Marcin44 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Kilka pytań Jakie są najlepsze hamulce do MTB top modele które nie piszczą ?Shimano ma XTR, a inne firmy co mają ?Czy carbonowe klamki to są wytrzymałe czy pękają po jakiś czasie ? Mam aktualnie z tyłu XTR ale zaczął coś piszczeć strasznie w tym roku. Może się jeszcze dotrze.Po czym poznać że klocki są żywiczne czy metaliczne ?Czy mogę robić combosy tej samej firmy np. zacisk XTR, a manetka XT lub odwrotnie ?Czy tarcze w zestawie muszą być tej samej firmy co manetka i zacisk ?Czy da się zrezygnować całkowicie z przedniego hamulca jeżdżąc tylko po płaskim ? Na górkach owszem są przydatne ale na płaskim terenie mało się przydają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Jak to przedni hamulec mało się przydaje? W ten sposób hamują typowi amatorzy - tył zablokowany , przód nawet nie ruszony. Chyba nie miałeś okazji nigdy awaryjnie hamować , bo jakiś mądry ktoś postanowił Ci wyjechać. Tarcza nie musi być tego samego producenta co hamulec , ale dedykowana do hamulca działa z nim najlepiej. Klocki organiczne są takie lekko matowe. Zobacz sobie na Google. Karbon nie jest zły , ale drogi , niby lekki i mocny , ale jednocześnie wrażliwy na ściskanie ( na przykład rama , w miejscu zacisku sztycy ) Piszczenie zależy od rodzaju i producenta klocków , od tarczy , ps tego czy żadnego syfu nie ma na tarczach i klockach, no i czy hamulec nie cieknie. Magura ma chyba mt8 najwyższe , avid pewnie coś z Guide , tektro żadnego high - endu nie ma. Jest jeszcze hope m4 , albo m6 jak pamiętam. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Czy da się zrezygnować całkowicie z przedniego hamulca jeżdżąc tylko po płaskim ? Na górkach owszem są przydatne ale na płaskim terenie mało się przydają. A czytałeś cokolwiek o technice hamowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Akurat przedni hamulec się przydaje, bo o ile przy V - kach jeszcze da radę w miarę bezpiecznie używać samego tylnego na płaskim, to przy tarczówkach można się oszukać, kiedy np. skręcasz i trzymając jedną ręką kierownicę hamujesz - wystarczy że zacznie łapać i można się wyj... Oczywiście mówię o względnie dobrych warunkach, czyli w miarę sucho i bez śniegu i lodu ( chociaż tu z kolei można mieć kłopoty uzywając przodu, ale to raczej przy V - kach ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Czy mogę robić combosy tej samej firmy np. zacisk XTR, a manetka XT lub odwrotnie ? Można na tyle na ile są ze sobą kompatybilne elementy (zakończenie przewodu , skok klamki) . Czy tarcze w zestawie muszą być tej samej firmy co manetka i zacisk ? Nie muszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin44 Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 A co lepiej wziąć jako hamulec przód (waga nieistotna):Manetka XTR + Zacisk XT + Tarcza XTRZacisk XTR + Manetka XT + Tarcza XTRZacisk XT + Manetka XT + Tarcza XTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Możesz wziąć wszystko XT, a nawet SLX. Różnica w sile hamowania w porównaniu do XTR pomijalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin44 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Możesz wziąć wszystko XT, a nawet SLX. Różnica w sile hamowania w porównaniu do XTR pomijalna. Pomijalna czyli gorsza czy 20% słabsza więc nie warto dopłacać do XTR ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Pomijalna czyli ok 0.5-2% a nie jedna piąta ... chłopie ile ty masz lat ? Poza tym jak nie lubisz piszczenia odpuść sobie shimanio. One mają w dna zapisane piszczenie. Nawet metaliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Hmmm a co ma Shimano do piszczenia? To czy hampel piszczy zależy w zasadzie wyłącznie od klocków, minimalnie od tarcz. Marka zacisku nie ma na piszczenie wpływu. Miałem 3 hamulce Shimano, żaden nie piszczał na organikach lub półmetalach. Mam Avida z metalami - piszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcingrychtol Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Czy da się zrezygnować całkowicie z przedniego hamulca jeżdżąc tylko po płaskim ? Na górkach owszem są przydatne ale na płaskim terenie mało się przydają. Jak ci przedni niepotrzebny, to kup se V-ki i masz piszczenie z głowy. A jak się chcesz polansować to bier XTRa i załóż pióropusz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Xtr race hamują trochę gorzej niż xt Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin44 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Faktycznie nie opłaca się XTR, a może coś innego w ogóle inna firma ? Wtedy miałbym rozeznanie jak założę innej marki hamulec. Cały czas sh*tmano i sh*tmano. Dobre bo tego jest dużo i ceny bardziej okazyjne. Myślałem nad jakimś carbonem ale podobno klamki się wyginają i nie są tak precyzyjne jak alu. Z drugiej strony głupio będzie wyglądać srebrny shimano obok białego lub czarnego czegoś innego. A tarcza może być zupełnie innej firmy niż shimano ? Vrabke mam obecnie ale kupiłem inny amor i brak w nim piwotów A że nic nie znalazłem takiego dobrego aby miało piwoty i było na 26 cali to przesiadłem się na tarcze. Dobre koła 26 faktycznie poszły już w odstawkę. Coraz mniej tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Pomijalna czyli ok 0.5-2% a nie jedna piąta ... chłopie ile ty masz lat ? Poza tym jak nie lubisz piszczenia odpuść sobie shimanio. One mają w dna zapisane piszczenie. Nawet metaliki. Około 1400 km na Shimano SLX i ani razu nie usłyszałem pisku na oryginalnie montowanych klockach żywicznych i tarczach a2z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Nie napisałem ze xtr się nie opłaca tylko ze hamują gorzej niż xt Xtr race nie ma w klamce systemu servo wave i dlatego jest taka lekka , siła hamowania jest wystarczająca dla zawodnika xco , xcm Xt poradzą sobie nawet w enduro, Inni producenci np sram ma level ultimate jaka najwyższy model ale to nie są dobre hamulce moim zdaniem i wielu innych , shimano robi najlepsze hamulce , zobacz w pucharze świata na czym jeździ team specializeda z Kulhavym czy Langvad Mimo napędu srama, maja hamulce magury mt8 raceline Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Już pisałem ... Tarcza może być obojętnie jaka , ale dedykowana działa najlepiej. Na zdjęciach masz tektro z dedykowaną tarczą i z Shimano. Przy Shimano występuje szarpanie na hamowaniu ze względu na zbyt wąska powierzchnię hamującą. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Akurat na to na czym jeżdzą zawodowcy nie zwracałbym uwagi. Jeżdzą na tym co dają sponsorzy. Jeżeli sponsoruje ich Magura to mają ich hample. Kulhavy pojechałby pewnie tak samo dobrze na Sramach, Shimano, Hope'ach i innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin44 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Około 1400 km na Shimano SLX i ani razu nie usłyszałem pisku na oryginalnie montowanych klockach żywicznych i tarczach a2z. O kolorowe są nawet, a nie tylko czarne i czarne. O nie nie robią wersji na centerlock. Jak nie urok to sra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcingrychtol Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 http://allegro.pl/kcnc-adapter-centerlock-28g-niebieski-bikestacja-i6757639869.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 @@Marcin44, mocno kombinujesz kolego, masz na tylnym kole zacisk XTR, niezależnie który rocznikowo to jest model, to jeżeli nie cieknie, albo nie ma zaśniedziałych tłoczków, masz jeden z najlepszych zacisków na świecie do XC (chociaż osobiście uważam M985 za najlepsze wśród XTR). Jeżeli do tego masz klamki XTR ew. XT i dołożysz dedykowaną tarczę XTR Ice Tech Freeza, to masz hamulce do których najwyższe modele innych marek pod względem siły, modulacji, łatwości serwisu odnoszą się niczym do wzorca z Sevres pod Paryżem. Dodawanie do świetnego zacisku tarcz "wycinanek Łowickich" niczego nie poprawi a może tylko szybciej zużywać klocki. To że teraz hamulec piszczy na 99,9% wynika z tego że masz brudną, zatłuszczoną tarczę i prawdopodobnie okładziny. Wyczyść co jakiś czas tarczę i klocki i będziesz miał błogą ciszę, ja używam tego: http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/preparaty-czyszczace/prod/power-brake-clean ale równie dobre powinny być odtłuszczacze do tarcz motocyklowych. Na koniec, nie słuchaj tych gimnazjalnych popierdułek o "Sh*tmano". To wielki koncern produkujący komponenty rowerowe do najtańszych budżetowych po Top. Dlatego powinno się swoje oczekiwania odnosić do ceny jaką się zapłaciło za dany towar. Nie można kupić marketowego roweru za 500zł i oczekiwać że komponenty Shimano które w nim są, będą tak lekkie i precyzyjne jak XTR czy Dura Ace albo tak wytrzymałe jak Zee. Nie piszę że Shimano jest bez wad i wszystko od nich jest najlepsze, ma swoje polityki cenowe, starzenia produktu, ale robi to samo co inni wielcy w tym biznesie zarówno SRAM jak i Campa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Takich to powinni zakazać, bo zęby jak w pile tarczowej : http://allegro.pl/hit-super-tarcza-a2z-sp3-ti-203mm-sprawdz-jedyna-i6745275145.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Takich to powinni zakazać, bo zęby jak w pile tarczowej Niektórzy lubią takie wynalazki Jeśli krawędzie zębów są wykończone na okrągło to wcale nie musi być taka niebezpieczna , ale na pewno mniej bezpieczna od standardowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin44 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 chociaż osobiście uważam M985 za najlepsze wśród XTR I właśnie taki hamulec mam w wersji z radiatorem i tarczą też z radiatorem. Taki sam chcę/nie chcę dokupić ale jak piszecie że mała różnica tylko wagowo to już zbłądziłęm Klamka też jest XTR jednym słowem cały kompletny XTR hamulec tył. To że teraz hamulec piszczy na 99,9% wynika z tego że masz brudną, zatłuszczoną tarczę i prawdopodobnie okładziny. Tak może być bo w ubiegłym roku nic nie skrzypiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 To najszybsza opcja: wyzruć te klocki, wsadź nowe, porządne, a tarcze do przemycia acetonem/beznzyną ekstrakcyjną/czyścidłem do tarcz hamulcowych. Gwarantuję, że o ile nie będą to klocki metaliczne to wszelkie piski znikną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Te XTR daj na przód a na tył kup sobie coś ze średniej półki, chyba, że chcesz mieć dwa takie same hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.