wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Kilka dni temu zakupiłem używany rower Kellys Salamander w którym jak się okazało w czasie zakupu nie działała blokada skoku w amortyzatorze. Sprzedawcy jak i mi wydawało się, że problem leży po stronie linki która po prostu wypadła z mocowania przy amortyzatorze. Jednak po zamocowaniu blokada nadal nie działa. Zastanawia mnie jednak czy linka jest prawidłowo zamocowana. Zrobiłem zdjęcie i mam prośbę o ocenę bardziej doświadczonych użytkowników forum ponieważ ja jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. Ponadto mam problem z hamulcem tylnym typu v-brake tektro. Jest prawidłowo wyregulowany, klocki w czasie hamowania przylegają do obręczy koła jednak siła hamowania jest bardzo słaba, bez obciążenia koło jest natychmiast blokowane jednak gdy siedzę na rowerze nie jest możliwe zablokowanie koła i droga hamowania jest dość długa. Wyczyściłem obręcz benzyną ekstrakcyjną jednak nic to nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Według mnie to sprzedający dobrze wiedział że blokada nie działa, a wypięta linka była tylko dobrym pretekstem żeby wadę ukryć. O ile dobrze rozumiem działanie tego mechanizmu, to wystarczyło nacisnąć palcem żeby sprawdzić czy blokada działa. Benzyna nie jest najlepszym odtłuszczaczem. Warto też zastanowić się nad nowymi klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Sprzedający sprawiał wrażenie uczciwego, kiedy problem z blokadą wyszedł na jaw próbował osobiście zamocować linkę a kiedy nic to nie dało zaproponował, że odda rower do serwisu i zadzwoni kiedy będzie sprawny. To ja z racji dużego dojazdu po rower nalegałem aby sprzedał rower w takim stanie obniżając tylko cenę. Czy jest możliwość aby sprawdzić czy blokada jest sprawna pomijając linkę zanim oddam rower do serwisu? Co do klocków hamulcowych to można śmiało kupować nowe czy przyczyna słabych hamulców może leżeć jeszcze gdzie indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Jaki jest skok klamki tego hamulca? Blokada jak dla mnie to wada ukryta i możesz wnosić o zwrot pieniędzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Skok jest pewnie ze 4cm i po nacisnieciu jest jeszcze ze 2 cm do rączki kierownicy. Sprzedawca obniżył mi cenę za rower o 100 zł z racji nie działającej blokady w amortyzatorze. Rower kupiłem dla syna i z racji Jego wagi i tak najprawdopodobniej nie będzie korzystał z blokady bo nawet na odblokowanym w Jego przypadku skok jest żaden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Z klocków nie wyszedł metal? Wymień klocki , odtłuść czymś obręcz i ustaw możliwie najkrótszy skok klamki. Ktoś nie założył do v-br klamki od canti? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 (edytowane) Nie, wygląda, że klocki są w dobrym stanie. Czym najlepiej odtłuścić obręcz? Czy nie zostały zamienione klamki nie mam pojęcia, nie wiem jak to sprawdzić. Sprzedawca informował mnie, że rower ma 380 km przebiegu, był bardzo mało używany. Rower nie jest zniszczony więc nie miałem powodu by Mu nie wierzyć. Dodam jeszcze, że koło da się zablokować podczas hamowania ale trzeba bardzo mocno nacisnąć klamkę, dla syna jest to niewykonalne. Edytowane 11 Czerwca 2017 przez wiktor1253 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Ogólnie jakie masz tam klamki i same hamulce? Kiedyś robiłem kumplowi hamulce w jakimś kellys-ie i nawet po wymianie klocków , linek i pancerzy same szczęki nie dawały rady. Trzeba było dużo siły by szybko zwalniać , o otb już nie mówię. Ja tarcze hamulcowe u siebie odtłuszczam płynem do szyb i zdaje egzamin. Tylko nie nalej potem wody do piast jak będziesz spłukiwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Klamki, hamulce jak i klocki są firmy Tektro. Sam posiadam niższy model roweru Kellys Scarpe, hamulce są tej samej firmy i rower hamuje dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Zdejmij koła i wymyj płynem do mycia naczyń, u mnie przy tarczach działa to zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Możesz spróbować umyć obręcze i zamienić klocki z Twoim rowerem na próbę. Powracam do pytania jakie masz klamki hamulcowe w tym rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Jednak hamulce tarczowe mają chyba mało wspólnego z hamulcami typu v-brake?☺️ Spróbuję jeszcze z tym płynem do mycia naczyń. A jeśli chodzi o amortyzator to jest szansa na samodzielne sprawdzenie czy blokada jest sprawna i czy linka jest zamontowana prawidłowo (wg załączonego zdjęcia)? Czy tylko serwis?☺️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Chodzi o zmycie tłuszczu, nie ważne czy to tarcze czy obręcze. Zdejmij tą pokrywkę, popatrz, pokombinuj i może sam coś wywnioskujesz. Patrząc na konstrukcję tej blokady, musi to być niezły antyk. Jest w tym rowerze regulacja tłumienia odbicia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Może i antyk, to model z 2008 roku. Jest regulacja tłumienia po lewej stronie. Powracam do pytania jakie masz klamki hamulcowe w tym rowerze. Na klamkach jest tylko napis Tektro. Czy jest to klamka v-br czy canti nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Może i antyk, to model z 2008 roku. Jest regulacja tłumienia po lewej stronie. Regulacja tłumienia działa? Jeżeli tak, to znaczy że może tłumik jest ok a tylko coś nie tak z blokadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor1253 Napisano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Tak, wydaje mi się, że regulacja tłumienia działa ok. Dlatego pomyślałem, że jako kompletni laicy w tych sprawach źle założyliśmy tą linkę w blokadzie. Ale z drugiej strony nie mam pomysłu jak ona by mogła być założona inaczej. No i druga kwestia to już sam nie wiem który to rok modelowy roweru. Zauważyłem, że model z 2008 roku ma inne korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Może być ciężko bo RST jakoś szczególnie nie jest popularne w Polsce, zresztą chyba nie cieszy się dobrą sławą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 Sprawdź czy linka hamulcowa swobodnie chodzi. Jak rower dłuższy czas stał nieużywany, to mogła zardzewieć. Oprócz tego standardowa regulacja z uwzględnieniem minimalizacji odległości klocka od obręczy jak nie hamujesz. W kwestii amortyzatora, to postaraj się odszukać oznaczenia modelu. Prawdę powiedziawszy to takiego systemu blokady w RST nie widziałem jeszcze, zawsze były to rozwiązania obrotowe. Sprawdź czy jak włączasz blokadę, to ta dźwignia ze zdjęcia dochodzi do końca. Jeżeli nie, to trzeba mocniej naciągnąć linkę (jest tam jakieś pokrętło od regulacji?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.