a4ry Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 (edytowane) Pierwszy post, pierwsze spotkanie....Dzień dobry Wszystkim,Od jakiegoś czasu chodziła mi po głowie stara kolarka. Bez parcia na markę, bez parcia na stan (dobrze nawet żeby była do podłubania), miała mi wpaść w oko.No i stało się... poznajcie Jarzębinę: http://i68.tinypic.com/whz2fr.jpg Jarzębina jest jak widać po przejściach.Na pierwszy rzut oka pogięty widelec, na drugi znajdzie się znacznie więcej. Na razie pełen optymizmu wierzę, że uda się ją wskrzesić.Dodatkowo założeniem jest żeby był to projekt BUDŻETOWY (to mi z reguły słabo wychodzi ale może tym razem)!!! Maksymalnie dużo chciałbym uratować minimalnie mało dokupić. Maksymalnie dużo zrobić samemu, minimalnie zlecić.Rower, rzecz nie skomplikowana, wydawało by się, ale już sam początek lekko mnie zweryfikował i schody po woli zaczynają się. Największy problem widzę z doborem części oraz demontażem niektórych elementów np. czy wybijać (bez młota nie robota) czy odkręcać.Liczę na Waszą pomoc, co pewnie zaoszczędzi mi godzin szukania, a do tego będę potrzebował natchnienia przy malowaniu.Plan jest prosty: rozebrać, odmalować, dokupić co będzie niezbędne, złożyć, cieszyć się.Po przydługim wstępie miałbym kilka pytań, żeby było łatwiej będę numerował:1. Czy ktoś poznaje co to w ogóle za rower?2. Na co zwrócić uwagę przy zakupie widelca, gdzie szukać? Czy ten będzie OK http://sklep.ottlik.pl/product_info.php?products_id=3997 ?Do ładu muszę doprowadzić koła, obecnie:Tył:Obręcz 27/1 1/* 630x18 na tym opona 28x630 (27x1 1/4)) (*- nieczytelne)Przód:28x 1 5/8 x 1 3/8 _ 700C DIN 622x22 opona nie identyfikowalna, starte oznaczenie3. Jakiś pomysł na ten misz masz? Jaka opona będzie pasowała do przedniej obręczy?Wstępnie zabrałem się za rozbieranie, wyjąłem korbę i cześć suportu.Wałek korby jest mocno zrujnowany.http://i67.tinypic.com/2saeag9.jpghttp://i64.tinypic.com/11rdssl.jpghttp://i65.tinypic.com/20a2lud.jpg4. Jak wyjąć miski, które zostały w ramie?5. Czy wałek w korbie można dalej zdemontować czy czeka mnie wymiana całej korby?Jeżeli chodzi o malowanie to wiem, że to sprawa bardzo indywidualna, chodzi mi po głowie rama w czerni, a widelec w innym kolorze, może złoty, może w kolorze Bianchi, może całkowicie coś innego6. Ma ktoś pomysł na fajne malowanie?Z góry dziękuję za pomoc.PozdrawiamDarek Edytowane 13 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 3. 22x622 to jest oznaczenie obręczy czy opony? Jezeli obręcz to minimalna szerokość opony 35, jeżeli opona to bedzie pasowała inna opona ??x622. Minimalna i maksymalna szerokość zależą od obręczy. 4. Wybić. Wkładasz coś do dziury po osi korby i walisz. Delikatnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 relyt, oznaczenie obręczy. Przód jest mniejszy i szerszy niż tył dlatego dumam czy coś z tym robić. Jakie oznaczenie ma opona na taką obręcz? PS Jak wstawiać zdjęcie żeby były widoczne? IMG nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 4. Jak wyjąć miski, które zostały w ramie?Wybić. wkładasz od przeciwnej strony mufy jakiś pręt metalowy i wybijasz młotkiem przesuwając za każdym razem w inne miejsce (żeby nie przekosić) 5. Czy wałek w korbie można dalej zdemontować czy czeka mnie wymiana całej korby?To jest chyba os zintegrowana z korbą, nie wyjmiesz jej. jak będziesz wymieniał korbę to kup mocowaną na kwadrat i do tego suport na kwadrat (nie na klin!) taki jak w starych Rometach (tzw. Thompsona) Widelec jest fest pogięty, widać, ze poszło ostre uderzenie. Dokładnie obejrzyj ramę, zwłaszcza w okolicach główki sterów czy nie ma wygięć, zafałdowań. Mogła się przy takim uderzeniu pogiąć (wtedy to raczej już złom). Stery pewnie też do wymiany jak dostały takie uderzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 No, oryginalne koło poległo w tym wypadku co skrzywił widelec i zostało wymienione. Obrecz 22x622 - minimalny rozmiar opony 37-622 jednak, maksymalny aż 60-622. Ale 622 to jest bardzo popularny rozmiar, bo to jest 28'' kolo crossów/trekingów/miejskich. Więc wybór opon jest duży. Jaka najgrubsza wejdzie zależy tez od tego ile miejsca jest w widelcu. No i tak, kolega powyżej ma rację - rama ma być dokładne sprawdzona. relyt, oznaczenie obręczy. Przód jest mniejszy i szerszy niż tył dlatego dumam czy coś z tym robić. Jakie oznaczenie ma opona na taką obręcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 (edytowane) Rama wygląda na nietkniętą, zresztą musiałaby być bardzo zrujnowana żeby nie dało się naprawić [emoji16] . retyl, napisałeś wyżej że minimalna szerokość opony do obręczy to 35mm, później, że minimalny rozmiar opony to 37-622, czy taka opona nie ma czasem szerokości 37mm. Próbuję to jakoś zrozumieć Edytowane 14 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 37-622 to jest oznaczenie ETRTO. 37 tu oznacza szerokość opony w mm, 622 - średnicę wewnętrzną opony w mm. Na obręcz 22x622 można zakładać opony od 37 mm (35 - to był błąd) i do 60 mm. Pomiędzy 37 i 60 są też pośrednie rozmiary, co kilka mm: 40-622, 44-622, 47-622 ... Przeliczenie z ETRTO do innych systemów np tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Rower rozebrany. Korba do wymiany, faktycznie wałek zintegrowany jest z pająkiem, tak to chyba się nazywa, a więc z podmianą nie da rady. Potrzebuję pomocy. Rura pod korbę ma fi 40mm długa na 70 mm. Co w to można wsadzić? Obecnie są dwie zębatki i tak bym chciał zostawić. Zębatki jakby co są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Rura pod korbę ma fi 40mm długa na 70 mm. Co w to można wsadzić? Chodzi ci o mufę suportu? Masz najprawdopodobniej typowy rometowski suport z miskami wbijanymi: http://www.romet-walcz.pl/pl/component/virtuemart/22/27/czesci-rowerowe/osie-suportu/osie-pozostale/os-klinowa/os-kompaktowa-semi-bez-tulei-dystansowej-do-rowerow-mtb-7-2014-02-10-20-21-detail?Itemid=0 Kup taki sam ale nie na klin tylko na kwadrat (dużo pewniejsze mocowanie)tzw Thomson: http://sklep.ottlik.pl/product_info.php?manufacturers_id=64&products_id=1063 I do tego korbę na kwadrat pasującą do tej długości osi suportu (normalnie dobiera się suport do korby, ale wybór osi do tego typu suportu jest mocno ograniczony) Edytowane 15 Czerwca 2017 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Zgadza się chodzi o mufę, miski są wbijane. Niestety zmierzenie długości ośki będzie problematyczne bo moja jest zintegrowana z korbą prawą. Tą ośkę którą podesłałeś to chyba nie będzie pasowała bo to do misek wkręcanych? Edycja Ta powinna być lux? http://www.romet-walcz.pl/pl/component/virtuemart/21/26/czesci-rowerowe/osie-suportu/osie-pozostale/os-thomson/os-kompaktowa-semi-bez-tulei-dystansowej-do-rowerow-mtb-7-2014-02-10-20-detail?Itemid=0 Edytowane 15 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Ten suport będzie pasował do ramy. Ale do korby już nie koniecznie. Bo suport dobiera się do korby. Więc jak korbę już masz, to sprawdź jaka ma być długość suportu dla niej. Na allegro jest jeszcze długość 127 127. A nowa korba na kwadrat, prawda? upd. Nie tylko 127, są też inne. Edytowane 15 Czerwca 2017 przez relyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Cały komplet nowy, widzę, że w tym sklepie ottlik jest chyba wszystko Korba taka chyba będzie dobra http://sklep.ottlik.pl/product_info.php?products_id=1520 a i widzę, że kompletną ośkę chyba da radę w tym sklepie kupię. Widelec też retro mają , czy to taki raj dla rowerzystów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Dokładnie taka. Tu jest też w innym sklepie: http://hurt100rowerow.pl/produkt/1716/OS-MECH.KORB.-ROMET-353-KW.-THOMPSON-133mm-GWINT.html?ref=g95 czy to taki raj dla rowerzystów ?Dla takich co wskrzeszają złom to może nie raj, ale przynajmniej manna z nieba (płatna). Dla tych co uznają tylko najnowsze konstrukcje to sklep z rupieciami:-) Edytowane 15 Czerwca 2017 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Garlock, jak to się zmienia punkt widzenia od .... W tym sklepie są całe komplety osiek ale 124 i 128 mm. Jak te długości ogarnąć? Edytowane 15 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Suport dobiera się do korby. Producent powinien podać długość suportu. Ta korba jest chyba robiona w Wałczu, możesz do nich napisać jaki suport sugerują. Z drugiej strony Wałcz robi oś na kwadrat do misek wbijanych tylko na 133mm, więc logicznym by było, żeby ich korba pasowała do ich osi suportu. Proponowałbym skrobnąć maila do Wałcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Osie, jakie dostaniesz pod tą mufę, to: klin: 145mm Kwadrat: 133 (wałcz), 128 i 124 na allegro. Więcej rozmiarów nie znalazłem, a niby takie, co mają 127, czy 132 albo 134, to albo taka jakość albo źle zmierzone. Jeśli zależy ci na dwóch koronkach, to weź ze sklepu ottlik, bo jest tam sporo tego. Jeszcze jest oficjalny sklep rometowski i tam też znajdziesz mnóstwo tego. Zwróć uwagę na wage tych części. Większość waży tonę. Moja korba z dwoma koronkami, podobna do tej, co ty masz, waży - bagatela - 1400g!. Co do tych suportów z wkładem SunRace albo Thun, to zwróć uwagę na to, że są one pod mufę 68mm, a my w rometach mamy 70mm. Ktoś kiedyś pisał, że pasuje, ale ja się nie zdecydowałem nigdy na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Mało się dzieje bo ciężko znaleźć rozsądne części za rozsądne złotówki. Po poszukiwaniach udało się znaleźć obręcz na przód 27/1 1/4 630x18 (identyczna jak tylna), sama obręcz taniutka ale dałem się orżnąć na kosztach wysyłki . Najwięcej jest na tą obręcz opon 32x630, sporadycznie trafia się 28x630. Czy mogę na taką obręcz założyć jeszcze inną oponę w miarę dostępną? Oczywiście mam na myśli te cieńsze . Zakupiłem również widelec (też wydaje się, że rozsądnie zapłaciłem). Ponieważ spodobały mi się szosowe to takiego szukałem. Niestety szosowe maja krótsze ramiona, a rama którą robię to raczej kolarzówką kiedyś nie była . Tak czy inaczej udało się posadzić rower w miarę fajnie, z lekkim, bardzo lekkim pochyleniem do przodu. Oczywiście zaliczyłem zonka z hamulcem i teraz muszę szukać, szosowego hamulca na przód. Jakby ktoś, coś to proszę dać znać. Przypomnę tylko, że to projekt budżetowy, im taniej tym lepiej. Na razie hamować się nie da Ważne jest żeby hamulec był płytki, maksymalnie 40 mm Jak to ogarnę to trochę spawania i malowanie. Mam ochotę na czarną ramę i chromowany widelec ale również chodzi mi pogłowie biały widelec. Obecnie poza hamowaniem ciężko byłoby przejechać się. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_Villars Napisano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 Trochę dziwnie wygląfda tak szeroki widelec, gdy reszta rurek cieniutka. Ale powodzenia, dawaj znać jak idą postępy prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 de_Villars, wydaje mi się, że to tylko zdjęcie tak wyszło, odblask słońca, bo nowy widelec w najszerszym miejscu jest o cały 1 mm szerszy od oryginału. Tu chyba lepiej go widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 Hamulec musisz kupić typowy szosowy. Potrzebujesz taki z zasięgiem szczęk 40mm czyli np: http://allegro.pl/hamulec-szosowy-accent-roadrunner-przedni-srebrny-i6826796277.html ew http://allegro.pl/nowy-przedni-shimano-sora-br-3400-szosowy-i6613318738.html ale trzeba sprawdzić długość ramion. Tylko to są nowe, ja bym poszukał jakiejś używanej 105 za pół tej ceny. A jak ma być super tanio to jeszcze możesz pomyśleć o Alhonga, ale to już marketówka. I nie licz na dobre hamowanie , zwłaszcza na mokrym. Bo ze zdjęć wygląda, że masz niestety stalową chromowaną obręcz. Na tym się nie da hamować. To obręcz na 27", czyli jakbyś włożył kolo 28" z alu obręczą, to być może obecny hamulec będzie pasował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Garlock, ta z oponą to obręcz 28'' ta bez to 27'', znaczy ta większa. Dużej różnicy nie ma. Będę celował w coś używanego żeby było jeszcze taniej. To będzie rower do zacnego wożenia się, a więc hamulce nie muszą być jakoś bardzo skuteczne. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Obręcz bym zmienił na twoim miejscu tą 27" stalową. Jeśli obydwie masz stalowe, to dla własnego bezpieczeństwa - zmieniłbym na najtańsze 28". Wtedy hamulec bedzie potrzebny o dłuższych ramionach. Hamulec, który jest na zdjęciu nie wyglada zbyt wiarygodnie. Mam obecnie SingleSpeeda na ramie od Rometa Mistrala (znajdziesz wątek o nim, ale zdjęcia są sprzed modyfikacji na singla). Dodam od siebi 3 rady: - suport kup taki w pakiecie - nie baw się w te cuda skręcane - ostatnio spędziłem ze 4 godziny nad regulacją. To jest archaizm, który słusznie odszedł do lamusa. Kup tego SunRace i wklej go na klej metal-plastik. Od razu dodam, ze jak będziesz chciał wymienić miski suportowe, to na 99% też będziesz musiał je wkleić na klej metal-metal. - obręcze załóż aluminiowe z bieżnią na hamulce - hamulce - najlepiej dual pivot. Ja mam właśnie Alhonga i powiem szczerze, że hamują, ale nei jest to takie hamowanie, jak v-brake. Skutecznie da się rower zatrzymać, ale nie tak szybko, jak wspomniany v-brake. Na starych, stalowych felgach próbowałem stare hamulce (takie, jak te ze zdjęcia) - po rozpędzeniu - wyrok śmierci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 borsooq, widzę, że założenia miałeś identyczne jak ja ale poszło w kierunku którego chcę za wszelką cenę uniknąć, czyli takie retro połączenie z nowoczesnością. O bezpieczeństwo się nie ma co martwić w myśl starej regóły: jest ryzyko... A na poważnie to będzie to rower bardziej do Wożenia się, a nie jazdy. Nigdzie się nie śpieszę, szukam części jak znajdę kupuję, nic na siłę. Rower nie może stracić, albo jak najmniej, ze swojej starodawności . Hamulca na przód nadal szukam bo liczę, że znajdę coś bardziej starodawnego niż propozycje powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 1 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 Odwiedziłem, z nadzieją na skarby, zakład naprawy rowerów, w którym bywałem ponad 20 lat temu. Nie zawiodłem się . Cały firmowy, nowiuśki komplet, poza miskami. Wystarczy tylko zetrzeć kurz, korba już leżała chyba bez nadziei, że ktoś ją kupi . Jest odrobinę mniejsza (większa zębatka 48 zębów) ale to na plus bo miałem wrażenie, że poprzednia wyglądała rubasznie. Osłonka do kosza oczywiście. Powinienem (a raczej na pewno) również uniknąć problemów, o których wspomniał borsooq, bo oś jest oryginalna. Oczywiści przy okazji otrzymałem bezcenną porcję wiedzy. Do tego po niedzieli wycentrują się koła i przesmaruje kaseta, której sam nie byłem w stanie przesmarować z powodu braku klucza. W między czasie szukam hamulca na przód. Na razie wymagania spełnia tylko Alhonga oraz jakieś Promaxy. Te drugie jakoś mniej się świecą i chyba bardziej pasują. Ma ktoś pomysł jeszcze na tani, najchętniej używany, przedni hamulec z dolnym zasięgiem 39 mm? Muszę też przetoczyć lekko, oraz do gwintować rurę sterową. Może uda się to zrobić bez narzynki bo niestety jest to jakiś nietypowy rozmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 1 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 Muszę też przetoczyć lekko, oraz do gwintować rurę sterową. Ale dlaczego? Coś nie tak z widelcem który kupiłeś? 99% widelców ma standardowy gwint. Chyba, że kupiłeś strego francuza lub ukrainę. Jesli tak, to poszukaj innego widelca. Będzie lepiej i pewnie taniej. Toczenie i gwintowania rury widelca w tokarce jest dość upierdliwe, musisz zrobić przyrząd. Jeśli widelec jest jednak typowy, tylko ma lekko uszkodzony gwint, to nie gwintuj w tokarce, tylko poszukaj serwisu rowerowego który ma narzynkę do sterów. Koszt przegwintowania to kilka złotych (sama narzynka kosztuje kilka stów). Może uda się to zrobić bez narzynki bo niestety jest to jakiś nietypowy rozmiar Typowy. Calowy drobnozwojny do sterów Czyli 1" 24tpi (skok :24 zwoje na cal) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.