Kain Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Witam. Mam prośbę czy ktoś rozpoznaje dokładny model amortyzatora z załącznika. Stawiam, że to RST, ponieważ jest tak napisane na jednym z korków. Niestety cały mechanizm ani drgnie i chciałbym spróbować jakoś przywrócić go do życia. Śruby ampulowe od spodu nie chcą drgnąć, a nie wyglądają źle. Ktoś ma jakieś pomysły? Pozdrawiam. https://zapodaj.net/5a0b67d949e81.jpg.html https://zapodaj.net/7f102e55fe99d.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 RST Gila pewnie, dość często spotykany model w Polsce w tańszych rowerach. Śruby albo się zapiekły albo są wkręcone na klej. Dobry imbus żeby nie uwalić gniazda, trochę cierpliwości i powinno pójść. No chyba że ktoś miał fantazję i wkręcił na nie wiadomo co te śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Super. Szybka odpowiedź. Myślę, że są tylko zapieczone, bo są całe tłuste(w środku chyba jest jakiś olej). Jutro z rana postawie go w misce z colą to może odpuści. Zastanawia mnie też jakim cudem amortyzator ani drgnie. Co tam mogło zajść? Nigdzie nie widać jakichś uszkodzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 A tak głupio spytam, nie jest włączona blokada? A jeżeli nie jest to nie wróży to nic dobrego. Trochę mnie też zastanawia ten olej o którym napisałeś, wydaje mi się ( ale mogę się mylić) że tam nie ma kąpieli olejowej. Coś mi się wydaje że będziesz miał trochę przygód z tym amorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Blokada niby chodzi. Jest "klik" podczas przełączania i wg. naklejki ustawiam ją na "relase" a całość nie drgnie ani 0,5mm. Jutro zabieram się za składanie całego roweru praktycznie od podstaw, pierwszy raz w życiu, więc pewnie będę mieć sporo pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 No to dziwna sprawa. Słyszałem o przypadku gdzie "spuchły" górne golenie i zakleszczyły się w ślizgach do tego stopnia że nie dało się rozdzielić nawet młotkiem, ale szczegółów nie znam. Ewentualnie sam tłumik się zablokował, ale podejrzewam że amor dałby się lekko ruszyć wtedy. Wszystko delikatnie i ostrożnie bo przez pośpiech można więcej popsuć niż naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Ampul po stronie z regulacją skoku puścił i się normalnie wykręcił. Góra to samo. Wyciągnąłem sprężyne. Kiedy przekręcam cały widelec go góry dnem słychać i widać, że na dole chodzi jakiś tłok. Po prawej stronie ampul puścił, ale nie mogę go całkiem wykręcić tylko kręci się nieskończoność(dokręcić z powrotem mogę). Górę wykręciłem i w sumie jestem teraz w kropce co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Jak się kręci to znaczy że gwint jest w którymś miejscu uwalony. A amor się teraz ugina czy nadal sztywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Udało mi się wykręcić drugi ampul kręciła się cała blokada skoku i dlatego nie chciał się wykręcić. Amrmor po wyjęciu wszystkiego potraktowałem młotkiem przez kawałek drewna i wbił się do środka. W drugą stronę podważyłem płaskim śrubokrętem i z oporem wróciło do punktu wyjścia. Nie mogę roździelić widelca od armora.. Dodaje zdjęcie. On chyba zardzewiał jakoś w środku. https://zapodaj.net/b730efded74a7.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Chyba szkoda Twojej roboty. Amor bez sprężyny powinien chodzić z minimalnym oporem stawianym przez tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Na dole,widać już mocne wżery rdzy,kiepsko to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Odrdzewiacz i młotek poszedł w ruch i wyszło w końcu.. Oto efekt: https://zapodaj.net/a6d20fbe49048.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Jak dla mnie trup. To kwestia zdjęcia czy dolna część górnych lag jest większej średnicy niż górna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 https://zapodaj.net/36e0296986e65.jpg.html Trup na bank po wyczyszczeniu z bliska widać jak ewidentnie wyżarła rdza.. sh*t muszę teraz po taniości gdzieś na szybko coś znaleźć aby było.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Poprzedni właściciel to golenie chyba jakąś szczotką czyścił sądząc po ilości rys... Kupuj sztywniaka i problem się rozwiąże na zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 No właśnie tak zrobię tylko nie do końca wiem jak mam wybrać rozmiar.. Średnica rury w tym armorze co był to 12mm, ale wiele mi to nie pomaga w wyborze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Średnica jakiej rury to 12 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Tej z widelca co w rame wchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 (edytowane) To niemożliwe, prawdopodobnie masz 1 i 1/8 cala czyli 28,6mm Edytowane 14 Czerwca 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Tak. Tip na przyszłość, aby nie używać suwmiarki po % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 1 i 1/8 jest jeszcze bez problemu dostępne. Problem się zaczyna jak chcesz taki amor pod V-Brake. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Kupiłem dziś sztywny widelec, ale za cholere nie wiem jak to teraz z powrotem złożyć, do kupy, żeby nie latało.. rura ma niby taką samą długość, ale nie pamiętam w jakiej kolejności te wszystkie elementy były układane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Wrzuć fotkę tego co Ci zostało. Bieżnię ze starego amortyzatora zdjąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kain Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Bieżnia była już na tym widelcu w dobrym stanie razem z nową szyszką. Drugie łożysko zostawiłem w ramie, bo już mam mało smaru https://zapodaj.net/0f03b9ccdcea4.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 (edytowane) No nie bardzo, powinieneś przełożyć także bieżnię dla świętego spokoju. Złóż drugie łożysko, ten rozcięty element wkładasz od góry i przykrywasz kapą sterów ( nie ma na fotce, dlaczego?). Chociaż prawdę mówiąc nie jestem na 100% pewny. Dziwne te stery, nie podoba mi się zwłaszcza ten rozcięty element, nie jest połamany? Edytowane 14 Czerwca 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.