Skocz do zawartości

[amortyzator] SR Suntour NCX D RL 700c - skrzypienie, to od amora?


spejson

Rekomendowane odpowiedzi

Wracałem dzisiaj 70 km do domu i myślałem, że mnie coś trafi. W czasie jazdy m/w zgodnie z naciskaniem na pedały słychać metaliczne skrzypienie / dzwonienie gdzieś z okolic zacisku hamulca albo mostka ale raczej to na dole. Taki sam dzwięk słychać jak w czasie jazdy dociska się kierownicę na jej końcu raz z jednej raz z drugiej strony (taki kołyszący ruch). Amor jest wiotki, ale co to do jasnej ciasnej tak dzwoni? Zacisk hamulca dokręciłem do ramy, mostek dokręciłem, koło nie jest scentrowane, tarcza nie widać żeby miała wyraźne bicie boczne, między klockami (jak się na postoju uniesie i zakręci kołem) idzie raczej równo. A jedzie się i skrzyp, skrzyp, skrzyp ... . Co ciekawe jak rower nie jedzie to bujając kierownicą jak opisałem wyżej, nie za bardzo da się to dzwonienio-skrzypienie uzyskać.

Edytowane przez spejson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Możliwe, że stery są za luźno skręcone.

Oby. Jutro wezmę dziada w obrotu i spróbuję coś z tym zrobić.

 

 

Amor wiotki to i tarcza może dzwonić.

No tak, ale rowerem przejechał ok. 800 km i nie dzwoniło (niedawno kupiony) , wczoraj zaczęło. Amor się"rozbujał'?. Czy jeśli amor dostał jakichś luzów to podlega gwarancji? Tak się nie da jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weż się przejedź na zablokowanym amorku i wtedy zobaczysz czy też ci skrzypi. W miejscu to może tarcza gładko się obracać natomiast podczas jazdy to oś 9mm która masz także pracuje. Ponadto także jest możliwe że to wina tarczy-klocków, Mi wcześniej piszczały np. pod wpływem deszczu lub wilgoci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Weż się przejedź na zablokowanym amorku i wtedy zobaczysz czy też ci skrzypi.

Też skrzypi skubana rasa, próbowałem wczoraj :-). Co radzisz na pierwszy ogień? Wyciągnąć klocki przeczyścić wszytko (hamulec), sprawdzi stery (dokręcić, wyczyścić ewentualny brud/kurz?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i wiotkość to nie luzy ale podatność na ugięcia boczne

To, to ja wiem :-), tylko, że wiotki był od początku a dzwoni od wczoraj. No nic, pokombinuję coś z klockami, zaciskiem itd. Jak będzie dalej tak dzwonić to nie wiem co zrobię ... tak się jeździć nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj mogło się przestawić koło w hakach, tłoczki zaczęły nierówno pracować, tarcza się wygięła czy klocki i tarcza się nieco dotarły, ich wsp. tarcia się zmienił i przy niewielkim dotyku klocka do tarczy wydobywa się z hamulca muzyka góralska (chociaż to nie rower górski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ps. a jakie masz hamulce? hydrauliki sh*t....mano 4000 ?

Mam takie: Shimano BL-M355 - wg opisu ze strony (Orkan 4 - 2016 r).. Skoro @Activia pisze, że jeśli nie dzwoni przy zablokowanym to nie amor, to zacznę od rozebrania hamulca, przeczyszczenia, ustawię zacisk, klocki itd. Zobaczę co to da. Może faktycznie tam się podocierało, poprzesuwało i dzwoni cholerstwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ?

Co ty tam widzisz dziwnego ?

Jakiś taki ... chyba z pięć razy próbowałem zanim udało mi się toto skręcić bez luzów. Na grzyba to wogóle wprowadzono? Podejrzewam, że w rowerach "do sportu" taka konstrukcja ramy i sterów ma jakieś uzasadnienie (geometria, sylwetka drivera?) a do cywila do przeszło na zasadzie marketingowego "bo lepsze" jak tarczówki hydro w rowerze za 2k do jazdy po parku. Robi się OT ale chętnie posłucham co ten wynalazek daje w praktyce w rowerze np. Romet Orkan 4 :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostota,sztywność,łatwa konserwacja,waga,uniwersalność montażu et cetera,faktycznie same wady.

 

Więc to,że Ty miałeś problemy z montażem,jest dziwnością standardu ?

Dokładnie :-).

Ja nie twierdzę, że ten system jest zły. Po prostu nie jestem biegły w rowerowej (nowszej) mechanice i zaskoczyło mnie to, że to jakieś takie. Może kwestia wprawy. A może tam u mnie siedzi jakaś podrzędna wersja tegoż i dlatego takie "tępe" się to wydaje. Te amory "18" w crossach za 2k, to też w sumie psu na budę, niby coś tam pomaga, ale kiwa się toto, wygina, tarcze dzwonią ... czy ja wiem czy to takie och i ach. Marketing chyba. Poprawcie mnie ale większość tych rozwiązań przychodzi z rowerów PRO coby Kowalski też był jak PRO. W praktyce jednak to chyba całkiem inaczej wychodzi. Ale co robić? Ktoś tu na forum niedawno pytał o rower z Vkami. Ni ma, bo tarcze lepsze. Tak sobie narzekam bo oczy mi się zaczynają otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie,po prostu jakaś tam standaryzacja,nikt nie będzie robił sprzętu na sterach klasycznych.

 

 

Te amory "18" w crossach za 2k, to też w sumie psu na budę, niby coś tam pomaga, ale kiwa się toto, wygina, tarcze dzwonią

Niestety na tańszym sprzęcie tak jest i będzie.

 

 

Ktoś tu na forum niedawno pytał o rower z Vkami. Ni ma, bo tarcze lepsze.

Znak czasów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...