobrze pamiętam to tam chyba minimum było 45 mm.

Jeżeli się mylę to wyprostuje mnie.

Napisano (edytowane)

Możesz podesłać zdjęcie ale zielone średnio mi się widzą.

 

Mała edycja:

Odebrałem ramę z malowania. Zdecydowałem się ostatecznie na czarny połysk. Efekt mhhhhh.... co tu gadać lepiej pokazać

23vm3w7.jpg

Edytowane przez a4ry
Napisano (edytowane)

Nie odzywałem się o hamulce bo akurat w ostatni piątek licytowałem coś co wpadło mi w oko. Wygrałem!

Za całe 28 PLN + 14 PLN wysyłka, nabyłem takie coś:

35089q0.jpg

 

Zdjęcie trochę marne bo hamulce piękne.

 

Czekam jeszcze na sztycę pod siodłową, zamówiłem 24mm. Jak dobrze pomierzyłem to kolejny zakup zbliżający do kńca za mną.

Przy okazji przyjdzie odblask na tył, to tak żeby na legalu po ulicy się wozić :).

Edytowane przez a4ry
Napisano (edytowane)

Odebrałem ramę z malowania

Czy mi się tylko wydaje, czy być może ten wideł jest odkładnie pomalowany łącznie ze sztycą i miejscem, gdzie nabija się dolną bieżnię?

A może tam nawet ta bieżnia jest już nabita i pomalowana?

Mam nadzieję, że nie, bo inaczej czeka cie pracochłonne zdrapywanie lakieru. Gwint jak rozumiem oszczędzono przy malowaniu.

Edytowane przez Garlock
Napisano (edytowane)

Pracochłonne? Jak coś trzeba by było zadrapać to trwa to tak mniej więcej parę sekund :).

Sztyca jest pomalowana, miejsce pod bieżnię też, bieżnia nabiła się bez problemu. Oczywiście gwint jest nie pomalowany. Wszystko działa jak trzeba. No może prawie. Niestety ale jak robiłem przymiarkę to ładnie mi się skręciło, a już na gotowo, sztyca okazała się o 4 mm za wysoka. Chyba jakiś pijany byłem jak to mierzyłem. Można by było ją przyciąć ale doszedłem do wniosku, że lepiej będzie dorobić podkładkę.

Edytowane przez a4ry
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Mało piszę ale mało się dzieje, można by było szybciej ale miało być bez ciśnienia i jest.

Doszła sztyca i chyba będzie lux, odblask będzie pasował, ma klimat. Sztyca otrzymała jeszcze odpowiedni szybko-zamykacz.

Do wyjechania na szosę brakuje pedałów, linek i założenia łańcucha, a i jeszcze podkładki do sterów. Czyli całkiem nie dużo :) .

Do celu jeszcze lampki, dzwonek, może owijka i może naklejki.

Miałem pokazać zdjęcie na końcu, jak to jest w zwyczaju ale będzie inaczej i poniżej już widać jak wyglądała będzie Jarzębina. Dla porównania jeszcze raz zdjęcie z pierwszego posta. Na końcu pokażę jeszcze raz po dołożeniu detali i opiszę trochę o problemach, wpadkach i przede wszystkim o kosztach ale to dopiero na końcu.

Dla mnie efekt na razie w 100% zadowalający.

Tak było:

fvirh2.jpg

Tak mniej więcej będzie:

2hd5nk8.jpg

Edytowane przez a4ry
  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

The end ale czy happy?

Parę dobrych stówek później, i to nie jest happy, trzy miesiące od nabycia, jarzębina wygląda dla mnie bardzo zadowalająco, to już jest bardziej happy. Niewiele drożej, a może za tyle, dałoby radę kupić prawdziwą retro szosę. Czy dałoby radę kupić taką bez wkładu? Nie wiem ale zabawy jak przy takiej renowacji z pewnością by nie było. To co się nauczyłem to też moje.

Jeździ się super!

Zostały detale jak światła, korki kierownicy, dzwonek. Owijki i naklejek na razie nie będzie, tak bez mi się podoba.

W weekend napiszę więcej o kosztach, wpadkach, problemach, przemyśleniach i więcej zdjęć.

Na razie jedno.

2ptxb3n.jpg

Edytowane przez a4ry
Napisano (edytowane)

Czas podsumować, czas kończyć...

Na początek podziękowania dla małej grupy wsparcia, Garlock, borsooq, relyt, dziękuję za podpowiedzi i rady.

Mój temat to trochę monolog ale ponad 2 tyś wyświetleń, to chyba ktoś to czyta :), a przynajmniej otwiera :).

 

Założeniem projektu było doprowadzić do ładu, składu tanio to coś, niby kolarka ale na pewno nie prawdziwa retro szosa:

r8cwb6.jpg

 

Niestety, tanio, nie udało się.

Miałem wymienić widelec, opony, dętki, linki. Za chwile doszła korba, koło itd. Ile zostało z oryginału widać.

Pomimo, że starałem się szukać części jak najtaniej to finalnie wyszło sporo. Dużo części udało się kupić rozsądnie np. hamulce, widelec. Inne udało kupić się normalnie. Co mnie cieszy na nic nie wydałem raczej strasznie dużo (no może na transporcie obręczy zostałem oszwabiony) . Udało się, co dla mnie ważne, nie nakupować niepotrzebnych gratów. Niewiele z moich zakupów nie znalazło zastosowania. To pewnie dlatego, że nie kupowałem pod wpływem impulsu. Koło nosa przeszło mi kilka okazji np. piękna korba Shimano z całym wkładem ale nie ma co płakać nad rozlanym ...

 

Na wszystkie części i usługi wydałem 652,58PLN.

 

Poniżej zestawienie kosztów i pokaz ile się tego nazbierało:

L.P. Część/usługa Cena Waluta Uwagi

01 Widelec 40,00 PLN

02 Obręcz przód 58,00 PLN 25+33 wysyłka

03 Korba + suport 75,00 PLN 2 PLN trzecia śruba korby

04 Centrowanie kół 40,00 PLN

05 Smarowanie kasety 25,00 PLN

06 Kulki piast przód/tył 3,10 PLN

07 Gwintowanie rury sterowej 20,00 PLN

08 Łożyska sterów 4,00PLN

09 Budżet operacyjny 63,80 PLN

10 Opony 2 szt 49,96 PLN

11 Dętki 3 szt. 32,97 PLN

12 Końcówki linek 5 szt. 1,99 PLN

13 Koraliki na linki 5,64 PLN Nie wszystkie wykorzystane

14 Spiralki na pancerze 2 szt. 5,98 PLN

15 Transport poz. 10-14 15,99 PLN

16 Hamulce 42,00 PLN 28+14 transport

17 Sztyca podsiodłowa 15,90 PLN

18 Odblask tylny 11,90 PLN

19 Transport poz. 17-18 10,90 PLN

20 Szybkozamykacz siodełko 6,00 PLN

21 Śruba noskowa siodełko 2,00 PLN Niewykorzystana

22 Kółka przerzutki tylnej 2 szt 6,00 PLN Niewykorzystane

23 Linki hamulcowe 2 szt 7,58 PLN

24 Pancerz linki hamulcowej 3 m 11,94 PLN

25 Linki przerzutek 2 szt 7,90 PLN

26 Pancerz linki przerzutek 1 m 4,48 PLN

27 Końcówka pancerzy przerzutek 4 szt 7,60 PLN

28 Transport poz. 23-27 8,55 PLN

29 Pedała 34,80 PLN 26,95+7,85 transport

30 Obejmy linki hamulcowej 33,60 PLN 25+8,60 transport

31 Benzyna PLN

Suma: 652,58 PLN

 

Jedną z niewykorzystanych części są kółka przerzutek. Niestety nie wystarczyło policzyć zębów. Moja przerzutka ma kołka ze śrubą M6, a te obecnie sprzedawane M5.

Czy ktoś wie gdzie nabyć odpowiednie koła?

 

Benzyny do czyszczenia nie napisałem ile poszło bo ciężko było to policzyć ale myślę, że 1-2 l na pewno.

Są w tym projekcie rzeczy, które miałem za darmo, albo prawie darmo, a normalnie z pewnością trzeba by było doliczyć jeszcze ze 2-3 stówki.

Dlatego nie warto kupować grata do odnowienia pod wpływem chwili, a przy zakupie warto ocenić dosłownie wszystko!!!

 

Wpadek wielkich też nie zaliczyłem, bo wszystko udało się jakoś rozwiązać, jak np za długa rura sterowa, czy słabo wyglądająca linka hamulcowa pod ramą. Chociaż jedna była lekko bolesna jak zauważyłem, że manetki przerzutek, ściągane są przez linki i rysują ramę. Dlatego obecnie zapierają się o uchwyt do pompki, a zarysowania udało się w miarę zretuszować.

 

Bardzo w działaniu pomógł mi program OneNote.

Świetne narzędzie do ogarnięcia takich rzeczy.

 

Podsumowując, pomimo przekroczenia budżetu, spędzenia godzin na wyszukiwaniu części i wiedzy, warto było!

Bo Jarzębina wygląda lepiej niż się spodziewałem, a zdobyta wiedza jest bezcenna, dzięki temu każdy kolejny projekt będzie lepszy!

 

Nic więcej mi do głowy nie przychodzi, a jak przyjdzie to dopiszę, a na razie więcej zdjęć.

 

20s6m83.jpg

2j0xijp.jpg

1zpirnr.jpg

nofsy0.jpg

29prxnr.jpg

2zfmmiw.jpg

1zwma07.jpg

f0zxw6.jpg

2cfcto8.jpg

wje4vm.jpg

Edytowane przez a4ry
Napisano (edytowane)

Wyszło nieźle.

Sam coś bardzo podobnego ostatnio składam,i cały czas myślę o manetkach.

Zostawić orginalne motylki bez indeksacji na ramie (niewygodna/niebezpieczna opcja),dać motylki z indeksacją na ramie (też niewygodnie),czy dać sl-a050 (tylko tył).

Twoje są indeksowane ?


 
 
 

 

Edytowane przez Quell
Napisano (edytowane)

Garlock, Quell dzięki.

Korzystam, jak widać po oponie :)

Przerzutki są nie indeksowane, płynne. Przyjąłem, że tak ma być i już.

Jedno z czego jestem zadowolony, a nie napisałem, to to, że udało się rower zrobić bez mieszania retro z nowoczesnością.

Marzy mi się jednak prawdziwa retro szosa.

Edytowane przez a4ry
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Dzwonek rzecz konieczna. Jakoś wizji nie miałem jaki on ma być, a jak coś fajnego znalazłem to kosztowało dość dużo.

Znalazłem w domu coś takiego, tylko w wersji niebieskiej:

2nhdl4m.jpg

fota zapożyczona z internetu

 

Jakoś średnio mi pasował ale od biedy dzwonił.

Nie wiem dlaczego, bo zboczony jestem na punkcie polerowania, tak późno mnie natchnęło ale chwila z papierem ściernym i parę chwil na polerce i dzwonek firmowy prezentuje się tak

33c821d.jpg

 

Wizualnie pasuje lepiej niż niebieski.

Miejsce trochę dziwne na dzwonek ale lepszego nie wymyśliłem.

Edytowane przez a4ry
Napisano

 

 

Jest jeszcze taka opcja od naszych żółtych braci:

Nie,nie,i jeszcze raz nie.

Autor utrzymał całkiem fajnie styl retro szosy,a dzwonek świetnie pasuje,a z grawerem już rewelka.

Też szukam czegoś ciekawego i starego na olx,w najgorszym razie będzie chińczyk,ale wolałbym coś pokroju jak wyżej. 

Napisano

Garlock, brałem go pod uwagę. Bo pomimo, że jest nowoczesny, jak zwrócił uwagę Quell, to od razu bardzo dyskretny.

Od myfriendów bez wątpienia muszę kupić parę lampek. Mają fajne propozycje, w fajnych kwotach. A teraz po sezonie można czekać.

 

Niestety pierwsze achy minęły i znajduję pierwsze niedogodności. Na szczęście są to chyba drobnostki.

Nie wiem co zrobić z kierownicą, bez owijki wygląda wg mnie bardzo dobrze ale trzyma się to strasznie.

Są trzy opcje, zostaje tak i się męczę, czarna owijka, pewnie z perforacją, idę mocno kontrastową- pomarańcza, czerwień, kolor bianchi .... itp.

I bądź mądry!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...