Skocz do zawartości

[naprawa] naprawa starego 10 lat roweru.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
 
Wyciągnąłem z garażu mój stary nieużywany rower, który jest mocno wyeksploatowany. Stał w kącie przez ostatnie 3 lata. Teraz chciałbym doprowadzić staruszka do użytku, założyć siodełko dla córki i jeździć na rodzinne wycieczki.

 

post-204774-0-62214100-1497132261_thumb.jpg

Problem polega na tym, że nie znam się na częściach. Wiem, że muszę kupić tylne przerzutki (złamane), zębatki z przodu i z tyłu, nowe dętki z oponami, oraz pozbyć się rdzy na resorach z przodu. Dodatkowo koła chodzą delikatnie na boki 

 

post-204774-0-63834100-1497132551_thumb.jpg

 

post-204774-0-61506900-1497132726_thumb.jpg
 
Patrzyłem na rożne części na alledrogo ale nie wiem, które będą pasować do mojego roweru.
 
Mogę liczyć na waszą pomoc:)?
 
Pozdrawiam 
Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower - jeśli jest w stanie ze zdjęcia - wymaga znacznie więcej. Zależy też do jakiego stanu chcesz go doprowadzić - uruchomić (ty.lko) czy przywrócić do technicznego i wizualnego dobrego stanu.

Widelec najprawdopodobniej jest złomem. Gdybam że korozja w środku jest większa niż na zewnątrz. Sensowne byłoby wymienienie go na nieamortyzowany (taniej) lub amortyzowany (drożej). Naprawa tego nie ma sensu.

Do tego wymiana linek i pancerzy plus robocizna. 

Sprawdzenie czy przednia przerzutka rusza się na zawiasach - też wątpię. 

Koła - serwis plus wymiana bebechów w piastach.

Stery - czyli łożyska widelca (serwis lub wymiana).

Do tego klocki hamulcowe (stan i twardnienie gumy), łożyska na których obraca się korba, stopień wytarcia obręczy.

 

Stan piast (czy kręcą się cicho, mimo luzów), sterów (luzy i chrobotanie), łożyska korby (krecić bez łańcucha, szumy, chrobotanie, luz) można ocenić samemu. Hałas z piast - wymiana konusów/kulek bębenka lub konieczność wymiany całej piasty jeśli bieżnia z lewej strony jest skasowana. Hałas z korby - wymiana suportu. Chrobot ze sterów - wymiana. 

Stan pancerzy i linek hamulcowych można ocenić bez problemu, linka przerzutkowa z tyłu do wymiany, przednia - łatwość oceny przy działającej przerzutce z przodu.

Jeśli koła mają bicie, piasty dogorywają a obręcze są wytarte na powierzchniach hamujących - nowe koła. 

Sprawdź czy sztyca/wspornik siodła da się wyciągnąć z ramy - jeśli nie to kolejny problem.

 

Tylko taka weryfikacja pozwala ustalić koszty i sens napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz to zrobić sam? Bo widzisz trzeba mieć wiedzę, narzędzia no i materiały pomocnicze oprócz części.

 

Jeżeli chodzi o dętki i opony to musisz spisać rozmiar z obecnych. Dętki warto wymienić na pewno , opony nie wiem, po zdjęciach trudno ocenić ale nie wyglądają tragicznie. Z drugiej strony, skoro dziecko ma być wożone to wymiana nie zaszkodzi.

Zgadzam się z tobo, że nie ma sensu walczyć z tym pseudoamortyzatorem i trzeba kupić coś nowego. Też polecam sztywny widelec tylko musi być pod stery Ahead i jeszcze pod V-brake. Trzeba zmierzyć średnicę rury - czy to jest 1 cal czy 1 i 1/8 cala. Musisz podać rozmiar kół - zakładam 28" 

Linki konieczne nowe.

 

Ile ten rower może mieć przejechane - bo ze zdjęć nie mogę wywnioskować czy zębatki (wolnobieg i korbowe) faktycznie do wymiany - pewnie by się przydało tylko nie wiem ile chcesz włożyć w ten rower. Przy przedniej zębatce policz zęby na każdej tarczy, pewnie jest trekingowa czyli coś takiego:

http://allegro.pl/mechanizm-korba-sr-suntour-xct-czarny-48-36-26-i6841601065.html

 

Wolnobieg pewnie masz ten:

 

http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-tourney-mf-tz21-7-rzedowy-14-28t-i6802852669.html

 

 

Tylna przerzutka jak ma być tania:

http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-tourney-rd-ty300d-6-7-8rz-i6699880749.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjQ5NTg2MDEAMjc4Nzg0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=782f122a-70d0-4ab9-9874-d716476931d8

 

Przednia przerzutka też nie wygląda najlpeiej - ona chodzi czy przyrdzewiała?

 

Piasty to jak już tobo napisał - nasmarować, pewnie kulki do wymiany i skasować luz. Nie wiem, czy koła nie do wycentrowania.

A w jakim stanie są klocki hamulcowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...