Deny Napisano 11 Czerwca 2017 Napisano 11 Czerwca 2017 Witam Posiadam rower kross rado 4.0 na oponach schwalbe cx comp. Od czasu przebicia oryginalnych detek wymienilem je na detki decathlon (czyli najtansze) otworzyłem puszkę Pandory. Nie wiem czy popełniam jakiś błąd przy wymianach czy po prostu te detki są słabej jakośc. Detki wymieniam średnio 2 razy w miesiącu jak nie z przodu to z tylu. Druga sprawa jest taka że nie mogę napompowac tych detek więcej niż na 3.1 bara. Pomimo nabicia większej wartości ciśnienie i tak spada do wartości 3.1. Na opinie napisane jest że spokojnie można pompowac do 4.5. Wielkość opon 28x1.5. Proszę o pomoc czy to w doborze innej detki czy w kwestiach wymiany. Budżet bez ograniczeń ale dostosowany do uzytkowania roweru czyli ok 100 km tyg. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Haitz Napisano 11 Czerwca 2017 Napisano 11 Czerwca 2017 Ja używam decathlonowych do tyrania w górach i dostają ostro po dupie i jest spoko. Może wina leży w oponach?
cervandes Napisano 11 Czerwca 2017 Napisano 11 Czerwca 2017 Ja tydzień temu zniszczyłem nową dętkę conti, 3 snejki w jednym kole, wyleciałem z trasy na 3 krawężniki i nie było w sumie co łatać. Kupiłem nową conti, fabrycznie była spierniczona bo miała dziurkę po wyjęciu z pudełka. Zakleiłem - po 60 kapeć, drut w oponie. Wkurzyłem się i kupiłem w deca ten dwupak za grosze. Minęło kilka dni, w tylnym kole 4bary trzymają po nabiciu. Coś już zjechałem przez te kilka dni i złego słowa póki co nie powiem poza WOW, 6pln sztuka. Przestaje się opłacać ich łatanie.
MikeDozer Napisano 11 Czerwca 2017 Napisano 11 Czerwca 2017 Jakis feler w oponie albo obręczy? w szosie na 7 barach dętki z deca zrobiły 1500km bez kapcia. Ale mało szosą jezdzę. W MTB ichnie dętki prawie 2000km na 1.6 bara z czego ze 100 km bo ostrych kamulcach na których myślałem, że rower rozwalę. Reszta 90% teren z czego dużo po korzeniach i ani jednej dziury...
Yassey Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Musisz mieć pecha z tymi kiszkami, bo u mnie też decatlonkwskie trzymają sie bardzo dobrze, jedna presta w oponie 1.6 już z 1,5 roku trzyma ciśnienie lepiej niż montowana seryjnie przez Giant, ładowana czasem do 4,5 bar. Dwie schrader od dość niedawna w 2,25 ciągnięte po lasach na niskim ciśnieniu, również bezproblemowo.
Deny Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Napisano 12 Czerwca 2017 No nie wiem sam teraz co mam zrobić ładować się w kolejną dętkę z deca czy raczej kupić coś lepszego. Nie rozumiem tylko kwestii pompowania. Co jest nie tak z oponą felgą czy dętką, że nie mogę ich nabić więcej. Sprawdzę jeszcze możliwość nabicia samej dętki do wartości ok 4.0 bara, bez wsadzania w opone.
Gość Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Sprawdź dokładnie obręcz i oponę. Ja używam dętek z Deca i jest OK. Miałem do szosówki, teraz używam do MTB i nie widzę żeby działo się coś złego.
Deny Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Napisano 12 Czerwca 2017 Co dokładnie sugerujesz jeżeli chodzi o sprawdzenia obręczy i opony ?
tomo63 Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Mozes miec jakis cieniutki kolec wbity w opone i to on przebija detke, stad ppwolny spadek cisnienia. Efekt moze byc podobny do nie trzymajacego wentyla detki.
Gość Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Czasem wystarczy trochę piasku w opinie żeby przetrzeć dętkę, sprawdź owijkę na obręczy czy dobrze przylega, czy nie przyszczypuje dętki, czy nie wystaje coś z obręczy. Poza tym jeśli nie możesz dopompować powyżej jakiegoś ciśnienia, to może pompka nie daje rady?
Deny Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Napisano 12 Czerwca 2017 Pompuje kompresorem na stacji BP do wartości 4.0 ściągam zaworek i wraca do wartości 3.1.
Garlock Napisano 12 Czerwca 2017 Napisano 12 Czerwca 2017 Pompuje kompresorem na stacji BP do wartości 4.0 ściągam zaworek i wraca do wartości 3.1.Sprawdzasz innym manometrem? Czy odczytujesz po ponownym podłączeniu tego na BP? Przy ściąganiu/zakładaniu końcówki zawsze trochę powietrza schodzi, choć 0,9 bara to trochę dużo. Spróbuj dobić do np 4,5 (o ile opona na to pozwala) i wtedy sprawdź ile jest po zdjęciu końcówki
Nial Napisano 14 Czerwca 2017 Napisano 14 Czerwca 2017 Typowy problem Krossow: nakretki szprych przebijaja detke, mocniejsza tasma troche pomaga.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.