Skocz do zawartości

[koła] przygotowanie nowego koła do jazdy


Mery1984

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie z kategorii początkujący ;)

Nowe koło ze sklepu. Zaplecione, proste, ładne. Co powinienem z nim zrobić, czy jakoś powinienem je przygotować do użytku nim założę gumy i przykręcę do ramy? Jakieś dobre praktyki, o których nie wiem?

Napisano

Taśma na obręcz ( o ile jeszcze nie masz) i tyle. 

Napisano

Jakie to jest koło, systemowe, złożone dla Ciebie, piasty na kulkach czy łożyskach maszynowych?

Rozumiem że zakładasz na dętki, nie na mleczko. Samo założenie gum to mała, prosta procedura, żeby uniknąć bicia opony nierówno ułożonej na obręczy. Posmaruj brzegi opony jakimś detergentem, płynem do naczyń albo płynem do prania, może być lekko rozcieńczony wodą, załóż jedną stronę opony na obręcz, włóż dętkę (dobrze jest ją natalkować), włóż drugi brzeg opony w obręcz. Napompuj ok. 0,5bar i poukładaj rękami oponę na obręczy, tak "lewa prawa". Następnie nabij ciśnienia na max ile jest dopuszczalne dla opony, w pewnym momencie powinieneś usłyszeć charakterystyczne "strzały", to brzeg opony wskakuje na swoje miejsce w rant obręczy. Zakręć kołem żeby sprawdzić czy nie ma bicia, następnie spuść ciśnienie do właściwego.

Napisano

Jakie to jest koło, systemowe, złożone dla Ciebie, piasty na kulkach czy łożyskach maszynowych? Rozumiem że zakładasz na dętki, nie na mleczko. Samo założenie gum to mała, prosta procedura, żeby uniknąć bicia opony nierówno ułożonej na obręczy. Posmaruj brzegi opony jakimś detergentem, płynem do naczyń albo płynem do prania, może być lekko rozcieńczony wodą, załóż jedną stronę opony na obręcz, włóż dętkę (dobrze jest ją natalkować), włóż drugi brzeg opony w obręcz. Napompuj ok. 0,5bar i poukładaj rękami oponę na obręczy, tak "lewa prawa". Następnie nabij ciśnienia na max ile jest dopuszczalne dla opony, w pewnym momencie powinieneś usłyszeć charakterystyczne "strzały", to brzeg opony wskakuje na swoje miejsce w rant obręczy. Zakręć kołem żeby sprawdzić czy nie ma bicia, następnie spuść ciśnienie do właściwego.

 

 

To budżetowe kółko ze sklepu rowerowego, piasta na kulkach.

Jakieś tanie stożkowe kółko, w miejsce najtańszego, aluminiowego koła sprzed 15 lat.  

Instrukcja montażu wystarczająca, dzięki :)

 

http://imgur.com/a/13eOo

Napisano

Takie piasty na konusach i kulkach często fabrycznie są za mocno skręcone. Ta przypadłość u Shimano często występowała nawet na poziomie piast XT/Ultegra (przy XTR/Dura Ace już sobie nie pozwalali  :)). Zakręć kołem czy lekko się obraca, nowe nawet budżetowe koło powinno się lekko kręcić, Jeżeli tak nie jest, to warto poświęcić trochę czasu na regulację luzu na konusach.

Napisano
Takie piasty na konusach i kulkach często fabrycznie są za mocno skręcone. Ta przypadłość u Shimano często występowała nawet na poziomie piast XT/Ultegra (przy XTR/Dura Ace już sobie nie pozwalali  ). Zakręć kołem czy lekko się obraca, nowe nawet budżetowe koło powinno się lekko kręcić, Jeżeli tak nie jest, to warto poświęcić trochę czasu na regulację luzu na konusach.

 

To akurat gość w sklepie zrobił nim nabił mi kółko na kasie. Wrzucił na centrownicę żeby potwierdzić czy jest proste i doregulował konusy bo było owszem skręcone mocno. 

 

 

EDYTA:

Notka na przyszłość: pokręcić kołem powoli i posłuchać czy cokolwiek brzęczy. Z mojego wypadł ostry opiłek i większy kawałek śmiecia z produkcji.

http://imgur.com/a/WtWa7

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...