wkg Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Czy ktos wie czym się różnią te dwie piasty poza kształtem i estetyką ? http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przod-240s-mtb-straightpull-is-28h-i6797677287.html http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przod-240s-straightpull-spline-on-i6746608990.html Cena tych nowych jest niższa, chyba też zniknęło "stainless" z opisu łożyska. Warto to kupić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Prawdziwa 240 powinna mieć ceramiczne łożyska, ale ich ceny były kosmiczne. Nowa jest lżejsza i pewnie zaoszczędzono na łożyskach. Cena na tyle różna ze pewnie wziął bym tańsza, nawet jak ma łożyska gorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davken Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Napisz może jeszcze do bikestacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Ceramiczne lozyska miala 190. 240 ma nierdzewne Pierwsza piasta to standardowa 240s Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem Gdzieś wyczytałem, że to piasty z dzielonym korposem, coś jak suport ! Tochę się boję, że to jakis mocno słabszy wypust. Łożyska zawsze można zmienić ale cena taka, że byle czego nie chciałbym brac : ( Pewnie nikt jeszcze nie ma doświadczeń z tymi piastami .... No i są tylko na 28 szprych - z drugiej strony Mavic ma 24 i się nie rozpada ; )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Te piasty juz jezdza chyba z 3 lub 4 rok, nie slyszalem zeby sprawialy problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Ja mam te z 2-częściowym korpusem, Daveo składał mi na nich koła. Nic się z nimi nie dzieje, używane do ścigania się. Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co. A jak tylna ? I jak opory toczenia. W moich Mavicach gdy zakręce kołem nawet bez łańcucha obróci się kilkanascie razy i stanie ... to samo korba do tyłu z założonym łańcuchem - półtora obrotu i juz. Mojej lepszej połowy 15 letnie shimano na konusach kreca sie i kreca : // Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 W tylnej średnio raz w roku jedno łożysko jest do wymiany. W DT jak bez łańcucha zakręcę to długo się kręci. Na pewno więcej jak kilkanaście razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Nieco większe opory DT to "zasługa" lepszego uszczelnienia, nie dość, że łożyska mają uszczelki, to jeszcze sama piasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Piastę DT one polecam. Tańsze lżejsze. Jeżdżę na takich: jakość ich pracy wyśmienita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 ............ Tańsze lżejsze. ......... jakość ich pracy wyśmienita. Coś za dobre, żeby było prawdziwe : ) Gdzie tu podstęp ? I dlaczego tańsze ? : )))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 pewnie bo z rozbiórki... Z tego co nieoficjalnie czasem się pojawia w różnych rozmowach to sporo nowych części na allegro to rozbiórki i dlatego tańsze. Niektóre lojalki sklepów wymagają odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Aby się wyrobić trzeba kombinować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Tak, ale ich chyba nie ma w normalnej sprzedaży DT Swiss ... wygląda na to, że robione specjalnie pod koła systemowe i w sumie nawet nie wiem czy to 240 : / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 240, 340... patenty te same. Cena wynika przede wszystkim z obecności cech pożądanych danego produktu. Koszt produkcji 340 pewnie wyższy niż 240 bo więcej materiału. Ale 240 jest droższe bo wymaga bardziej przemyślanej obróbki aby zachować wytrzymałość a dostać cechę lekkości tak pożądaną w rowerach. I stąd cena. A koła systemowe to inna bajka. Kupuje je producent, kupiec wielkowolumenowy. Wtedy cena jest inna. I takie porozbiorowe systemówki się pojawiają czasem. Piasta to prosta konstrukcja. Trzeba się postarać aby sp...ć. I DT bym o to najmniej podejrzewał. Ja z nich jestem zadowolony bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Dzięki ! No to piasty juz mam wybrane, koła pewnie tez - 401 choć poczytam jeszcze o Mavicach i innych. Za szprychy sie jeszcze nie zabrałem choć dawid ma rekomendacje : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.