Skocz do zawartości

[hamulec] BR-M615 czy inny?


Kaiketsu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

podjąłem decyzję, by sprzedać Avid Elixir 1 (mam dość spuszczania DOT-a ;)) i wymienić na coś prostszego w eksploatacji na oleju mineralnym.

 

Czy polecicie BR-M615 shimano zamiast Elixir 1? a może jeszcze inny model w podobnym przedziale cenowym na oleju mineralnym?

 

Czy mogę zostawić tarcze od Avida (160mm G2CS) przy wymianie, bo zauważyłem, że hamulce na ogól sprzedawane są bez tarcz?

 

Czy po zakupie dostanę "gotowy" sprzęt do montażu, czy też olej będę musiał wlać samodzielnie po montażu (tzn. czy kapilary są napełnione już przy zakupie? :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy po zakupie dostanę "gotowy" sprzęt do montażu, czy też olej będę musiał wlać samodzielnie po montażu (tzn. czy kapilary są napełnione już przy zakupie? :P)

Tak, hamulce w większości (jak nie wszystkie) są fabrycznie zalane. "Fabrycznie" to słowo klucz, bo przewody również są "fabrycznej" długości, a u Ciebie może być potrzeba ich skrócenia, więc i tak będziesz musiał wtedy zalewać od nowa. :) No chyba, że dopłacisz przy zamówieniu, to zrobią Ci to w sklepie (niektóre oferują taką usługę).


 

 

Czy polecicie BR-M615 shimano zamiast Elixir 1? a może jeszcze inny model w podobnym przedziale cenowym na oleju mineralnym?

Moim zdaniem to już całkiem porządne hample. W Specu fabrycznie mam zamontowane jeszcze niższy model, jakieś M506 z żywiczną okładziną i nawet niedotarte hamują 3x mocniej niż Avidy DB1 w poprzednim rowerze.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Bo nurtuje mnie pytanie.


 


Zamontowałem u siebie w rowerze hamulce SLX BR-M675 z klockami J04C metaliczne z radiatorem.


Pracują na tarczach od Hamulców Avid Juicy 3 G2 CleanSweep. ​Odpowiednie tarcze do tych hamulców?


 


Chodzi o okładziny klocki metaliczne, nie wszystkie tarcze dobrze hamują na wszystkich rodzai tarczy?


Hamują powiem tak, że jak zjeżdżam z górki o pochyleniu około 10% to ściskam przód i tył i jadę rowerem a powinienem się zatrzymać. Albo hamuje przednim to nie podnosi mi tyłu roweru. Tarcze nie są zatłuszczone itp. Nic nie zapowietrzone. Jakieś pomysły, wymiana na inne tarcze coś polepszy hamowanie? Hamulce piszczą nie raz przy hamowaniu. A jak są mokre to hamują pięknie, tak powinny hamować jak są suche. A hamuce sie dotarły bo to już rok ponad. Shimano poleca do tych Hamulców takie tarcze SM-RT70, warte uwagi odczuł bym coś przy hamowaniu? Co polecacie?


 


​I jak zdejmę ten adapter to wejdzie mi tarcza 160mm? Aktualnie jest 185mm.


 


1.jpg


Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki i tarcza nieużywane?

Tak, hamulce w większości (jak nie wszystkie) są fabrycznie zalane. "Fabrycznie" to słowo klucz, bo przewody również są "fabrycznej" długości, a u Ciebie może być potrzeba ich skrócenia, więc i tak będziesz musiał wtedy zalewać od nowa. :) No chyba, że dopłacisz przy zamówieniu, to zrobią Ci to w sklepie (niektóre oferują taką usługę).

Moim zdaniem to już całkiem porządne hample. W Specu fabrycznie mam zamontowane jeszcze niższy model, jakieś M506 z żywiczną okładziną i nawet niedotarte hamują 3x mocniej niż Avidy DB1 w poprzednim rowerze. ;)


Dziwne. Mam w jednym rowerze db1 i shimano i db1 jest bardzo mocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to głównie chodzi o twardość tarczy jak masz tarcze pod metaliki to dłużej wytrzymują

Tarcz nie musisz wymieniać.

Jak zdejmiesz adapter z przodu to będzie pasować tarcza 160 jak masz amorek pod 160 i mocowanie PM.

 

A tarcza ile powinna mieć grubości mm?

Jak zdejmę adapter z przodu to bez wymiany tarczy z 185 > 160 nie założę koła bo tarcza za duża i nie mieści się w hamulcu.

Czyli te hamulce tak mają i tak hamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czyli te hamulce tak mają i tak hamują.

Nie, tak nie nie mają i tak nie hamują. Coś masz ewidentnie nie w porządku z tymi hamulcami. Albo klocki Ci się zatłuściły od brudnych tarcz, albo jeszcze jakiś inny problem. Mam dokładnie taki sam zestaw: hamulce, klocki, tarcze i u mnie przy wadze 80 kg zaciskając przedni hamulec stawiam rower na przednim kole bez większych problemów. Jadąc na zjeździe muszę odpowiednio modulować siłą hamowania żeby nie wylecieć jak z procy. Także Twoje hamulce ewidentnie źle działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tak nie nie mają i tak nie hamują. Coś masz ewidentnie nie w porządku z tymi hamulcami. Albo klocki Ci się zatłuściły od brudnych tarcz, albo jeszcze jakiś inny problem. Mam dokładnie taki sam zestaw: hamulce, klocki, tarcze i u mnie przy wadze 80 kg zaciskając przedni hamulec stawiam rower na przednim kole bez większych problemów. Jadąc na zjeździe muszę odpowiednio modulować siłą hamowania żeby nie wylecieć jak z procy. Także Twoje hamulce ewidentnie źle działają.

 

To co mogę zrobić sprawdzić w domowych warunkach, żeby działały podobnie jak u Ciebie? Tarcze mogę odtłuścić klocków już nie bardzo. Mogę rozebrać zdjęcia zrobię i powstawiam może coś wyjdzie z tego. Ja nie mam pomysłów. Tłoczki by sie spiekły ale widać wychodzą i chowają się. Problem z silą hamowania tarcza <> klocek.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaiketsu

Tarcze zostawiasz zmieniasz zacoski docierasz klocki i bedzie powonno być OK jeszcze dobrze by było umuć tarcze.

 

Kamar

Jak masz metaliczne klocki to odtłuść klocki i tarcze odtłuszczaczem do klocków samochodowych w spreju.

A niechce wejść mała tarcza bo musisz rozewrzeć klocki. Grubość tarcz zależy od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak zdejmę adapter z przodu to bez wymiany tarczy z 185 > 160 nie założę koła bo tarcza za duża i nie mieści się w hamulcu.

 

 

 Obecnie Avid juz znormalniał i produkuje znormalizowane tarcze 180mm. Widocznie trafiłeś na tarcze 185mm, kiedyś Avid takie robił - taka tarcza nie będzie pasować do hamulca z adapterem 180mm (logiczne ;), trzeba  albo zmienić tarczę, albo adapter na 185mm (może być trudno dostępny).

 

Prowizorycznie można próbować dołożyć podkładki pod adapter, ale pamiętam że efekt nigdy nie był w pełni zadowalający.

 

Na marginesie - zakładanie koła z tarczą 160mm do adaptera 180mm jest bezsensowne i potencjalnie niebezpieczne - co z tego że tarcza się zmieści, skoro klocki będą chwytały tarczę tylko niewielką częścią swojej powierzchni.

Edytowane przez gocu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamar59: ile już przejechałeś na tych nowych hamulcach? One potrzebują trochę się dotrzeć. 30-40km w terenie powinno starczyć.

 

Jak będziesz wyciągał klocki do odtłuszczenia to sprawdź czy na pleckach nie mają śladów oleju... Zaciski 675 to obecnie taka sama szmata jak seria 3xx.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Obecnie Avid juz znormalniał i produkuje znormalizowane tarcze 180mm. Widocznie trafiłeś na tarcze 185mm, kiedyś Avid takie robił - taka tarcza nie będzie pasować do hamulca z adapterem 180mm (logiczne ;), trzeba  albo zmienić tarczę, albo adapter na 185mm (może być trudno dostępny).

 

Prowizorycznie można próbować dołożyć podkładki pod adapter, ale pamiętam że efekt nigdy nie był w pełni zadowalający.

 

Na marginesie - zakładanie koła z tarczą 160mm do adaptera 180mm jest bezsensowne i potencjalnie niebezpieczne - co z tego że tarcza się zmieści, skoro klocki będą chwytały tarczę tylko niewielką częścią swojej powierzchni.

 

Aktualnie mam tarcze 185mm i adapter do niej i wszystko jest ok. Myślałem nad wymianą tarcz dla lepszego hamowania, ale czytając opinie wyżej widzę że nie ma sensu, wymiany tarcz. Jak innemu użytkownikowi hamują dużo lepiej przy tym samym zestawieniu tarcza,klocki,hamulce. Może się klocki zatłuściły tylko od czego jak tarcza zawsze czysta jest, nie psikałem żadnymi sprejami żeby tłuszcz się dostał na tarcze klocki. Mam jedynie benzynę albo rozpuszczalnik odtłuszczaczy nie mam.

@kamar59: ile już przejechałeś na tych nowych hamulcach? One potrzebują trochę się dotrzeć. 30-40km w terenie powinno starczyć.

 

Jak będziesz wyciągał klocki do odtłuszczenia to sprawdź czy na pleckach nie mają śladów oleju... Zaciski 675 to obecnie taka sama szmata jak seria 3xx.

 

Hamulce mam od 2014 r. Mają przejechane 2 tys km +. Zobaczę je, fote zrobię i pokaże. Z tłoczków nie cieknie bo też by mogły one same klocki zatłuścić.

 

A "szmata" to jak mam rozumieć w 2014 r też taką samą jakość miały jak teraz? 3xx to deore?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem o zdjęciu adaptera bo pytałeś czy jak zdejmniesz adapter czy będzie OK. Adapter zdejmujesz i tarcza 160 będzie pasować.

A Benzyna np. ekstrakcyjna jest tłusta i nią się nie myje tarcz ani klocków. Klocki mogą się zatłuściś od jazdy po kałużach w mieście gdzie jest w nich dużo syfu z aut.

Klocki można przetrzeć papierem ściernym ale ja zawsze i tak je myje i psikam preparatem do czyszczenia klocków hamulcowych do aut puszka około 13zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda klocek oryginalnie po 2 latach użytkowania. Jak go oceniacie?

 

1.jpg

 

Na klockach nie widać oleju.

 

1.jpg

 

Tłoczki ceramiczne

 

1.jpg

 

A tak po zabiegu papierem ściernym, porównywałem i wygląda jak nowy ze zdjęć ze sklepów.

 

1.jpg

 

Poprawiło hamowanie taki zabieg. Tłoczki wyczyszczone.

 

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...