Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Tourney- problem ze śrubami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, śruby odpowiedzialne za regulacje przerzutki nie poruszają w ogóle wózkiem, mimo że kręcę to pozycja przerzutki się nie zmienia szczególnie śruba B która nawet w najmniejszym stopniu nie wpływa na jej położenie. Wie ktoś może o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zanim je ruszyłem były wypośrodkowane, później je dokręcałem zgodnie ze znalezionym na forum schematem, ale pozycja wózka się nie zmieniała, o ile śruby H i L mogły być wcześniej przez kogoś dokręcane i odkręcane (nie wiem czy ma to znaczenie), to śruba B nie była ruszana i nawet jak ją skrajnie dokręcałem to nic się nie zmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

były wypośrodkowane, później je dokręcałem zgodnie ze znalezionym na forum schematem, ale pozycja wózka się nie zmieniała,

Co to za schemat? Śrubka H odpowiada za skrajne położenie wózka nad najmniejszą koronką. Jak zrzucisz łańcuch na najmniejsza koronkę, to popatrz na koniec tej śrubki. Powinien dotykać blaszki będącej oporem na wózku(może być minimalna przerwa). Przy śrubce L jest odwrotnie, zabezpiecza przed zruceniem łańcucha w szprychy, czyli przy przerzutce na największej koronce koniec śrubki powinien dotykać oporu. Regulacje tych śrubek najłatwiej robi się przy zdjętym łańcuchu (ja odpinam jeszcze linkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpowiedzi nt. skrajnych położeń ewidentnie widać, że kol. Hanns nie ma pojęcia, do czego służą śruby L i H.

 

Śruby działają odpowiednio wyłącznie na najwyższym (H) lub najniższym biegu (L) i nie służą do ustawienie położenia tylko maksymalnego wychylenia w jedną ze stron. Resztę biegów załatwiamy naciągiem linki.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba B nie była ruszana i nawet jak ją skrajnie dokręcałem to nic się nie zmieniało

ta śruba reguluje odległość górnego kółka przerzutki od koronki. Ona opiera się o opór na haku i kręcąc obracasz całą przerzutkę wokół osi mocowania.

Dzięki temu przybliżasz lub oddalasz górne kółko od koronki. W zależności od kształtu, długości haka ta regulacja czasami bywa problematyczna, niemniej kręcąc śrubką powinieneś widzieć jak przerzutka zmienia położenie (patrząc na nią z boku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, wiem do czego służą te śruby, łańcuch i przerzutki były ustawione odpowiednio do regulacji tzn. wszystko było ustawione na najwyższy i kręciłem H, na najniższy i L, i właśnie o to chodzi że o ile L i H musiałem się nakręcić (ostatecznie tylną przerzutkę udało mi się poprawić) żeby był efekt, gołym okiem nie widziałem ruchu wózka, o tyle B w ogóle nie zmienia kółka przerzutki. Zdejmę i wyczyszczę przerzutke chociaż nie jest bardzo brudna, z uwagi na to że nie jeżdżę po trudnym terenie- praktycznie sam asfalt.

 

Edit. Filmik widziałem, tak jak wiele innych ale chodzi o to że nie ma zauważalnego ruchu podczas regulacji w przeciwieństwie do tego co widać na filmach instruktażowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą śrubą B to jest dziwna historia w najniższych modelach Shimano. Ostatnio w rowerze miejskim z przerzutką Tourney kręciłem tą śrubą i rzeczywiście praktycznie nie przynosiło to efektu ( w przeciwieństwie do mojej RD-M592 gdzie ruch jest widoczny gołym okiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przez lekkie luzy w przerzutce, ale gdzieś słyszałem że to norma, szczególnie że podczas jazdy nie sprawia to problemów. Jako tako przerzutka już chodzi w miare płynnie, regulowałem troche na ślepo przez to że nie był widoczny ruch przy dokręcaniu śrub ale jakims cudem działa już poprawnie. Także jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...