Skocz do zawartości

[Piasta] DT SWISS 240s stara vs nowa


wkg

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Prawdziwa 240 powinna mieć ceramiczne łożyska, ale ich ceny były kosmiczne. Nowa jest lżejsza i pewnie zaoszczędzono na łożyskach. Cena na tyle różna ze pewnie wziął bym tańsza, nawet jak ma łożyska gorsze.

Napisano

Ceramiczne lozyska miala 190. 240 ma nierdzewne

Pierwsza piasta to standardowa 240s

Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem

Napisano
Druga piasta pochodzi z demontazu kol dt, srodek jak 240s, ale z innym korpusem

 

Gdzieś wyczytałem, że to piasty z dzielonym korposem, coś jak suport !

Tochę się boję, że to jakis mocno słabszy wypust.

Łożyska zawsze można zmienić ale cena taka, że byle czego nie chciałbym brac : (

Pewnie nikt jeszcze nie ma doświadczeń z tymi piastami ....

 

No i są tylko na 28 szprych - z drugiej strony Mavic ma 24 i się nie rozpada ; ))

Napisano

Ja mam te z 2-częściowym korpusem, Daveo składał mi na nich koła. Nic się z nimi nie dzieje, używane do ścigania się. Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co.

Napisano

 

 

Z przednia od 4 sezonów nic nie robione, bo nie ma co.

 

A jak tylna ?

I jak opory toczenia. W moich Mavicach gdy zakręce kołem nawet bez łańcucha obróci się kilkanascie razy i stanie ... to samo korba do tyłu z założonym łańcuchem - półtora obrotu i juz.

Mojej lepszej połowy 15 letnie shimano na konusach kreca sie i kreca : // 

Napisano

W tylnej średnio raz w roku jedno łożysko jest do wymiany. W DT jak bez łańcucha zakręcę to długo się kręci. Na pewno więcej jak kilkanaście razy.

Napisano

Nieco większe opory DT to "zasługa" lepszego uszczelnienia, nie dość, że łożyska mają uszczelki, to jeszcze sama piasta.

Napisano

 

 

............ Tańsze lżejsze. ......... jakość ich pracy wyśmienita.
 

 

Coś za dobre, żeby było prawdziwe : ) Gdzie tu podstęp ? I dlaczego tańsze ? : ))))

Napisano

pewnie bo z rozbiórki... Z tego co nieoficjalnie czasem się pojawia w różnych rozmowach to sporo nowych części na allegro to rozbiórki i dlatego tańsze. Niektóre lojalki sklepów wymagają odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Aby się wyrobić trzeba kombinować...

Napisano

Tak, ale ich chyba nie ma w normalnej sprzedaży  DT Swiss ... wygląda na to, że robione specjalnie pod koła systemowe i w sumie nawet nie wiem czy to 240 : /

 

Napisano

240, 340... patenty te same. Cena wynika przede wszystkim z obecności cech pożądanych danego produktu. Koszt produkcji 340 pewnie wyższy niż 240 bo więcej materiału. Ale 240 jest droższe bo wymaga bardziej przemyślanej obróbki aby zachować wytrzymałość a dostać cechę lekkości tak pożądaną w rowerach. I stąd cena. A koła systemowe to inna bajka. Kupuje je producent, kupiec wielkowolumenowy. Wtedy cena jest inna. I takie porozbiorowe systemówki się pojawiają czasem. Piasta to prosta konstrukcja. Trzeba się postarać aby sp...ć. ;) I DT bym o to najmniej podejrzewał. Ja z nich jestem zadowolony bardzo.

Napisano

Dzięki !

 

No to piasty juz mam wybrane, koła pewnie tez - 401 choć poczytam jeszcze o Mavicach i innych.

Za szprychy sie jeszcze nie zabrałem choć dawid ma rekomendacje : )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...