Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

na stronie sunrace jest ino 11-50 http://www.sunrace.com/en/products/detail/csmz90 + manetki do tego http://www.sunrace.com/en/products/detail/dlmz3n wszystko na bębenkach hg.

 

 

No nie do końca, mają w specyfikacji CSMZ91 WT5* , przy czym * = Requires a special cassette body

http://www.sunrace.com/files/catalog/files/625/Specifications%20-%20Cassettes%20MTB.pdf

Napisano

Sunrace ma kasetę 11-50 dla napędu 11 rzędowego, jest w ogóle sens bawić się w te 12 przełożeń?

 

i przy okazji czy sram GX 11 rzędowy obsłuży 50 zębów? z fcb sunrace wynika, że kasata działa na xt.

Napisano

Sunrace ma kasetę 11-50 dla napędu 11 rzędowego, jest w ogóle sens bawić się w te 12 przełożeń?

 

i przy okazji czy sram GX 11 rzędowy obsłuży 50 zębów? z fcb sunrace wynika, że kasata działa na xt.

No ja nie ukrywam ze liczba przełożeń na tej 11tce stawia moje plany na 12s w przyszłym sezonie pod znak zapytania. Kupa hajsu w kieszeni... (przesiadka z 2x10).

 

Ta kaseta działa na Sram i Shimano z tym ze do XT jest szansa ze trzeba będzie stosować śrubę dystansującą przerzutkę na haku.

 

Jesli chodzi o Sram to chodzi ta kaseta z X1 type 2.1 , GX 1-A1, NX-1-A1 type 3.0

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Na kanale SzajBakj w filmie "Napęd Sram GX Eagle kontra XX1 Eagle" w postach ludzie piszą że zmieniarka GX Eagle i manetka jest troche problematyczna 

 

Cytuje:

"GX eagle jest porażką manetka miękka(mało intuicyjna) jak w NX, biegi nie wchodzą idealnie, często trzeba pomagać przerzutce i nie jest to kwestia złej regulacji, tej przerzutki nie da się idealnie ustawić, jednym słowem nie polecam lepiej kupić lepszy napęd 1x11 niż pchać się w tani 1x12."

 

I drugi użydkownik:

" Kupiłem napęd miesiąc temu trochę błota dostanie i chodzi jak czołg źle zmienia biegi jaja non stop z tym napędem żałuje ze nie kopiłem xt"

 

 

Jak to sie ma do waszej opini o tej grupie Srama. Osobiście korzystam z napędu GX 2x11 Srama i bardzo odpowiada mi jego działanie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Mam nowego GX 1x12 i działa bardzo dobrze, również w błocie. Jestem mega zadowolony. Użytkuję go już od października bodajże. Wcześniej jeździłem na XT 2x10 i czuć różnicę na korzyść GX, biegi wchodzą pewnie. Obawiałem się napędu 1x12 bo wiele ludzi marudzi, że to napęd dla zawodowców, a ja latam totalnie amatorsko i biegów mi nie brakuję. Nawet myślę nad zmianą tarczy na 34T. W razie czego wal do mnie na błękitną linię :)

 

Napisano
W dniu 19.11.2017 o 20:08, Branza napisał:

Na kanale SzajBakj w filmie "Napęd Sram GX Eagle kontra XX1 Eagle" w postach ludzie piszą że zmieniarka GX Eagle i manetka jest troche problematyczna 

 

Internety są po to żeby wylewać żale .....ludzie piszą co im ślina na język ...klawiaturę przyniesie. GX to najlepszy obecnie napęd MTB w stosunku jakość - cena. W wersji orłowej jest to ideał (ja mocno polubiłem napędy NW) Używam GX w wersji 11 i bije toto na głowę wszystko co miałem dotąd (całe shimano i /X7/X9/X0). Jeśli mogę ci coś doradzić- załóż manetkę obrotową a dopiero wtedy zobaczysz prawdziwy potencjał Srama .

Jeśli ktoś całe życie używał shimano i ma nawyki to nie jest łatwo przestawić się na produkty srama. Większość moich kumpli którzy spróbowali twierdzi że w MTB nie ma lepszych rozwiązań. Zaraz pewnie wybuchnie kolejna "gówno-burza"  ;-))) 

Napisano
Godzinę temu, woojj napisał:

Większość moich kumpli którzy spróbowali twierdzi że w MTB nie ma lepszych rozwiązań. Zaraz pewnie wybuchnie kolejna "gówno-burza"  ;-))) 

Sam ją prowokujesz. Bo zaraz ktoś może napisać "większość moich kumpli twierdzi, że w MTB nie ma lepszych rozwiązań niż Shimano" i co? To tylko opinie. Podbudowywanie ich opiniami "większości kumpli" nic nie zmienia. Każdy wybiera to, co mu pasuje. Każdy ma inne priorytety: waga, zakres, stopniowanie, prostota itd.

Z jednym się zgodzę - nie wyobrażam sobie 1xXX bez manetki obrotowej. Taka manetka pozwala sprawnie poganiać łańcuch po całej kasecie. Jestem fanem gripshiftów, obecnie niestety na cynglowym odwyku. Ilość klikania jest znośna tylko dlatego, że mogę zrobić większą zmianę przełożenia na przedniej przerzutce. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

opinie internetowe często są śmieszne, zdarza się że pseudo-mechanik w sklepie źle poskładał rower, pozaginał linkę w pancerzu jak zakładał i potem użytkownicy marudzą że nie da się przerzutki wyregulować... dużo jest możliwości.

Napisano
7 godzin temu, Shadow3m napisał:

napęd dla zawodowców, chyba ze względu na koszta, a nie zakres czy funkcjonalność :P

Nie kończyłem fizyki kwantowej, ale cena GX Eagla porównywalna do XT M8000. Wszyscy tylko widzą ceną kasety 12s, ale w XT jest droższa korba, droższy łańcuch, tarcza do korby  droższa. W sumie to tak na szybko XT 1x11 jest 100zł tańszy od GX Eagle.

Napisano (edytowane)

to może przydało by się skończyć zanim zacznie się przedstawiać argumenty :P koszta zakupu całości to jednorazowy wydatek, co inego koszty użytkowania, kaseta na tą chwilę chyba 2-3 razy droższa i istnieje spora szansa, ze trzeba ją częściej wymieniać

edit: i z łańcuchem to też chyb nie do końca taniej...

 

Edytowane przez Shadow3m
Napisano
Teraz, Shadow3m napisał:

koszta zakupu całości to jednorazowy wydatek, co inego koszty użytkowania, kaseta na tą chwilę chyba 2-3 razy droższa i istnieje spora szansa, ze trzeba ją częściej wymieniać

ehhh....bez sensu argumentacja. Jak ktoś ma odrobinę oleju w głowie to trenuje na tańszym w eksploatacji 2-3 rowerze.  Myśląc tylko i wyłącznie kosztowo to trzeba by jeździć na 8 rzędowych napędach ;-))) bezsens...........GXorłowy to jest to co w MTB najlepsze. Ciekawe co shimano z tym zrobi...........

Napisano (edytowane)

no tak teraz to dopiero argumentacja, eagle taki zaisty, ale lepiej za często na nim nie jeździć tyko mieć od tego drugi rower :D a wydawało mi się, że dyskusja się tyczy tego jaki napęd jest lepszy dla amatora ;)

Edytowane przez Shadow3m
  • +1 pomógł 1
Napisano
25 minut temu, woojj napisał:

ehhh....bez sensu argumentacja. Jak ktoś ma odrobinę oleju w głowie to trenuje na tańszym w eksploatacji 2-3 rowerze.  Myśląc tylko i wyłącznie kosztowo to trzeba by jeździć na 8 rzędowych napędach ;-))) bezsens...........GXorłowy to jest to co w MTB najlepsze. Ciekawe co shimano z tym zrobi...........

Sram idzie w 12 rzędów, a Shimano dopracowuje przednie przerzutki. Każdemu wedle potrzeb.

Sam jeżdżę na 3x9, bo taki napęd jeszcze mam i szkoda mi kasy, żeby wymieniać dobry sprzęt.

Jeżeli dalej będę miał tylko jeden rower, to na pewno nie pójdę w 1x, bo jeżdżę na nim wszędzie i asfalt i teren i góry i kiedyś wyścigi. Jeśli będę w stanie kupić sobie nawet tanią szosę, to prawdopodobnie wleci 1x11/12 dla wygody.

Nie da się ukryć, że cena kasety Srama jest wyższa niż Shimano, dodatkowo kiedyś były problemy z jej okręceniem/zdjęciem z bębenka XD. Nie wiem jak jest teraz. Jak dla mnie dużym plusem Srama jest fakt, że samo sprzęgło nie utwardza pracy manetki tak jak to ma miejsce w Shimano.

Napisano

łańcuchy Shimano zużywają się szybciej niż SRAM, dodatkowo GX 98zł / CnHG701 - 109zł tak dla ścisłości. Zresztą Shimano będziesz bronił dopóki nie spróbujesz SRAM :)

 

 

Napisano
25 minut temu, woojj napisał:

bezsens...........GXorłowy to jest to co w MTB najlepsze. Ciekawe co shimano z tym zrobi...........

Z tego co piszesz, to nic nie musi robić, bo będzie żyć ze sprzedaży napędów do rowerów drugich i trzecich :D

Ja jestem amatorem. Jeżdżę dla przyjemności. Nie uznaję czegoś takiego, jak kiepski napęd do roweru "treningowego". Każda moja jazda ma być przyjemnością. Kiepski lub źle utrzymany/wyregulowany napęd może zepsuć wrażenia z jazdy nawet najlepszym rowerem. Nie wyobrażam sobie, zebym miał super napęd na którym jeżdżę 20% czasu a resztę męczę na jakimś trupie. Nie po to kupuję dobry sprzęt, żeby go nie używać, bo nie stać mnie na utrzymanie.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Teraz, marcinusz napisał:

Z tego co piszesz, to nic nie musi robić, bo będzie żyć ze sprzedaży napędów do rowerów drugich i trzecich :D

ano siłą shimano są budżetowe napędy.....ale w rowerach premium dostają wpiernicz od srama i ich elektryczny XTR .......jakoś nie trafił.

Ja mam budżetowego GX11 i koszty utrzymania są niski tak jak moje przebiegi ;-))) ale liczy się dla mnie jakość działania, niezawodność i prostota- tu mam prawie ideał.....ideał będzie z kasetą od orła. 

 

Napisano (edytowane)

Zapraszam na zagraniczne fora na temat napędów Sram / Shimano tak nikt nie sprowadza rozmowy do tak niskiego poziomu jak tutaj, czyli: opłacalności; mam Shimano/SRAM i jest najlepsze bo to ja mam; moja racja jest najmojsza. Osobiście nie czytam polskich forów internetowych na temat wyboru części rowerowych bo tam zawsze to samo - wychodzi polskość. 

Edytowane przez kosa1987
Napisano

Dokładnie jest jak piszesz.....nie ma racjonalnej dyskusji. Większość nawet nie używała ....zna z neta i katalogu. Większość to teoretycy.....policzyli i się nie da. Ale jakby im dać wybór za darmochę to każdy wziąłby orła. 

 

Napisano
2 godziny temu, kosa1987 napisał:

łańcuchy Shimano zużywają się szybciej niż SRAM, dodatkowo GX 98zł / CnHG701 - 109zł tak dla ścisłości. Zresztą Shimano będziesz bronił dopóki nie spróbujesz SRAM :)

 

 

w jednym rowerze mam srama w drugim shimano, jak dla mnie są równie dobre i nie mam preferencji co do żadnego z nim, po prostu pojawiająca się tu argumentacja za 1x12 do mnie nie przemawia, każdy z tych napędów ma swoje zalety i wady, ale żadne argumenty mnie nie przekonają, że 1x12 do amatorskiej jazdy jest lepszy np. od 3x9 :)

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, woojj napisał:

ano siłą shimano są budżetowe napędy.....ale w rowerach premium dostają wpiernicz od srama i ich elektryczny XTR .......jakoś nie trafił.

Pytanie zasadnicze: czyj to jest problem? Twój? Mój? Kogoś z forum? Bądźmy dorośli. Wojenki o wyższości jednej firmy nad drugą są niepoważne.

2 godziny temu, woojj napisał:

Ja mam budżetowego GX11 i koszty utrzymania są niski tak jak moje przebiegi ;-))) ale liczy się dla mnie jakość działania, niezawodność i prostota- tu mam prawie ideał.....ideał będzie z kasetą od orła. 

Czyli GX jest rewelacyjny pod dwoma warunkami: 1) trzeba przyoszczędzić na 12 zębatce (czyli tej najbardziej potrzebnej, aby napęd był z uniwersalny), 2) trzeba go mieć, ale nie używać za intensywnie. Czym jeszcze chcesz przekonać do swojego stanowiska? :D

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...