Skocz do zawartości

[2017] SRAM GX Eagle 1x12. Budżetowe 12 biegów


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

No ... to ogóle nie wiele rozumiesz ; ))

Na początku poczytaj trochę o przełożeniach - zrozumiesz jaka przepaść dzieli Shimano 11-42 od Srama 10-50.

Popytaj jakie przełożenia na góry, policz, spróbuj a potem fikaj ze swoimi reklamami.

Dokładnie wiem jakie są różnice między Tymi kasetami, ale jasno i wyraźnie napisałem, że porównuje do mojego obecnego napędu. Nie widzę sensu przesiadki za ponad 2k zł z mojego 0,66 (up) na GX Eagle przy 30 z przodu na 0,6 gdzie za 1300zł XT przy do 30 z przodu i 46 z tylu mam 0,65

 

To nie była reklama tylko odnośnik i dowód na podana przezennie cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przecie z 12 biegów jest bardziej predysponowane w sterylnej szosie niż w MTB. 
 

 

No tak i nie ... w MTB rezygnacja z przedniej przerzutki jest warta grzechu ... a ilość biegów jest poniekąd wymuszona zakresem przełożeń.

Wyobrażasz sobie zakres 10-50 z np 9 biegami ? Nie piszę już tylko o stopniowaniu ale jak by wyglądała zmiana biegów ?

 

 

 

 

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przecie z 12 biegów jest bardziej predysponowane w sterylnej szosie niż w MTB.

Jeździsz na szosie? Wiesz ile znaczy ciasne stopniowanie w rowerze szosowym? Bez większych kompromisów dałoby się zrobić kasetę szosową 11-32 12sp. z kompromisami 11-36.

Mam nadzieję, że konserwatywny szosowy świat obroni się przed takimi pomysłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz na szosie? Wiesz ile znaczy ciasne stopniowanie w rowerze szosowym? Bez większych kompromisów dałoby się zrobić kasetę szosową 11-32 12sp. z kompromisami 11-36.

Mam nadzieję, że konserwatywny szosowy świat obroni się przed takimi pomysłami.

 

W napędzie 11s już jest ciasne stopniowanie w szosie ale oczywiście 12 zawsze będzie lepsze niż 11.

12s w szosie może zrobić sram, shimano prędzej pokaże nową piastę i byłoby dziwne gdyby nowe rozwiązanie wymagające wymiany ram i korb ograniczało się tylko do 12s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wiem jakie są różnice między Tymi kasetami, ale jasno i wyraźnie napisałem, że porównuje do mojego obecnego napędu. Nie widzę sensu przesiadki za ponad 2k zł z mojego 0,66 (up) na GX Eagle przy 30 z przodu na 0,6 gdzie za 1300zł XT przy do 30 z przodu i 46 z tylu mam 0,65

 

To nie była reklama tylko odnośnik i dowód na podana przezennie cenę.

 

Tylko, że Shimano ze swoją kasetą 11-46 może co najwyżej konkurować z 11-rzędowym SRAM'em. Zamieszczam wykres excela jaki kiedyś sobie zrobiłem by dokładnie zobrazować różnice. I tak w skrócie Shimano 30T + kaseta 11-46 to odpowiednik SRAM 28T + kaseta 10-42. SRAM Eagle z tarczą 32T + kaseta 10-50 zapewnia miękkie i twarde przełożenie.

post-168269-0-58683300-1499939943_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura.

 

34x50 = 0,68

34x12 = 2,83

34x10 = 3,4

 

32x46 = 0,695

32x11 = 2,91

 

 

32x50 = 0,64

32x12 = 2,67

32x10 = 3,2

 

30x46 = 0,65

30x11 = 2,73

 

 

W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. 

 

Zrozum że to "tylko jedno" oznacza że nie podjedziesz najcięższych podjazdów albo na zjazdach będziesz mieć kadencję 130. To nie jest szosa że między kasetą 10 a 11 różnicą będzie tylko gorsze zestopniowanie. Napęd 1x nie daje żadnego zapasu, trzeba dokładnie przemyśleć jaką tarczę z przodu zamontować żeby się idealnie wstrzelić w zakres.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano na bulwary jest świetne. W góry też, ale wtedy 2x po modyfikacji lub 3x.

 

 

 

 

I tak w skrócie Shimano 30T + kaseta 11-46 to odpowiednik SRAM 28T + kaseta 10-42.

 

Przecież to oczywista arytmetyka na poziomie 5 klasy szkoły podstawowej - nie można z tym polemizować

 

 

 

Bzdura.

 

Patrz wyżej ; )))


 

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura.

 

34x50 = 0,68

34x12 = 2,83

34x10 = 3,4

 

32x46 = 0,695

32x11 = 2,91

 

 

32x50 = 0,64

32x12 = 2,67

32x10 = 3,2

 

30x46 = 0,65

30x11 = 2,73

 

 

W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. 

 

Co jest bzdurą? 11-tką Shimano lub SRAM obetniesz którąś stronę (miękką/twardą) i musisz sobie wyliczyć co Ci się bardziej przyda w Twoim sposobie jeżdżenia. 12-tka SRAM'a niweluje ten problem i za to rozwiązanie płacisz... bo nikt inny (Sunrace/Shimano) tego nie zapewnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo jest tych och ach nad tym GX, naprawdę, przecież kaseta 11x 11-50 vs 12x 11-50 to nie ma jakiejś mega różnicy...

 

11-13-15-18-21-24-28-32-36-42-50 (SunRace MX80 11-speed Cassette 11-50) - 82 euro

vs

10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-50 (SRAM GX Eagle 12-speed Cassette 10-50) - 185 euro

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się, jak mogłoby wyglądać 1x12 od Shimano. Gdyby chcieli zachować kompatybilność z obecnymi bębenkami, a jednocześnie nie myć w niczym gorsi od SRAM-a, to kaseta musiałaby mieć zakres 11-56. Tylko w takim układzie uzyskanie takich samych przełożeń jak u SRAM'a wymagałoby czterech zębów więcej z przodu, np. 32x10-50 = 36x11-56, 34x10-50 = 38x11-56, 36x10-50 = 40x11-56.

 

Shimano do 1x12 zdecydowanie potrzebuje nowego bębenka, jeśli blat i największa koronka z tyłu nie mają być absurdalnych rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie zapominajcie że jedynka z przodu wiąże się z zakupem kilku tarcz, do najmniejszej jeszcze łańcuch, to dodatkowy koszt.

 

Jak się pomylisz z doborem tarczy na dane zawody to następny problem, jedziesz albo stoisz

 

Przy dwunastce wystarczy już tylko jedna tarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...