Adek24 Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Witam, Ostatnio sporo czytałem o oponach, ale nie mogę dojść do ostatecznego rozwiązania. Więc chciałbym się Was doradzić co wymienić zamiast Trax Trail 26x2.1 , wyglądają one jak : https://ebike.hu/kepek/waV/schwalbe-trail-trax-gs508-26x21-26-inch-tire.jpg Przednia jest nawet w dobrym stanie, natomiast tylna wygląda gorzej niż (chociaż nie odczuwam nadmiernego braku przyczepności) : https://static.testbike.hu/images/rvattpic/Schwalbe-Trail-Trax-1997-kulso-gumi-LA.jpg 1)Trochę częściej jeżdżę po ścieżkach rowerowych(Kross A4 2010), ale jak mogę to nie omijam pobocznych tras w lesie. W deszczu też zdarza mi się jeździć i po piasku (rzadko, ale myślę że opona min. 2,0). Chciałbym coś o podobnych parametrach (może minimalnie lepiej do twardej nawierzchni). Plus czasami wybieram się na dłuższą trasę (60-100km może więcej). Cena? Myślę, że do 60zł za oponę to byłaby dobra cena, ale mogę dopłacić więcej, jeśli będzie warto (np. do 80zł). Czytałem o uniwersalnych oponach np. Smart Sam/Race King/Land Cruiser? tylko nie wiem jak one będą się zachowywać w lesie - czy będą lepsze/gorsze/takie same od tych Trax Trail'ów? I jak będzie z nimi na dłuższej trasie? 2)Chyba, że założyć inną na przód/tył? Bo jak pisałem wyżej, pomimo iż tylna jest zjechana to w miare dobrze mi się jeździ. Dzięki za pomoc
Gość Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Race King 2.2 to kawał naprawdę dobrej i szybkiej opony. Jeżeli nie przeszkadza Ci waga ( około 650 gram drutowa) to nawet na bardzo niskim ciśnieniu ( jeździłem na 1,35 Bar) toczy się świetnie.
Adek24 Napisano 4 Czerwca 2017 Autor Napisano 4 Czerwca 2017 Czyli na Race King w lesie będzie podobnie, ale na ścieżkach szybciej/łatwiej?
Gość Napisano 4 Czerwca 2017 Napisano 4 Czerwca 2017 Czy podobnie to ciężko powiedzieć, zawsze to jakaś niewiadoma. Dopóki nie szalejesz po ciasnych technicznych odcinkach to naprawdę nie potrzeba Bóg jakiej wie opony. Ja u siebie właśnie założyłem Rubena Zefyros i przy ostrzejszej jeździe na ciasnych trasach zaczynam odczuwać lekki brak przyczepności, ale da się przyzwyczaić. Tyle że w tej oponie bieżnik jest 2 razy niższy niż w 3 letnich Race Kingach. Omijaj tańsze modele firmy Kenda, podobno są zrobione z beznadziejnej gumy która na mokrym powoduje że opona się po prostu ślizga.
Adek24 Napisano 4 Czerwca 2017 Autor Napisano 4 Czerwca 2017 Po takich odcinkach to nie jeżdżę - głównie to wydeptane ścieżki w lesie, jakieś pagórki, a jak już jestem(rzadko...) w cięższym terenie to nie szaleje z prędkością. Te Rubena są troszkę za drogie. Myślałem o semi-slick'ach, ale jednak boje się, że w lesie/na deszczu może mnie spotkać niemiła niespodzianka. Skłaniałem się ku Race King/Smart Sam, ale nie wiem czy i one nie są na cięższe tereny, z drugiej strony czy między nimi, a jakimiś bardziej na asfalt będzie duża różnica - właśnie na asfalcie? W wyścigach nie startuje, chodzi bardziej o to, żeby kupić przy obecnej wymianie opony, jakie dadzą mi największe możliwości/komfort w stosunku do ceny. Nie mogę edytować.. Jeszcze dodatkowo, czy niezależnie od opony wybór dętki ma jakieś znaczenie np. Dętka MTB 26 / Dętka Standard 26 cali ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.