navry Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Cześć, poszukuję roweru dla żony. Rower musi być raczej lżejszy niż cięższy. W takiej cenie to zdecydowanie bez pseudo-amortyzatora. Przeznaczenie to głównie miasto, ale z raz na rok trafi się dłuższy wyjazd (akurat pod koniec miesiąca planujemy objechać woj.dolnośląskie). Nie chciałbym wydawać za dużo, bo żona często zostawia rower gdzieś na zewnątrz, więc żal by było go stracić. W tej chwili mam na oku ten model: http://pl.author.eu/crossowe/rowery/author-thema-2017-ua42877102-4757#!technicka-specifikace Będzie wymagał doinwestowania w postaci bagażnika, błotników, oświetlenia i stopki. Przekonuje mnie jego waga. Niestety jak to teraz zwykle w rowerach bez amortyzatora podzespoły są chyba bardzo słabe - przynajmniej tak wynika z opisu. Bez takich dodatkowych zakupów widzę dwie opcje w tej chwili (jednak nie wiem jak wyglądają wagowo): http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-cristy-10-2016-p-9172.html http://www.rowerymerida.pl/produkt1172/drakar-freeway-9100-lady-rower-merida.html Podpowiedzcie coś proszę. Może są jakieś modele warte rozważenia, na które nie zwróciłem uwagi? Albo może jest coś w powyżej wymienionych, ze względu na co powinienem je odrzucić? A, jeszcze trafiam na jakieś takie mało znane firmy... MBM, Crossack itd. Warte są czegoś? Np. http://cossack.pl/bikes/rounder-43241/ https://www.sportpoint.pl/pl/rowery-miejskie/15036-mbm-central-woman-titanium-28-6s-828d-17-tit.html Edytowane 8 Czerwca 2017 przez navry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) No to bez brawury - kands stv700 standardowo proponuję Na marginesie - kupić za 1500 sztywniaka to nie jest prosta sprawa ... (szczególnie w wersji 3x8 lub 3x9) Możesz zapytać ew, producenta czy zmontują ci spartacusa premier 4.0 na sztywnym widelcu na indywidualne zamówienie... Edytowane 8 Czerwca 2017 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Nie napisałeś ile wzrostu ma żona. Bo ten Wheeler jest lepszy od Kellys/Meridy, ale rozmiar tylko jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 @Pablo59 dzięki do rozważenia te opcje @relyt sorry, zapomniałem, żona ma 168 cm więc chyba byłoby ok. Zaakceptowała też wygląd, co nie było dla mnie takie oczywiste, bo rower troszkę specyficzny. To jest faworyt. Szkoda tylko, że nie ma możliwości przymierzenia się do niego na żywo. W życiu nie kupowałem roweru przez internet i zastanawiam się co w przypadku jak go złożę i coś będzie nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Rowery wysyłamy wyregulowane i wstępnie przygotowane do jazdy, w opakowaniu kartonowym. Na czas transportu demontujemy przednie koło, siodło, pedały i kierownicę. Pomaga to uchronić te elementy przed uszkodzeniami. Przed rozpoczęciem eksploatacji należy wykonać następujące czynności: 1.Ustawić i dokręcić kierownicę prostopadle do osi roweru (siła dokręcenia śrub w instrukcji) 2.Włożyć koło przednie i zabezpieczyć zapinając zacisk. 3.Mocno dokręcić pedały zgodnie z oznaczeniem: (R-prawy, w ramie korby z zębatką, L-lewy) 4.Włożyć sztycę razem z siodłem w rurę podsiodłową i ustawić żądaną wysokość z uwzględnieniem ogranicznika wysunięcia sztycy. 5.Sprawdzić działanie hamulców i przerzutek. 6.Założyć odblaski (biały-przód,czerwony-tył, pomarańczowe na szprychy) 7.Zapoznać się z instrukcją obsługi i warunkami gwarancji 8.Podpisać warunki gwarancji Chyba nić trudnego? Szkoda że Wheeler ma mostek nieregulowany, ale to można wymienić niedużym kosztem. Ew. kierownicę na bardziej wygiętą lub prostą w ramach dopasowania do użytkownika. Edytowane 8 Czerwca 2017 przez relyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 No w sumie A możesz mniej więcej napisać w czym on jest lepszy od Kellys/Meridy? Widzę, że jest chyba na osprzęcie Shimano o klasę wyższym, ma kasetę a nie wolnobieg (chociaż tutaj nie za bardzo rozumiem dlaczego to jest zaleta). Coś szczególnego jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Wolnobieg ma gorszą wytrzymałość mechaniczną, ale w przypadku spokojnej miejskiej jazdy i lekkiego użytkownika to nie ma aż takiego znaczenia. Poza tym wolnobieg ma gorsze przełożenia 13/14-28, natomiast z kaset masz wybór 11/12-26/32 i masz możliwość dobrać przy wymianie co ci bardzie pasuję do warunków użytkowania. Kellys ma stalową ramę i gorszy napęd, Merida jest porównywalna poza wolnobiegiem, a u Wheelera jeszcze piasty Shimano i dynamo z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Dzięki wielkie za pomoc! Dam znać co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Mam jednak jeszcze trochę mętlik. Bo takie rowery jak: http://allegro.pl/mocna-trek-senatore-v2-lady-2xacera-sr-suntour-i6844299679.html http://allegro.pl/rower-dla-pan-z-klasa-spartacus-premier-4-0-alivio-i6840500104.html?reco_id=90c7d0c4-4ce7-11e7-a14c-02346f5b876d&ars_rule_id=201 http://allegro.pl/wypasiony-trek-senatore-v3-lady-alivio-blokada-i6838550966.html?reco_id=5122fafb-4ce8-11e7-8d10-246e961043f8&ars_rule_id=201 są nawet lżejsze (np. Spartacus 15 kg a Wheeler 16 kg) mimo posiadania amortzatora. A na osprzęcie chyba znowu lepszym (Acera w porównywalnym cenowo V2 i Alivio w droższym V3). Gdzie jest haczyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 (edytowane) W napisie na ramie Błotniki to 0,5 kg , bagażnik 0,8 -1 kg Bierz senatore V3 - najrozsądniejsza opcja z blokadą widelca - o ile lęk przed ukradzeniem nie przeważy - o ile ma być z "amorem"... Edytowane 9 Czerwca 2017 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 (edytowane) One tak samo jak ten Wheeler mają błotniki, bagażnik... i mimo to są lżejsze. A ja się cały czas upierałem przy rowerze bez amortyzatora. Teraz będę musiał wytłumaczyć żonie zmianę planów. Nie przesadzał bym i kupił tego V2, ale on nie ma blokady w amortyzatorze. Warto ją mieć? I te amortyzatory to faktycznie taka porażka? Może się to rozlecieć szybko? EDIT: upierałem się przy braku amora, a moim argumentem była niższa waga kosztem niezbyt dużej różnicy komfortu. Teraz to już nie wiem. Edytowane 9 Czerwca 2017 przez navry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 (edytowane) Jeśli mieścisz się w budżecie - to albo amor z blokadą albo sztywniak - tak myślę Niestety wygląda na to że kands alfa city (sztywny trekking na kasecie) się póki co wyprzedał. Więc jeśli sztywny, to słaby osprzęt w pakiecie dostajesz, za niższą masę. Aha - opcja "telefon do przyjaciela" i podmiana widelca u źródła nadal nie do odrzucenia Edytowane 9 Czerwca 2017 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Aha - opcja "telefon do przyjaciela" i podmiana widelca u źródła nadal nie do odrzucenia Mówisz teraz o V3? Czy o Spartacusie z pierwszego posta? W sumie nie widzę dużej różnicy między nimi, te rowery to projektowane metodą ctrl+c ctrl+v ? Któraś z tych firm jest bardziej skłonna do modyfikacji? Cenowo praktycznie to samo, chociaż Przy Spartacusie jest informacja, że niby z ~1800 PLN przeceniony. No i pytanie zasadnicze, taki amortyzator widzę, że waży 2230g. Rozumiem, że widelce są lżejsze. Ile można ugrać? To by znaczyło, że poniżej 14 kg można zejść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Spartacus zmiany "na wejściu" robi - taki przypadek był opisany, ale nie widzę przeszkód by pytać u innych też. Poniżej 14 kg raczej nie zejdziesz - w crossowym pewnie by sie dało, ale w trekkingu nie widzę szans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Miła pani od Spartacusa powiedziała mi, że rower z osprzętem waży 17 kg. Po podmianie na sztywny widelec waga spada około 1,5 kg a cena o 100 PLN. Więc suma sumarum chyba nie warto kupować wersji z amorem. W Lazaro jak na razie w wysokim sezonie nie robią modyfikacji. Tam akurat Pani zasugerowała crossa Integrala i montaż osprzętu, ale raczej daruję sobie tę opcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 O właśnie. Chciałem napisać że ktoś tu klamie. Sztywny widlec ma byc lżejszy okolo 1 kg od amora, a biorąc pod uwage dynamo i zamek na tylnym kole to Wheeler powinien mieć mniej wiecej taką samą wagę co lazaro. A np podobny Romet gazela waży 17 kg co jest podane na stronie producenta. Czyli wygląda na to że Kands&co używają kilogramów marketyngowych, takich 0.9 od prawdżiwego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 (edytowane) Niekoniecznie mój maestro "przytył" dopiero jak go zacząłem dozbrajać ... A skoro jest jak jest, to proponuję na spokojnie spartacusa w wersji 3.0 odchudzić podmianką widelca ... Edytowane 9 Czerwca 2017 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Zamówiłem w końcu tego Wheelera, bo "Spartacus taki kiczowaty ma wygląd, Wheeler ładny, zielony" Dostałem jednak telefon z Wheelera, że niedopatrzenie z ich strony i rozmiaru 48 już nie mają Padła propozycja zwrotu pieniędzy lub Wheeler Ecorider Basic z 2015 za 1600 PLN (po sporej obniżce za zaistniałe problemy). O ten: http://wheeler.pl/pl/ecorider/277-ecorider-basic-lady.html Praktycznie to samo, 400 PLN droższe, nie jest już taki zielony śliczny i z jakichś różnic, które się dopatrzyłem to że tylna piasta była Deore a jest Altus. Co sądzicie Panowie? Warto płacić teraz za tę naklejkę na ramie i trochę lepszy wygląd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 No to sorry, płacić więcej za mniej ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 No racja racja Jeszcze wygooglałem tego Kandsa Alfa City: https://www.olx.pl/oferta/rower-kands-alfa-city-28-damka-trekking-CID767-IDk02t3.html# Ostatnie sztuki ze sztywnym widelcem, bo podobno ma być już tylko wersja z amorem. Zaleta to, że tani, 600 zł w porówaniu do Wheelera. Pytanie na ile można ufać takiemu Kandsowi. Ehh a tak fajnie było ze świadomością, że już kupione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 (edytowane) Jeżdżę 3 lata kandsem maestro i nie narzekam ... Bierz póki jeszcze jest .... A nadwyżka środków na ewentualny tuning Edytowane 13 Czerwca 2017 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Ten drugi Wheeler to nie jest zbyt ciekawa oferta. Rożnica jest w gorszą stronę (piasta), a kosztuję 400 zł więcej. Ale widzę że ten sklep jednak jeszcze ma w ofercie taki samy zielony, ale 44 cm opisany jako 150-165 cm. Generalnie trekingi pozwalają więcej luzu w dopasowaniu do użytkownika, więc na 168 pewnie dało by się dopasować. Szczególnie jak mostek wymienić na regulowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
navry Napisano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2017 Dzięki Panowie! Kands Alfa City dotarł jakiś czas temu. Jednak dopiero co go poskręcałem i zaniosłem do serwisu na regulacje. Po zapłaceniu w serwisie 20 PLN rower sprawuje się świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.