Skocz do zawartości

[rower] do 3500 zł - Cube Attention 2016/2017, Trek Xcaliber 7 czy inny


mandrax2150

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Przymierzam się do zakupu roweru, który będzie mi służyć do jazdy po okolicy, z naciskiem na drogi leśne, szutry (w ramach utrzymania kondycji) oraz asfalt, gdyż raz do roku chcę objuczyć go sakwami i wyruszyć w świat. 

 

Po wielu godz szperania w odmętach internetu mam mniej więcej taki typ rowerów:

 

1. Cube Attention

2. Trek Xcaliber 7

3. Giant Talon 1 LTD

4. Trek Marlin 7

 

chciałbym zasięgnąć opinii na temat powyższych rowerów oraz jaki i dlaczego jest wart swojej ceny i który polecacie. Chciałbym również dowiedzieć jakie macie wrażenia z jazdy (pytanie do posiadaczy).

 

Na początku dodam, że mam 176 cm wzrostu i jakieś 80 cm przekroku. Oraz nigdy nie miałem okazji jeździć na 29er tylko siedziałem na takim i koła wydają się być ogromne :) Celuje raczej w rozmiar 17" lub S, gdyż chciałbym mieć wygodną pozycje, bardziej wyprostowaną, tak by wygodnie sięgać do kierownicy. Dodam jeszcze, że długie lata jeździłem na fullu. Trochę w DH później głównie w enduro bo jazda na czas na złamanie karku aż tak mnie nie kręciła, więc amatorem rowerowym nie jestem. Potrzebuje fajnej maszynki do codziennych treningowych przejażdżek i sakwiarskich wypadów (zasmakowałem takiego stylu podróżowania i bardzo mi się to podoba).

 

Poniżej przedstawię parametry podanych rowerów:

 

1. Cube Attention

 
2016 - 2900 zł                                                                                                                                                          2017 - 3600 zł
 
Rama: Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready
Widelec: Rock Shox XC 30 TK Coil, 100mm, Remote Lockout                                                                              Widelec: Rock Shox XC 30 TK Coil, 100mm, Remote Lockout
Stery: FSA No.10, Semi-Integrated                                                                                                                        Stery: FSA No.10, Semi-Integrated
Mostek: CUBE Performance Stem, 31.8mm                                                                                                          Mostek: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
Kierownica: CUBE Rise Trail Bar, 700mm                                                                                                             Kierownica: CUBE Rise Trail Bar, 680mm
Gripy: CUBE Performance Grip                                                                                                                              Gripy: CUBE Performance Grip
Przerzutka tył: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed                                               Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31.8mm                                                                       Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm
Manetki: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus                                                                                                Manetki: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus
Hamulce: Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)                                                                                    Hamulce: Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (160/160)
Korba: Shimano FC-M523, 40x30x22T, 175mm                                                                                                    Korba: Shimano FC-MT500, 40x30x22T, 175mm
Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36                                                                                                                         Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36T
Łańcuch: Shimano CN-HG54                                                                                                                                Łańcuch: Shimano CN-HG54
Obręcze: CUBE ZX24                                                                                                                                             Obręcze: CUBE ZX20, 32H, Disc
Piasta przód: Shimano HB-M3000                                                                                                                         Piasta przód: Shimano HB-M3050
Piasta tył: Shimano FH-M3000                                                                                                                               Piasta tył: Shimano FH-M3050
Opony: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"                                                                                                           Opony: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"
Pedały: CUBE PP MTB                                                                                                                                           Pedały: CUBE Aluminium MTB
Siodło: CUBE Active 1.1                                                                                                                                         Siodełko: CUBE Active 1.1
Sztyca: CUBE Performance Post, 27.2mm                                                                                                             Sztyca: CUBE Performance Post, 27.2mm
Zacisk sztycy: CUBE Varioclose, 31.8mm                                                                                                             Zacisk sztycy: CUBE Varioclose, 31.8mm
Waga: 13.4 kg                                                                                                                                                         Waga: 13.8 kg
 
Cube w porównaniu do innych producentów ma ramę z mocowaniem hamulca wew trójkąta. Prowadzenie przewodów wewnątrz ramy (oprócz hamulcowego). Jest dość lekki i kolorystycznie stonowany.
Nad powyższymi rocznikami mam dylemat, bo nie wiem czy dopłacać do 2017, kupować 2016, czy jednak czekać do końca sezonu i brać 2017 w lepszej cenie. Różnice są minimalne ale tak mi się wydaje, że istotne. Choćby mocowanie korby. Hamulce oraz piasty chyba o klasę lepsze. No i najważniejsze to rozmiar kół. 
 

2. Trek Xcaliber 7 / 2016 - 2900 zł

 

Rama: Aluminium Alpha Gold z częściowo zintegrowaną główką, wewnętrzne prowadzenie linek przedniej przerzutki, geometria G2 w rowerach 29er
Widelec: RockShox 30 Silver ze sprężyną, wstępne naprężenie, blokada TurnKey, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5": skok 80 mm)
Przerzutka tył: Shimano Acera M3000, Shadow
Hamulec przód: Shimano M355
Hamulec tył: Shimano M355
Dźwignie hamulca: Shimano M355
Manetki: Shimano Acera M3000
Korby: Shimano M3000, 40/30/22
Łańcuch: KMC X9
Kaseta : Shimano HG20, 11-34, 9-rzędowa
Opony: Bontrager XR2, 29 x 2,20" przód, 29 x 2,00" tył (Bontrager XR2, 27,5 x 2,20")
Kierownica: Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 15 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilna z Blendr
Wspornik siodła: Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm
Stery: Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska
Siodło: Bontrager Evoke 1.5
Waga: 13.97 kg
 
Tutaj szczerze powiem, że najlepiej chyba wypada tylko rama. Trek jak na te same pieniądze co Cube 2016 przyoszczędził na sprzęcie. Do tego brak hamulca w trójkącie i tylko jeden przewód wew ramy. Wagowo jest zbliżony do CUBE. Malowanie też przyzwoite, stonowane. 
 
3. Giant Talon 1 LTD / 2016 - 3400 zł
 
Rama Aluminium - ALUXX
Widelec SR SUNTOUR XCR Coil, RL-R, skok 100mm, zdalna blokada
Kierownica GIANT Connect TR, 31.8x730mm
Wspornik kierownicy GIANT Sport 70mm(S), 80mm(M), 90mm(L), 100mm(XL)
Wspornik siodła GIANT Sport, 30.9x375mm
Siodło GIANT Connect Upright
Pedały MTB z metalową klatką
Manetki SHIMANO Deore M610, 3x10
Przerzutka przednia SHIMANO Deore M611
Przerzutka tylna SHIMANO XT M781, Shadow
Hamulce SHIMANO M365, przód 160mm, tył 160mm
Dźwignie hamulca SHIMANO M365
Kaseta SHIMANO HG50, 11-36T, 10rz.
Łańcuch KMC X10
Mechanizm korbowy SHIMANO M522 42x32x24T/ SHIMANO MT500 40x30x22T
Środek suportu SHIMANO BB-ES300, Octalink/ SHIMANO SM-BB52, zintegrowana oś
Obręcze GIANT GX03V 27.5"
Piasty GIANT Tracker Sport QR
Szprychy Nierdzewne, stalowe
Opony SCHWALBE Smart Sam 27.5x2.25"
 
Giant w porównaniu do Treka wypada juz znacznie lepiej. Jednak Suntour z przodu hm, do tego brak mocowania hamulca wew trójkąta czy przewodów wew ramy. Korba na Octalink choć z tego co podają na str jest też z osią zintegrowaną, ale nie wiem od czego to zależy, którą dają (od regionu?). Kolorystyka również fajna.  
 
4. Trek Marlin 7 / 2017 - 2800 zł
 
Rama Aluminium Alpha Silver z częściowo zintegrowaną główką ramy, mocowania bagażnika i błotników, geometria G2 na ramach 29er
Widelec RockShox 30 ze sprężyną, wstępne naprężenie, blokada TurnKey, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5: skok 80 mm)
Manetki Shimano Altus M370, 9-biegowe
Przerzutka przednia Shimano Altus
Przerzutka tylna Shimano Acera M3000, Shadow
Korba Shimano M351, 44/32/22
Oś suportu Uszczelniane łożysko kompaktowe
Kaseta Shimano HG20, 11-34, 9-rzędowa
Łańcuch KMC X9
Przednia piasta Formula DC20 ze stopu aluminiowego
Tylna piasta Formula DC22 ze stopu aluminiowego
Obręcze Bontrager Connection, dwuścienne, z 32 otworami
Opony Bontrager XR2, 29 x 2,20” przód, 29 x 2,00” tył (13,5 i 15,5-calowe: 27,5 x 2,20”)
Siodełko Bontrager Evoke 1.5
Sztyca Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm
Kierownica Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 15 mm
Wspornik kierownicy Bontrager Alloy, 31,8 mm, 7 st., kompatybilna z Blendr
Stery Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska
Zestaw hamulcowy Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro M285
Waga 14.35 kg
 
Ostatni wybór to ewentualna alternatywa. 
 
Mam nadzieję, że nie przegiąłem z długością tekstu. Ale zależy mi na dokonaniu sensownego wyboru. Jak wspomniałem nigdy nie jeździłem na 29 więc nie wiem jaki rozmiar wybrać by było wygodnie i efektywnie. Na długie trasy i dziurawe nierówne ścieżki czytałem, że 29 to dobry wybór. Ale inni zaś twierdzą, że 27,5 na plusie daje podobne wrażenia. 
Wiem, że są jeszcze rowery Krossa. Ale te nie przypadły mi do gustu. Oglądałem i siedziałem. Mają rację, że Kross robi ogromne ramy. Mierzyłem S i była na styk ale moim zdaniem geometria Krossa jest za bardzo nastawiona na maratony. Zbyt sportowo mi się na tym siedziało. Ale to tylko moje odczucia. 
 
Na razie Cube Attention jest moim faworytem. A Wy co sądzicie ?
 
Dziękuje Wszystkim za cierpliwość i za trafne spostrzeżenia. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w okolicach Jasła więc tutaj mało jest sprzedawców oferujących te rowery. Jak na razie spr Krossa ale jest tj pisałem. Zbyt sportowo. Zbyt wyscigowo a rozmiar S wydawał mi się juz taki na max mojej tolerancji co do wielkości.

Pewnie podjadę sobie do Krk do dobrychrowerow. Tam może będę mieć okazję trochę pojeździć na treku. A z cube hm muszę podzwonic do paru sklepów i popytać czy mają taki model. A jak nie to kupować i najwyżej zwracać przed upływem 14 dni.

 

Sprawdzalem PW. Póki co celuje w nowy sprzęt. Ale dzięki za propozycję. Jak coś się zmieni to się odezwę.

 

 

Wysłane z mojego ASUS_T00G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz długie jazdy w siną dal to rama Cube może być fajna ze względu na lekko relaxacyjna pozycje. Co dla ścigantów będzie swoistą wadą to dla Ciebie może być duża zaletą.

 

Sam posiadam Attentiona i jego osobliwą geometrię bardzo lubię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz długie jazdy w siną dal to rama Cube może być fajna ze względu na lekko relaxacyjna pozycje. Co dla ścigantów będzie swoistą wadą to dla Ciebie może być duża zaletą.

 

Sam posiadam Attentiona i jego osobliwą geometrię bardzo lubię ;)

Dokładnie potrzebuje czegoś takiego jak piszesz. O sciganiu nie myślę to nie mój styl jazdy.

A na jakich kołach śmigasz?

 

Wysłane z mojego ASUS_T00G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29-er z 2016

 

Na ten sezon z racji tego ze właśnie polubiłem go bardzo zrobiłem mu duży upgrade.

 

Ale w serii też rower jest super :)

 

Mój teraz wyglada tak

 

bbbbc9a488b0cfb2fea1c8a76572caaa.jpg3b33cf27dd78deae010f620dd03dafc1.jpgb7563689c9ab2b43dda66433187dac2d.jpgac168af68a55a5f5a41ae019ab958ab7.jpg2049e1725f30a4669a9e0e2cab9c5134.jpg

 

 

 

Mogłem zamiast upgrade-ować kupić coś innego ale z racji tego ze lubię tą GEO wiec został ten poprawiony :)

 

Masz możliwość to się przymierz -- może się spodobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się właśnie coś przymierzyć. Cube do mnie przemawia dość mocno. Geometria, osprzętem itp. Ale to wszystko na razie na ekranie :-P dlatego pytam o jakieś wrażenia z jazdy i ogólna pozycje na rowerze z naciskiem na rekreację.

Ładny sprzęt. W ten nie chce inwestować bo mam na oku kupić następny do jazdy typowo górskiej ale to już jakiegoś fulla bo swojego ostatnio sprzedałem.

A jaki rozmiar masz? Nie wiem jak przy moim wzroście 29 będzie się spisywac. Czy nie lepiej 27,5 i może kiedyś rozbudowa na plus.

Nie ma co gdybac cza mierzyć :-P

 

Wysłane z mojego ASUS_T00G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało celuj w 29-era. 27,5 w plusie to nie za bardzo to widzę w jeździe na dłuższych dystansach i jeszcze z tobołami.

 

Aż takim mikrusem nie jesteś żeby bać się dużych kół :)

 

Mój to potwór w największej 23" ramie :)

 

Powodzenia w szukaniu.

 

Daj znać jak coś już wybierzesz i kupisz :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało celuj w 29-era. 27,5 w plusie to nie za bardzo to widzę w jeździe na dłuższych dystansach i jeszcze z tobołami.

 

Aż takim mikrusem nie jesteś żeby bać się dużych kół :)

 

Mój to potwór w największej 23" ramie :)

 

Powodzenia w szukaniu.

 

Daj znać jak coś już wybierzesz i kupisz :)

 

Pozdro

Cześć ;-)

Dzięki za radę. Wczoraj byłem testować cuba attention 29 na 17". Fajnie się na nim jeździ. Przesiadka z fulla na taki kat główki to spora różnica. Ale myślę że do dalekich wojaży z tobolami jak znalazł.

Udało mi się nowy rower z tego roku wyhaczyc za 3100zl. Prawie 600 zł różnicy w cenie jaka gdzie indziej proponują. Aż się zastanawiam ile na tym maja zarobku skoro aż tyle upuscili.

Także jutro składam zamówienie. I może w weekend potestuje w terenie.

 

Aha po pierwszej jeździe to hm amor taki sobie ale jakoś przeboleje. Może kiedyś wymienię. Ale koniecznie po zakupie muszę zmienić tarcze i okładziny. Wiem że są nie dotarte ale wydają mi się być słabsze niż vbrake. No i te pedala. Okropne też do wymiany. I zapomniałbym szersza kierownica. Bo 680 to trochę mało jak dla mnie.

 

Pozdrawiam. Napiszę kiedyś do Ciebie na priv jak wrażenia po dłuższej eksploatacji.

 

Temat do zamknięcia.

 

Wysłane z mojego ASUS_T00G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie :)

 

Ja dlatego wideł wymieniłem na Aurona. A heble na xt :) tyle ze moja waga przy zakupie tego rowerku przekraczała 130 kg :/ slx by stykały ale jakoś mi niefajnie by się to zgrywalo z manetką xt. Wiec poszedł kpl xt :)

 

Cóż niech się jeździ :)

 

Kliknij za jakiś czas jak się śmiga :)

 

Powodzenia

Edytowane przez Przemcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...