wkg Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Czy ktos wie czym się różnią te dwie piasty poza kształtem i estetyką ? http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przod-240s-mtb-straightpull-is-28h-i6797677287.html http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przod-240s-straightpull-spline-on-i6746608990.html Cena tych nowych jest niższa, chyba też zniknęło "stainless" z opisu łożyska. Warto to kupić ?
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2017 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2017 Prawdziwa 240 powinna mieć ceramiczne łożyska, ale ich ceny były kosmiczne. Nowa jest lżejsza i pewnie zaoszczędzono na łożyskach. Cena na tyle różna ze pewnie wziął bym tańsza, nawet jak ma łożyska gorsze.
dawid Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Ceramiczne lozyska miala 190. 240 ma nierdzewne Pierwsza piasta to standardowa 240s Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Napisano 5 Czerwca 2017 Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem Gdzieś wyczytałem, że to piasty z dzielonym korposem, coś jak suport ! Tochę się boję, że to jakis mocno słabszy wypust. Łożyska zawsze można zmienić ale cena taka, że byle czego nie chciałbym brac : ( Pewnie nikt jeszcze nie ma doświadczeń z tymi piastami .... No i są tylko na 28 szprych - z drugiej strony Mavic ma 24 i się nie rozpada ; ))
dawid Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 Te piasty juz jezdza chyba z 3 lub 4 rok, nie slyszalem zeby sprawialy problemy
MokryxD Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 Ja mam te z 2-częściowym korpusem, Daveo składał mi na nich koła. Nic się z nimi nie dzieje, używane do ścigania się. Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co.
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Napisano 5 Czerwca 2017 Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co. A jak tylna ? I jak opory toczenia. W moich Mavicach gdy zakręce kołem nawet bez łańcucha obróci się kilkanascie razy i stanie ... to samo korba do tyłu z założonym łańcuchem - półtora obrotu i juz. Mojej lepszej połowy 15 letnie shimano na konusach kreca sie i kreca : //
MokryxD Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 W tylnej średnio raz w roku jedno łożysko jest do wymiany. W DT jak bez łańcucha zakręcę to długo się kręci. Na pewno więcej jak kilkanaście razy.
Rulez Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 Nieco większe opory DT to "zasługa" lepszego uszczelnienia, nie dość, że łożyska mają uszczelki, to jeszcze sama piasta.
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 Piastę DT one polecam. Tańsze lżejsze. Jeżdżę na takich: jakość ich pracy wyśmienita.
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Napisano 5 Czerwca 2017 ............ Tańsze lżejsze. ......... jakość ich pracy wyśmienita. Coś za dobre, żeby było prawdziwe : ) Gdzie tu podstęp ? I dlaczego tańsze ? : ))))
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 pewnie bo z rozbiórki... Z tego co nieoficjalnie czasem się pojawia w różnych rozmowach to sporo nowych części na allegro to rozbiórki i dlatego tańsze. Niektóre lojalki sklepów wymagają odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Aby się wyrobić trzeba kombinować...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Napisano 5 Czerwca 2017 Tak, ale ich chyba nie ma w normalnej sprzedaży DT Swiss ... wygląda na to, że robione specjalnie pod koła systemowe i w sumie nawet nie wiem czy to 240 : /
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Napisano 5 Czerwca 2017 240, 340... patenty te same. Cena wynika przede wszystkim z obecności cech pożądanych danego produktu. Koszt produkcji 340 pewnie wyższy niż 240 bo więcej materiału. Ale 240 jest droższe bo wymaga bardziej przemyślanej obróbki aby zachować wytrzymałość a dostać cechę lekkości tak pożądaną w rowerach. I stąd cena. A koła systemowe to inna bajka. Kupuje je producent, kupiec wielkowolumenowy. Wtedy cena jest inna. I takie porozbiorowe systemówki się pojawiają czasem. Piasta to prosta konstrukcja. Trzeba się postarać aby sp...ć. I DT bym o to najmniej podejrzewał. Ja z nich jestem zadowolony bardzo.
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Napisano 5 Czerwca 2017 Dzięki ! No to piasty juz mam wybrane, koła pewnie tez - 401 choć poczytam jeszcze o Mavicach i innych. Za szprychy sie jeszcze nie zabrałem choć dawid ma rekomendacje : )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.