Kain Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Witam wszystkich. Zabrałem się za samodzielne składanie roweru. Trochę się napaliłem.. Czytałem dużo i to bardzo różnych forów itp, ale wciąż nie mam 100% pewności czy to co sobie umaniłem ma w ogóle racje bytu. Budżet i tak mocno nadszarpnąłem.. Od początku: Zakupiłem ostatnio używany rower. Niestety nie znam modelu ramy, ponieważ została przemalowana na czarno. Jest 10 cyfrowy numer seryjny na mufie, ale google nic mi w tej kwestii nie objaśniło. Wiedziałem tylko tyle, że koła mają 26'. W tylnym kole był flak, więc pomyślałem, że tylko wymienię dętkę i będzie hulać. Z rozpędu kupiłem nowe całe tylne koło z kasetą 8 rzędową Shimano HG51 z oponą i dętką. Wtedy dopiero zacząłem czytać cokolwiek o częściach rowerowych. Wyczytałem, że skoro zmieniłem wolnobieg na kasete to wypadało by przy okazji wymienić też resztę napędu. No i w ten sposób po tygodniu główkowania zamówiłem takie oto części: (powinienem swoje wypociny chyba najpierw wylać tutaj, ale w razie czego mam jeszcze opcje zwrotu). - Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-M4000 9 rz. 36T - Przerzutka przednia Shimano Altus FD-M370 3 x 9 rz. 44/48T - Mechanizm korbowy Shimano Alivio FC-M4060 48x36x26T 9 rz. 175 mm, srebrny - Suport Shimano SM-BB52 do osi Hollowtech II - Pedały Author APD-F11 - Fajka - element układu hamulcowego (Shimano) - Zestaw linek i pancerzy przerzutkowych Shimano MTB / Szosa Y60098501 - Zestaw linek nierdzewnych i pancerzy do hamulców MTB / ROAD(przód+tył) -Łańcuch Shimano CN-HG71 5-, 6-, 7-, 8-rzędowy Na nowe manetki zabrakło funduszy. Nie wiem czy dało się dobrać aktualnie cokolwiek min. klasy Alivio na system 3x8. Pytanie teraz czy aby na pewno nie będzie problemu z regulacją tych części na 8 trybów? Niby powinny być wstecznie kompatybilne, ale sam już do końca nie wiem. Ciężko znaleźć konkretne odpowiedzi. Proszę o pomoc. Jak pisałem to moja pierwsza taka przygoda z rowerem, więc proszę o wyrozumiałość.
Ychu Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Wszystko będzie chodzić w połączeniu z 9 rzedowym łańcuchem. Nie mniej to nowe alivio to scierwo i lepiej zmień je na chociaż M592. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Imar Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Albo zakup dobrą starą kobrę pod octalink. http://allegro.pl/korba-alivio-octalink-prozniowe-shimano-i6854152548.html Przerabiałem tą korbę pod 1x10. Fajna, lekka korba. Zobacz na inne aukcje tego allegrowicza.
Kain Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Napisano 12 Czerwca 2017 zmień je na chociaż M592 Tylko kruczek taki, że za tą Alivio dałem aby 100zl, a ta deorka prawie 2x droższa.. KORBA ALIVIO OCTALINK PR Dokładnie tą korbę obserwowałem i na początku chciałem ją nawet brać, ale nie chciałem już się pchać w kwadrat/octalink i szukałem czegoś taniego na Hollowtech 2.
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 Korba trekingowa 48 ? Po co ? Dlaczego trekingowa? Wersja MTB. Wszystko będzie chodzić w połączeniu z 9 rzedowym łańcuchem. Dlaczego tak? Nie ma sensu zakładać tego 8 rzędowego?
marcin_ostrów Napisano 13 Czerwca 2017 Napisano 13 Czerwca 2017 Stopniowanie 48/36/26 to typowy treking . Albo pseudo mtb używane tylko na asfalcie. MTB to 44/xx/xx , 42/xx/xx albo 40/xx/xx . W zależności od tego gdzie będziesz jeździł , wybrałbym coś z tego
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 Głównie to będę jeździć nim po mieście, miasto->wieś. Lasy, korzenie i ogólnie większe wyboje tylko w ostateczności, więc to chyba dobry wybór?
Ychu Napisano 13 Czerwca 2017 Napisano 13 Czerwca 2017 Bo jak masz przednia przerzutke 9 s i dasz łańcuch 8 s to będziesz miał problemy z ocieraniem, no i łańcuchy 8 s spadły na jakości i lepiej wziąć 9 s. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 Ok. Przykręcam przerzutke. Poprzednia Acera była trochę w inny sposób zamontowana.. Czy to powinno wyglądać tak jak na zdjęciu? I czy zaznaczony element powinien być ruchomy? https://zapodaj.net/27853bdbacffc.jpg.html
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 Trolu xD Poprzednia przerzutka była wkręcona jak by na stałe, a w tej to jakoś inaczej już wygląda.. https://zapodaj.net/a38471a3f694e.jpg.html
Ychu Napisano 13 Czerwca 2017 Napisano 13 Czerwca 2017 Obecną przerzutke masz z shadowem , więc nie ma w niej trzeciej sprężyny i przerzutka ma być oparta o ząb w haku , naciąganie się jak założysz łańcuch , musi tak sobie wisieć. Zaraz Ci zdjęcie mojej wstawie z montażu napędu. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 Wydaje mi się, że oparła się o ten ząb jak w instrukcji serwisowej. Pokaż pokaż tak będzie znacznie łatwiej
Ychu Napisano 13 Czerwca 2017 Napisano 13 Czerwca 2017 Zobacz to. Jakość średnia , ale myślę , że widać co trzeba. Tutaj masz dalszy etap składania napędu. Założony łańcuch i przerzutka sama się trzyma tak jak ma. Obejrzyj też sobie ten film , jeśli wciąż nie masz pewności. Szajbajk mówi dokładnie o co chodzi
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Napisano 13 Czerwca 2017 O teraz sprawa jest dużo jaśniejsza. Oglądam Szajbajka, ale na to akurat się jeszcze nie natknąłem. Dzięki. Jak Przyjdą mi klucze do suportu to wezmę się za dalszą prace ;]
Kain Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Napisano 17 Czerwca 2017 Wszystko gra i buczy. Czy piasty jakoś się smaruje od zewnątrz? Tylne koło mam nówkę a jak nim kręcę w powietrzu to strasznie głośno chodzi piasta. Z przodu na jakiejś starej obręczy nie słychać nic.
Ychu Napisano 17 Czerwca 2017 Napisano 17 Czerwca 2017 Od zewnątrz nie. Trzeba rozebrać piaste , wyczyścić i złożyć na nowy smar. Potem odpowiednia kontra , żeby toczyły się gładko i bez luzu. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Kain Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Napisano 17 Czerwca 2017 Nówkę ze sklepu muszę jeszcze dodatkowo rozbierać? Sam na pewno tego nie dam rady zrobić..
PanzerMamba Napisano 17 Czerwca 2017 Napisano 17 Czerwca 2017 Głównie to będę jeździć nim po mieście, miasto->wieś. Lasy, korzenie i ogólnie większe wyboje tylko w ostateczności, więc to chyba dobry wybór? Bardzo dobry wybór. Szybka na asfalcie, miękka w terenie i nawet niezły młynek pod górkę.
Kain Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Napisano 17 Czerwca 2017 PanzerMamba Max 48 udało mi się na razie tylko wyciągnąć, ale myślę, że da radę więcej
Arni220 Napisano 17 Czerwca 2017 Napisano 17 Czerwca 2017 Nówkę ze sklepu muszę jeszcze dodatkowo rozbierać? Sam na pewno tego nie dam rady zrobić.. Nieeeee!!!!!!!!!!!!!!! Zostaw tak jak jest, wszystko jest OK. Ten dźwięk wydaje bębenek znajdujący się w tylnej piaście, tego się nie wygłusza.
Kain Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Napisano 17 Czerwca 2017 Oo a ja już się rozglądałem za kluczami do piast. Dzięki za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.