xarojek Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Dzień dobry, zabrałem się ostatnio za amatorską naprawę roweru Albatros. Mam następujący problem. Nie mogę odczepić (odkręcić?) widelca i mam też problem z odkręceniem korby. Nie wiem czy pominąłem jakąś śrubkę czy rdza lub uszczelki trzymają widelec aż tak mocno. Co do korby to problem jest taki, że nie mam zielonego pojęcia jak pozbyć się pedałów. Załączam zdjęcia, proszę o pomoc i ewentualnie jakieś dodatowe porady dotyczące remontu tego cudeńka. Z góry przepraszam za, być może, banalne pytania. Załączam zdjęcia chociaż nie wiem czy mogą one w jakiś sposób dać pogląd na sytuację. W razie czego dołączę jeszcze kilka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Na zdjęciu korby, w gwint po zdjęciu nakrętki, najlepiej przez jakieś drewno popukać młotkiem. To jest klin i powinien wyjść z drugiej strony. Po jego wyciągnięciu korba powinna już zejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Nie mogę odczepić (odkręcić?) widelcaLuzujesz nakrętkę na górze sztycy kierownicy, ale nie wykręcasz jej całej! walisz w nakrętkę młotkiem poprzez kawałek drewna-luzujesz w ten sposób klin. Wyciągasz sztycę razem z kierownicą. Jak się zapiekła, to będzie trochę zabawy. Odkręcasz górną nakrętkę sterów- to jest kontra. Zwykle w rometach była na klucz hakowy. Zdejmujesz podkładkę z ząbkiem. Odkręcasz górną bieżnię sterów-widelec wyleci ci dołem mam też problem z odkręceniem korbyNakręcasz na gwint klina nakrętkę, żeby była na równo z powierzchnią klina. Opierasz korbę od spodu na kawałku drewna (z otworem na klin), imadle itp i walisz młotkiem w nakrętkę. Wybijasz klin. Nie wal w klin bez podparcia bo cała energia idzie wtedy w łożyska suportu. Rozwalisz je, a efekt uderzenia jest dużo słabszy niż przy korbie podpartej na czymś sztywnym. Po wybiciu klina ściągasz korbę z osi. nie mam zielonego pojęcia jak pozbyć się pedałówOdkręcasz je. Pedał ma takie podfrezowania (spłaszczenia) przy korbie na które zakładasz klucz płaski. Pamiętaj, prawy pedal ma gwint normalny, ale lewy ma gwint lewy-odkręcasz w drugą stronę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) proszę o pomoc i ewentualnie jakieś dodatowe porady dotyczące remontu tego cudeńkaPoczytaj np tutaj: http://mslonik.pl/rowery/technika/tworczosc-wlasna/1031-wyciskacz-do-klinow http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat P.S. Ty masz suport wkręcany, więc raczej ten opis: http://mslonik.pl/rowery/technika/1030-budowa-starego-suportu-cz-4 Gdybyś zdecydował się na wymianę korby, to kup mocowaną na kwadrat i wtedy możesz użyć suportu kompaktowego P.S. Luzujesz nakrętkę na górze sztycy kierownicy, ale nie wykręcasz jej całej! walisz w nakrętkę młotkiemOczywiście nie nakrętkę tylko śrubę!Mea culpa. W Rometach zwykle z łbem sześciokątnym, chyba, ze ktoś w przeszłości podmienił mostek to może być imbus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.