Kaiketsu Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Cześć, podjąłem decyzję, by sprzedać Avid Elixir 1 (mam dość spuszczania DOT-a ) i wymienić na coś prostszego w eksploatacji na oleju mineralnym. Czy polecicie BR-M615 shimano zamiast Elixir 1? a może jeszcze inny model w podobnym przedziale cenowym na oleju mineralnym? Czy mogę zostawić tarcze od Avida (160mm G2CS) przy wymianie, bo zauważyłem, że hamulce na ogól sprzedawane są bez tarcz? Czy po zakupie dostanę "gotowy" sprzęt do montażu, czy też olej będę musiał wlać samodzielnie po montażu (tzn. czy kapilary są napełnione już przy zakupie? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Czy po zakupie dostanę "gotowy" sprzęt do montażu, czy też olej będę musiał wlać samodzielnie po montażu (tzn. czy kapilary są napełnione już przy zakupie? ) Tak, hamulce w większości (jak nie wszystkie) są fabrycznie zalane. "Fabrycznie" to słowo klucz, bo przewody również są "fabrycznej" długości, a u Ciebie może być potrzeba ich skrócenia, więc i tak będziesz musiał wtedy zalewać od nowa. No chyba, że dopłacisz przy zamówieniu, to zrobią Ci to w sklepie (niektóre oferują taką usługę). Czy polecicie BR-M615 shimano zamiast Elixir 1? a może jeszcze inny model w podobnym przedziale cenowym na oleju mineralnym? Moim zdaniem to już całkiem porządne hample. W Specu fabrycznie mam zamontowane jeszcze niższy model, jakieś M506 z żywiczną okładziną i nawet niedotarte hamują 3x mocniej niż Avidy DB1 w poprzednim rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 dzięki za info a jak z tarczami? będzie pasować, czy też muszą być określonej wielkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat. Bo nurtuje mnie pytanie. Zamontowałem u siebie w rowerze hamulce SLX BR-M675 z klockami J04C metaliczne z radiatorem. Pracują na tarczach od Hamulców Avid Juicy 3 G2 CleanSweep. Odpowiednie tarcze do tych hamulców? Chodzi o okładziny klocki metaliczne, nie wszystkie tarcze dobrze hamują na wszystkich rodzai tarczy? Hamują powiem tak, że jak zjeżdżam z górki o pochyleniu około 10% to ściskam przód i tył i jadę rowerem a powinienem się zatrzymać. Albo hamuje przednim to nie podnosi mi tyłu roweru. Tarcze nie są zatłuszczone itp. Nic nie zapowietrzone. Jakieś pomysły, wymiana na inne tarcze coś polepszy hamowanie? Hamulce piszczą nie raz przy hamowaniu. A jak są mokre to hamują pięknie, tak powinny hamować jak są suche. A hamuce sie dotarły bo to już rok ponad. Shimano poleca do tych Hamulców takie tarcze SM-RT70, warte uwagi odczuł bym coś przy hamowaniu? Co polecacie? I jak zdejmę ten adapter to wejdzie mi tarcza 160mm? Aktualnie jest 185mm. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Klocki i tarcza nieużywane? Tak, hamulce w większości (jak nie wszystkie) są fabrycznie zalane. "Fabrycznie" to słowo klucz, bo przewody również są "fabrycznej" długości, a u Ciebie może być potrzeba ich skrócenia, więc i tak będziesz musiał wtedy zalewać od nowa. No chyba, że dopłacisz przy zamówieniu, to zrobią Ci to w sklepie (niektóre oferują taką usługę).Moim zdaniem to już całkiem porządne hample. W Specu fabrycznie mam zamontowane jeszcze niższy model, jakieś M506 z żywiczną okładziną i nawet niedotarte hamują 3x mocniej niż Avidy DB1 w poprzednim rowerze. Dziwne. Mam w jednym rowerze db1 i shimano i db1 jest bardzo mocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Jak się nie mylę to głównie chodzi o twardość tarczy jak masz tarcze pod metaliki to dłużej wytrzymują Tarcz nie musisz wymieniać. Jak zdejmiesz adapter z przodu to będzie pasować tarcza 160 jak masz amorek pod 160 i mocowanie PM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 amor mam z Rockridera 9.1, tam była 160mm tarcza fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Jak się nie mylę to głównie chodzi o twardość tarczy jak masz tarcze pod metaliki to dłużej wytrzymują Tarcz nie musisz wymieniać. Jak zdejmiesz adapter z przodu to będzie pasować tarcza 160 jak masz amorek pod 160 i mocowanie PM. A tarcza ile powinna mieć grubości mm? Jak zdejmę adapter z przodu to bez wymiany tarczy z 185 > 160 nie założę koła bo tarcza za duża i nie mieści się w hamulcu. Czyli te hamulce tak mają i tak hamują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Dziwne. Mam w jednym rowerze db1 i shimano i db1 jest bardzo mocny. Z tymi moimi Avidami to od początku było coś nie tak... Może jakaś trefna partia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Czyli te hamulce tak mają i tak hamują. Nie, tak nie nie mają i tak nie hamują. Coś masz ewidentnie nie w porządku z tymi hamulcami. Albo klocki Ci się zatłuściły od brudnych tarcz, albo jeszcze jakiś inny problem. Mam dokładnie taki sam zestaw: hamulce, klocki, tarcze i u mnie przy wadze 80 kg zaciskając przedni hamulec stawiam rower na przednim kole bez większych problemów. Jadąc na zjeździe muszę odpowiednio modulować siłą hamowania żeby nie wylecieć jak z procy. Także Twoje hamulce ewidentnie źle działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 czyli do tych shimano będzie pasować ta tarcza 160mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Nie, tak nie nie mają i tak nie hamują. Coś masz ewidentnie nie w porządku z tymi hamulcami. Albo klocki Ci się zatłuściły od brudnych tarcz, albo jeszcze jakiś inny problem. Mam dokładnie taki sam zestaw: hamulce, klocki, tarcze i u mnie przy wadze 80 kg zaciskając przedni hamulec stawiam rower na przednim kole bez większych problemów. Jadąc na zjeździe muszę odpowiednio modulować siłą hamowania żeby nie wylecieć jak z procy. Także Twoje hamulce ewidentnie źle działają. To co mogę zrobić sprawdzić w domowych warunkach, żeby działały podobnie jak u Ciebie? Tarcze mogę odtłuścić klocków już nie bardzo. Mogę rozebrać zdjęcia zrobię i powstawiam może coś wyjdzie z tego. Ja nie mam pomysłów. Tłoczki by sie spiekły ale widać wychodzą i chowają się. Problem z silą hamowania tarcza <> klocek. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Odtłuścić tarczę zmywaczem do hamulców, może być np. Wurth. Klocki kupić nowe, założyć i poprawa powinna być natychmiastowa. Tarcza będzie pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Kaiketsu Tarcze zostawiasz zmieniasz zacoski docierasz klocki i bedzie powonno być OK jeszcze dobrze by było umuć tarcze. Kamar Jak masz metaliczne klocki to odtłuść klocki i tarcze odtłuszczaczem do klocków samochodowych w spreju. A niechce wejść mała tarcza bo musisz rozewrzeć klocki. Grubość tarcz zależy od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Jak zdejmę adapter z przodu to bez wymiany tarczy z 185 > 160 nie założę koła bo tarcza za duża i nie mieści się w hamulcu. Obecnie Avid juz znormalniał i produkuje znormalizowane tarcze 180mm. Widocznie trafiłeś na tarcze 185mm, kiedyś Avid takie robił - taka tarcza nie będzie pasować do hamulca z adapterem 180mm (logiczne , trzeba albo zmienić tarczę, albo adapter na 185mm (może być trudno dostępny). Prowizorycznie można próbować dołożyć podkładki pod adapter, ale pamiętam że efekt nigdy nie był w pełni zadowalający. Na marginesie - zakładanie koła z tarczą 160mm do adaptera 180mm jest bezsensowne i potencjalnie niebezpieczne - co z tego że tarcza się zmieści, skoro klocki będą chwytały tarczę tylko niewielką częścią swojej powierzchni. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez gocu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 dziksoltys Tarcza mała wejdzie bez adaptera. Ale mam nie zmieniać tarcz bo jak widać nic to nie da. Możliwe że klocki się zatłuściły, jak je wyjmę to idze odróżnić klocek zatłuszczony od nie zatłuszczonego? Metaliczny klocek można drobnym papierem ściernym przetrzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 @kamar59: ile już przejechałeś na tych nowych hamulcach? One potrzebują trochę się dotrzeć. 30-40km w terenie powinno starczyć. Jak będziesz wyciągał klocki do odtłuszczenia to sprawdź czy na pleckach nie mają śladów oleju... Zaciski 675 to obecnie taka sama szmata jak seria 3xx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Obecnie Avid juz znormalniał i produkuje znormalizowane tarcze 180mm. Widocznie trafiłeś na tarcze 185mm, kiedyś Avid takie robił - taka tarcza nie będzie pasować do hamulca z adapterem 180mm (logiczne , trzeba albo zmienić tarczę, albo adapter na 185mm (może być trudno dostępny). Prowizorycznie można próbować dołożyć podkładki pod adapter, ale pamiętam że efekt nigdy nie był w pełni zadowalający. Na marginesie - zakładanie koła z tarczą 160mm do adaptera 180mm jest bezsensowne i potencjalnie niebezpieczne - co z tego że tarcza się zmieści, skoro klocki będą chwytały tarczę tylko niewielką częścią swojej powierzchni. Aktualnie mam tarcze 185mm i adapter do niej i wszystko jest ok. Myślałem nad wymianą tarcz dla lepszego hamowania, ale czytając opinie wyżej widzę że nie ma sensu, wymiany tarcz. Jak innemu użytkownikowi hamują dużo lepiej przy tym samym zestawieniu tarcza,klocki,hamulce. Może się klocki zatłuściły tylko od czego jak tarcza zawsze czysta jest, nie psikałem żadnymi sprejami żeby tłuszcz się dostał na tarcze klocki. Mam jedynie benzynę albo rozpuszczalnik odtłuszczaczy nie mam. @kamar59: ile już przejechałeś na tych nowych hamulcach? One potrzebują trochę się dotrzeć. 30-40km w terenie powinno starczyć. Jak będziesz wyciągał klocki do odtłuszczenia to sprawdź czy na pleckach nie mają śladów oleju... Zaciski 675 to obecnie taka sama szmata jak seria 3xx. Hamulce mam od 2014 r. Mają przejechane 2 tys km +. Zobaczę je, fote zrobię i pokaże. Z tłoczków nie cieknie bo też by mogły one same klocki zatłuścić. A "szmata" to jak mam rozumieć w 2014 r też taką samą jakość miały jak teraz? 3xx to deore? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Jak to wypust 2014 to miodzio. Końcówka produkcji BR-M675 to jedno wielkie nieszczęście. Nie raz zdarzyło mi się z pudełka wyjąć już cieknące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Nie napisałem o zdjęciu adaptera bo pytałeś czy jak zdejmniesz adapter czy będzie OK. Adapter zdejmujesz i tarcza 160 będzie pasować. A Benzyna np. ekstrakcyjna jest tłusta i nią się nie myje tarcz ani klocków. Klocki mogą się zatłuściś od jazdy po kałużach w mieście gdzie jest w nich dużo syfu z aut. Klocki można przetrzeć papierem ściernym ale ja zawsze i tak je myje i psikam preparatem do czyszczenia klocków hamulcowych do aut puszka około 13zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 ja myję zwykłym alkoholem metylowym, klocki znaczy się. efekt super. Aczkolwiek nie wiem, czy czystą metę łatwo tak po prostu kupić w sklepie jeszcze jedno pytanko, padła sugestie bym zmienił zacisk przy wymianie hamulca - tzn, co konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Kupując cały nowy komplet zaciski masz w zestawie(do zacisku wkładasz klocki chamulcowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 ja myję zwykłym alkoholem metylowym, klocki znaczy się. efekt super. Aczkolwiek nie wiem, czy czystą metę łatwo tak po prostu kupić w sklepie Świetny jest aceton - jest bardzo "suchy" dlatego pozostawia po wyschnięciu idealnie czystą i odtłuszczoną powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Aceton jest świetny ale trzeba bardzo uważać, żeby nie zrobić kuku ramie, obręczom, szprychom itp. W miarę neutralny jest izopropanol ale słabo radzi sobie z rozpuszczanie smarów. Można najpierw beznyną a potem izo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Tak wygląda klocek oryginalnie po 2 latach użytkowania. Jak go oceniacie? Na klockach nie widać oleju. Tłoczki ceramiczne A tak po zabiegu papierem ściernym, porównywałem i wygląda jak nowy ze zdjęć ze sklepów. Poprawiło hamowanie taki zabieg. Tłoczki wyczyszczone. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.