woojj Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 ...sztywne osie i tarcze już są w szosie...czemu nie 142 :-) Mnie już nic nie zdziwi. Przecie z 12 biegów jest bardziej predysponowane w sterylnej szosie niż w MTB. Czas pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarCze Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 No ... to ogóle nie wiele rozumiesz ; )) Na początku poczytaj trochę o przełożeniach - zrozumiesz jaka przepaść dzieli Shimano 11-42 od Srama 10-50. Popytaj jakie przełożenia na góry, policz, spróbuj a potem fikaj ze swoimi reklamami. Dokładnie wiem jakie są różnice między Tymi kasetami, ale jasno i wyraźnie napisałem, że porównuje do mojego obecnego napędu. Nie widzę sensu przesiadki za ponad 2k zł z mojego 0,66 (up) na GX Eagle przy 30 z przodu na 0,6 gdzie za 1300zł XT przy do 30 z przodu i 46 z tylu mam 0,65 To nie była reklama tylko odnośnik i dowód na podana przezennie cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) Przecie z 12 biegów jest bardziej predysponowane w sterylnej szosie niż w MTB. No tak i nie ... w MTB rezygnacja z przedniej przerzutki jest warta grzechu ... a ilość biegów jest poniekąd wymuszona zakresem przełożeń. Wyobrażasz sobie zakres 10-50 z np 9 biegami ? Nie piszę już tylko o stopniowaniu ale jak by wyglądała zmiana biegów ? Edytowane 13 Lipca 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Przecie z 12 biegów jest bardziej predysponowane w sterylnej szosie niż w MTB. Jeździsz na szosie? Wiesz ile znaczy ciasne stopniowanie w rowerze szosowym? Bez większych kompromisów dałoby się zrobić kasetę szosową 11-32 12sp. z kompromisami 11-36. Mam nadzieję, że konserwatywny szosowy świat obroni się przed takimi pomysłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Jeździsz na szosie? Wiesz ile znaczy ciasne stopniowanie w rowerze szosowym? Bez większych kompromisów dałoby się zrobić kasetę szosową 11-32 12sp. z kompromisami 11-36. Mam nadzieję, że konserwatywny szosowy świat obroni się przed takimi pomysłami. W napędzie 11s już jest ciasne stopniowanie w szosie ale oczywiście 12 zawsze będzie lepsze niż 11. 12s w szosie może zrobić sram, shimano prędzej pokaże nową piastę i byłoby dziwne gdyby nowe rozwiązanie wymagające wymiany ram i korb ograniczało się tylko do 12s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Dokładnie wiem jakie są różnice między Tymi kasetami, ale jasno i wyraźnie napisałem, że porównuje do mojego obecnego napędu. Nie widzę sensu przesiadki za ponad 2k zł z mojego 0,66 (up) na GX Eagle przy 30 z przodu na 0,6 gdzie za 1300zł XT przy do 30 z przodu i 46 z tylu mam 0,65 To nie była reklama tylko odnośnik i dowód na podana przezennie cenę. Tylko, że Shimano ze swoją kasetą 11-46 może co najwyżej konkurować z 11-rzędowym SRAM'em. Zamieszczam wykres excela jaki kiedyś sobie zrobiłem by dokładnie zobrazować różnice. I tak w skrócie Shimano 30T + kaseta 11-46 to odpowiednik SRAM 28T + kaseta 10-42. SRAM Eagle z tarczą 32T + kaseta 10-50 zapewnia miękkie i twarde przełożenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Bzdura. 34x50 = 0,68 34x12 = 2,83 34x10 = 3,4 32x46 = 0,695 32x11 = 2,91 32x50 = 0,64 32x12 = 2,67 32x10 = 3,2 30x46 = 0,65 30x11 = 2,73 W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. Zrozum że to "tylko jedno" oznacza że nie podjedziesz najcięższych podjazdów albo na zjazdach będziesz mieć kadencję 130. To nie jest szosa że między kasetą 10 a 11 różnicą będzie tylko gorsze zestopniowanie. Napęd 1x nie daje żadnego zapasu, trzeba dokładnie przemyśleć jaką tarczę z przodu zamontować żeby się idealnie wstrzelić w zakres. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Cona78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Jak ktoś koniecznie potrzebuje przełożenia typu 3,2/,3,4, to kupuje Eagle i po sprawie. Prędkość w dół można zwiększać za pomocą pompowania. W terenie jest to nawet wskazane, żeby nie połamać sobie palców o korzeń/kamień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) Shimano na bulwary jest świetne. W góry też, ale wtedy 2x po modyfikacji lub 3x. I tak w skrócie Shimano 30T + kaseta 11-46 to odpowiednik SRAM 28T + kaseta 10-42. Przecież to oczywista arytmetyka na poziomie 5 klasy szkoły podstawowej - nie można z tym polemizować Bzdura. Patrz wyżej ; ))) Edytowane 13 Lipca 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Bzdura. 34x50 = 0,68 34x12 = 2,83 34x10 = 3,4 32x46 = 0,695 32x11 = 2,91 32x50 = 0,64 32x12 = 2,67 32x10 = 3,2 30x46 = 0,65 30x11 = 2,73 W stosunku do SRAM-a traci się tylko jedno, najtwardsze, przełożenie, a w zamian zyskuje napęd 2-3x tańszy w eksploatacji, co stawia sens inwestowania w Eagle pod dużym znakiem zapytania. Co jest bzdurą? 11-tką Shimano lub SRAM obetniesz którąś stronę (miękką/twardą) i musisz sobie wyliczyć co Ci się bardziej przyda w Twoim sposobie jeżdżenia. 12-tka SRAM'a niweluje ten problem i za to rozwiązanie płacisz... bo nikt inny (Sunrace/Shimano) tego nie zapewnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) Za dużo jest tych och ach nad tym GX, naprawdę, przecież kaseta 11x 11-50 vs 12x 11-50 to nie ma jakiejś mega różnicy... 11-13-15-18-21-24-28-32-36-42-50 (SunRace MX80 11-speed Cassette 11-50) - 82 euro vs 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-50 (SRAM GX Eagle 12-speed Cassette 10-50) - 185 euro Edytowane 13 Lipca 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 No taka prawie jak między korbą 32 a 38. Spróbuj - zrozumiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 W Sunrace jest lekka dziura 15 ->18, a to dość istotny zakres kasety (bardzo często używany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 No tak, 1 bieg mamy mniej. Jest jeszcze 11-48 (11-13-15-17-20-24-28-32-36-42-48) ale Sunrace takiej nie ma, Garbaruk i cena z kosmosu. ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Garbaruk i cena z kosmosu. ;p Cena kasety 1295 to jest dopiero kosmos. G ma o jeden bieg mniej ale za to jest lżejszy. Szczerze mówiąc to rozważam jego zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Zastanawiałem się, jak mogłoby wyglądać 1x12 od Shimano. Gdyby chcieli zachować kompatybilność z obecnymi bębenkami, a jednocześnie nie myć w niczym gorsi od SRAM-a, to kaseta musiałaby mieć zakres 11-56. Tylko w takim układzie uzyskanie takich samych przełożeń jak u SRAM'a wymagałoby czterech zębów więcej z przodu, np. 32x10-50 = 36x11-56, 34x10-50 = 38x11-56, 36x10-50 = 40x11-56. Shimano do 1x12 zdecydowanie potrzebuje nowego bębenka, jeśli blat i największa koronka z tyłu nie mają być absurdalnych rozmiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Cena kasety 1295 to jest dopiero kosmos. G ma o jeden bieg mniej ale za to jest lżejszy. Szczerze mówiąc to rozważam jego zakup. To kup 1275, kosztuje mniej niż Garbaruk 11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Cena kasety 1295 to jest dopiero kosmos. G ma o jeden bieg mniej ale za to jest lżejszy. Szczerze mówiąc to rozważam jego zakup. "kosmos" był użyty w przenośni, bo temat jest jednak o budżetowym 12x czy jakimś ewentualnym jego zamienniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) To kup 1275, kosztuje mniej niż Garbaruk 11. ...i waży prawie pół kilo! Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie uciekać w skrzynie. Tam przynajmniej ciężar jest gdzie powinien. Edytowane 13 Lipca 2017 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FraniaBania Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Koledzy nie zapominajcie że jedynka z przodu wiąże się z zakupem kilku tarcz, do najmniejszej jeszcze łańcuch, to dodatkowy koszt. Jak się pomylisz z doborem tarczy na dane zawody to następny problem, jedziesz albo stoisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Koledzy nie zapominajcie że jedynka z przodu wiąże się z zakupem kilku tarcz, do najmniejszej jeszcze łańcuch, to dodatkowy koszt. Jak się pomylisz z doborem tarczy na dane zawody to następny problem, jedziesz albo stoisz Przy dwunastce wystarczy już tylko jedna tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 17 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 SRAM X01 Eagle jest kompatybilny z GX Eagle? Myślę nad przerzutka+manetka X01, a kaseta, korba, łańcuch GX Eagle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Tak, 12 możesz mieszać. Ale korbe bym zostawił obecną Wysłane z mojego Future przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 mnie w tym wszystkim fascynuje jak bardzo ludzie się zafiksowali na 1x ... normalnie nowy kościół i jego koronny dogmat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.