Skocz do zawartości

[Tarcza hamulcowa] Co zamiast pogiętej SM-RT20


pawwel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Używam hamulców BR-M4050 w rowerze cross'owym z tarczami SM-RT20 160mm centerlock (fabryczny zestaw) i ostatnio strasznie się pogięły. Rama to 21" i z sakwami pewnie potrafi już trochę ważyć... +75kg mojej wagi. Jazda głównie po asfalcie + miasto (czasem z ostrymi hamowaniami) + szutrowe/leśne ścieżki.

 

Początkowo przycierały tylko po mocnym hamowaniu, ale podczas ostatniego wyjazdu zaczęły przycierać cały czas i były bardzo gorące w dotyku. Dopiero jak wjechałem do lasu i prędkość znacząco spadła (+trochę prowadzenia roweru) przestały przycierać. Zakładam że są całkiem krzywe i dodatkowo od temperatury deformują się już tak bardzo że cały czas przycierają i czas wymienić i tarcze i klocki na nowe.

 

I teraz podstawowe pytanie: co kupić? :) Chciałbym żeby były dużo sztywniejsze. Myślę że zostanę przy rozmiarze 160mm żeby nie stosować adaptera.

 

Myślałem głównie o SM-RT68 (cena 70-75zł) + klocki żywiczne/półmetaliczne? Widziałem jednak opinie że łatwo je skrzywić i technologia ICE TECH wcale nie jest taka super.

 

Może jakieś inne? SM-RT70/77? Budżet to najlepiej 70-80zł za tarczę + klocki. Dobre wrażenie robią SM-RT81, ale to już prawie 2x budżet i nie wiem czy w praktyce uda się je wykorzystać z moimi hamulcami.

 

Poradzicie?

 

Dzięki,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rt76 - to samo co rt81 , tylko na 6 śrub i jest spoko. Nie ma problemów z ocieraniem , prosta cały czas jak od nowości , a kilka razy nią walnalem albo w stojak , albo jakieś gałęzie i bez specjalnego wrażenia :)

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

 

Popatrzę na tarczę, ale nawet jesli nie jest zupelnie krzywa to takie zachowanie jest dla mnie bez sensu. Nie moze byc tak ze pare ostrych hamowań na płaskim terenie i moge bawić się w DJ'a modulujac dzwięk lekkim naciskaniem klamki :)

 

Teraz widzę, że mocowanie na CL to jest słaba opcja. Gdybym miał piastę na 6 srób, po prostu kupiłbym tarcze innej firmy, a tak muszę wybrać coś z oferty shmiano mając nadzieję, ze wyższy model nawet jeśli nie będzie idealny to przynajmniej dużo lepszy.

 

Na razie skłaniam się do SM-RT68 + klocki półmetaliczne np. A2Z. Taki chyba w miarę kompromis pomiędzy jakością i ceną. Chyba że naprawdę warto dolozyć 2x na jeszcze lepszą tarczę?

 

Dzięki,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na razie skłaniam się do SM-RT68

W necie są zdjęcia co potrafi się stać z aluminiowym rdzeniem. Mnie to odstraszyło. Jeszcze jakby brać tarczę XTR z radiatorem, to ok, bo faktycznie się cały czas chłodzi. Najniższa tarcza, która jest do metalicznych klocków to Deorka RT64 i jest z litej stali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli technologia ICE TECH nie jest wcale taka super?

 

W takim razie RT70 takze odpada.

 

 

Wyglada na to ze zdecyduje sie na RT64. Chyba ze RT77, ale ona jest juz prawie niedostepna. Sa jakies inne, calkowicie stalowe pomiedzy tymi dwoma?

 

 

A jakie klocki polmetaliczne (lub inne) polecacie do kompletu? A2Z? Jagwire?

 

 

Dzieki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli technologia ICE TECH nie jest wcale taka super?

Ta technologia ma niewątpliwe zalety, ale moim zdaniem jak już brać to RT99, bo wtedy ciepło ma gdzie uciec. Odprowadzanie ciepła do aluminiowego pająka mnie nie przekonuje. Stal sama w sobie to też nie styropian, więc ciepło rozprowadza i oddaje. Kolega zmieniał litego XT na ICE tech i nie odczuł różnicy, tylko druga szybciej nadawała się do wymiany.

 

Na RT64 czuję trochę jakby wpływ dużych otworów przy mocnym hamowaniu, z RT77 to może być mniej odczuwalne, a są teraz dwie aukcje z nimi na znanym serwisie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W necie są zdjęcia co potrafi się stać z aluminiowym rdzeniem.

 

To masz na myśli?

http://pardo.net/bike/pic/fail-001/FAIL-203.html

 

Trzeba by totalnie katować hamulce, żeby tak zniszczyć.

Sam autor napisał, że po prostu je przegrzał ciągle hamując tylnym (w celu oszczędzenia przodu).

Edytowane przez zekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@zekker, no i właśnie to mnie martwi, bo po przegrzaniu tarcza powinna co najwyżej zmienić kolor, a nie się stopić. Ice tech ma w tym momencie potencjał do rozwarstwienia się i zaklinowania w zacisku. Zanim coś takiego się stanie z tarczą litą to jeszcze ho ho. Oczywiście dopóki to jest jakaś "normalna" tarcza, a nie wylajtowana koniakowska koronka, bo porównywać trzeba by tarcze o podobnej perforacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...