Skocz do zawartości

[RST] Gila TnL - brak blokady skoku


wiktor1253

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zakupiłem używany rower Kellys Salamander w którym jak się okazało w czasie zakupu nie działała blokada skoku w amortyzatorze. Sprzedawcy jak i mi wydawało się, że problem leży po stronie linki która po prostu wypadła z mocowania przy amortyzatorze. Jednak po zamocowaniu blokada nadal nie działa. Zastanawia mnie jednak czy linka jest prawidłowo zamocowana. Zrobiłem zdjęcie i mam prośbę o ocenę bardziej doświadczonych użytkowników forum ponieważ ja jestem kompletnym laikiem w tych sprawach.

Ponadto mam problem z hamulcem tylnym typu v-brake tektro. Jest prawidłowo wyregulowany, klocki w czasie hamowania przylegają do obręczy koła jednak siła hamowania jest bardzo słaba, bez obciążenia koło jest natychmiast blokowane jednak gdy siedzę na rowerze nie jest możliwe zablokowanie koła i droga hamowania jest dość długa. Wyczyściłem obręcz benzyną ekstrakcyjną jednak nic to nie dało.

post-204789-0-16488100-1497141520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to sprzedający dobrze wiedział że blokada nie działa, a wypięta linka była tylko dobrym pretekstem żeby wadę ukryć. O ile dobrze rozumiem działanie tego mechanizmu, to wystarczyło nacisnąć palcem żeby sprawdzić czy blokada działa.

 

Benzyna nie jest najlepszym odtłuszczaczem. Warto też zastanowić się nad nowymi klockami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający sprawiał wrażenie uczciwego, kiedy problem z blokadą wyszedł na jaw próbował osobiście zamocować linkę a kiedy nic to nie dało zaproponował, że odda rower do serwisu i zadzwoni kiedy będzie sprawny. To ja z racji dużego dojazdu po rower nalegałem aby sprzedał rower w takim stanie obniżając tylko cenę.

Czy jest możliwość aby sprawdzić czy blokada jest sprawna pomijając linkę zanim oddam rower do serwisu?

Co do klocków hamulcowych to można śmiało kupować nowe czy przyczyna słabych hamulców może leżeć jeszcze gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok jest pewnie ze 4cm i po nacisnieciu jest jeszcze ze 2 cm do rączki kierownicy.

Sprzedawca obniżył mi cenę za rower o 100 zł z racji nie działającej blokady w amortyzatorze. Rower kupiłem dla syna i z racji Jego wagi i tak najprawdopodobniej nie będzie korzystał z blokady bo nawet na odblokowanym w Jego przypadku skok jest żaden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wygląda, że klocki są w dobrym stanie. Czym najlepiej odtłuścić obręcz? Czy nie zostały zamienione klamki nie mam pojęcia, nie wiem jak to sprawdzić. Sprzedawca informował mnie, że rower ma 380 km przebiegu, był bardzo mało używany. Rower nie jest zniszczony więc nie miałem powodu by Mu nie wierzyć.

Dodam jeszcze, że koło da się zablokować podczas hamowania ale trzeba bardzo mocno nacisnąć klamkę, dla syna jest to niewykonalne.

Edytowane przez wiktor1253
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jakie masz tam klamki i same hamulce? Kiedyś robiłem kumplowi hamulce w jakimś kellys-ie i nawet po wymianie klocków , linek i pancerzy same szczęki nie dawały rady. Trzeba było dużo siły by szybko zwalniać , o otb już nie mówię. 

 

Ja tarcze hamulcowe u siebie odtłuszczam płynem do szyb i zdaje egzamin. Tylko nie nalej potem wody do piast jak będziesz spłukiwał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak hamulce tarczowe mają chyba mało wspólnego z hamulcami typu v-brake?☺️ Spróbuję jeszcze z tym płynem do mycia naczyń.

A jeśli chodzi o amortyzator to jest szansa na samodzielne sprawdzenie czy blokada jest sprawna i czy linka jest zamontowana prawidłowo (wg załączonego zdjęcia)? Czy tylko serwis?☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zmycie tłuszczu, nie ważne czy to tarcze czy obręcze.

 

Zdejmij tą pokrywkę, popatrz, pokombinuj i może sam coś wywnioskujesz. Patrząc na konstrukcję tej blokady, musi to być niezły antyk. 

 

Jest w tym rowerze regulacja tłumienia odbicia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może i antyk, to model z 2008 roku. Jest regulacja tłumienia po lewej stronie.

 

Regulacja tłumienia działa? Jeżeli tak, to znaczy że może tłumik jest ok a tylko coś nie tak z blokadą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wydaje mi się, że regulacja tłumienia działa ok. Dlatego pomyślałem, że jako kompletni laicy w tych sprawach źle założyliśmy tą linkę w blokadzie. Ale z drugiej strony nie mam pomysłu jak ona by mogła być założona inaczej.

No i druga kwestia to już sam nie wiem który to rok modelowy roweru. Zauważyłem, że model z 2008 roku ma inne korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdź czy linka hamulcowa swobodnie chodzi. Jak rower dłuższy czas stał nieużywany, to mogła zardzewieć.

Oprócz tego standardowa regulacja z uwzględnieniem minimalizacji odległości klocka od obręczy jak nie hamujesz.

 

W kwestii amortyzatora, to postaraj się odszukać oznaczenia modelu. Prawdę powiedziawszy to takiego systemu blokady w RST nie widziałem jeszcze, zawsze były to rozwiązania obrotowe.

Sprawdź czy jak włączasz blokadę, to ta dźwignia ze zdjęcia dochodzi do końca. Jeżeli nie, to trzeba mocniej naciągnąć linkę (jest tam jakieś pokrętło od regulacji?).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...