Haszczyk Napisano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Witam Wyciągnąłem z garażu mój stary nieużywany rower, który jest mocno wyeksploatowany. Stał w kącie przez ostatnie 3 lata. Teraz chciałbym doprowadzić staruszka do użytku, założyć siodełko dla córki i jeździć na rodzinne wycieczki. Problem polega na tym, że nie znam się na częściach. Wiem, że muszę kupić tylne przerzutki (złamane), zębatki z przodu i z tyłu, nowe dętki z oponami, oraz pozbyć się rdzy na resorach z przodu. Dodatkowo koła chodzą delikatnie na boki Patrzyłem na rożne części na alledrogo ale nie wiem, które będą pasować do mojego roweru. Mogę liczyć na waszą pomoc:)? Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Rower - jeśli jest w stanie ze zdjęcia - wymaga znacznie więcej. Zależy też do jakiego stanu chcesz go doprowadzić - uruchomić (ty.lko) czy przywrócić do technicznego i wizualnego dobrego stanu. Widelec najprawdopodobniej jest złomem. Gdybam że korozja w środku jest większa niż na zewnątrz. Sensowne byłoby wymienienie go na nieamortyzowany (taniej) lub amortyzowany (drożej). Naprawa tego nie ma sensu. Do tego wymiana linek i pancerzy plus robocizna. Sprawdzenie czy przednia przerzutka rusza się na zawiasach - też wątpię. Koła - serwis plus wymiana bebechów w piastach. Stery - czyli łożyska widelca (serwis lub wymiana). Do tego klocki hamulcowe (stan i twardnienie gumy), łożyska na których obraca się korba, stopień wytarcia obręczy. Stan piast (czy kręcą się cicho, mimo luzów), sterów (luzy i chrobotanie), łożyska korby (krecić bez łańcucha, szumy, chrobotanie, luz) można ocenić samemu. Hałas z piast - wymiana konusów/kulek bębenka lub konieczność wymiany całej piasty jeśli bieżnia z lewej strony jest skasowana. Hałas z korby - wymiana suportu. Chrobot ze sterów - wymiana. Stan pancerzy i linek hamulcowych można ocenić bez problemu, linka przerzutkowa z tyłu do wymiany, przednia - łatwość oceny przy działającej przerzutce z przodu. Jeśli koła mają bicie, piasty dogorywają a obręcze są wytarte na powierzchniach hamujących - nowe koła. Sprawdź czy sztyca/wspornik siodła da się wyciągnąć z ramy - jeśli nie to kolejny problem. Tylko taka weryfikacja pozwala ustalić koszty i sens napraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz to zrobić sam? Bo widzisz trzeba mieć wiedzę, narzędzia no i materiały pomocnicze oprócz części. Jeżeli chodzi o dętki i opony to musisz spisać rozmiar z obecnych. Dętki warto wymienić na pewno , opony nie wiem, po zdjęciach trudno ocenić ale nie wyglądają tragicznie. Z drugiej strony, skoro dziecko ma być wożone to wymiana nie zaszkodzi. Zgadzam się z tobo, że nie ma sensu walczyć z tym pseudoamortyzatorem i trzeba kupić coś nowego. Też polecam sztywny widelec tylko musi być pod stery Ahead i jeszcze pod V-brake. Trzeba zmierzyć średnicę rury - czy to jest 1 cal czy 1 i 1/8 cala. Musisz podać rozmiar kół - zakładam 28" Linki konieczne nowe. Ile ten rower może mieć przejechane - bo ze zdjęć nie mogę wywnioskować czy zębatki (wolnobieg i korbowe) faktycznie do wymiany - pewnie by się przydało tylko nie wiem ile chcesz włożyć w ten rower. Przy przedniej zębatce policz zęby na każdej tarczy, pewnie jest trekingowa czyli coś takiego: http://allegro.pl/mechanizm-korba-sr-suntour-xct-czarny-48-36-26-i6841601065.html Wolnobieg pewnie masz ten: http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-tourney-mf-tz21-7-rzedowy-14-28t-i6802852669.html Tylna przerzutka jak ma być tania: http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-tourney-rd-ty300d-6-7-8rz-i6699880749.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjQ5NTg2MDEAMjc4Nzg0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=782f122a-70d0-4ab9-9874-d716476931d8 Przednia przerzutka też nie wygląda najlpeiej - ona chodzi czy przyrdzewiała? Piasty to jak już tobo napisał - nasmarować, pewnie kulki do wymiany i skasować luz. Nie wiem, czy koła nie do wycentrowania. A w jakim stanie są klocki hamulcowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.