kijanka96 Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Witam, Jak w temacie zakupiłem 2 nowe drutowe opony (Saguaro, Barzo). Problem polega na tym, że nie mogę ułożyć dobrze opony i występuje dosyć spore bicie. Wiem, że temat był już dużo razy poruszany, ale nie mogę sobie z tym tematem mimo wszystko poradzić (niby proste zakładanie opony a tu problemy ).Czego już próbowałem:1. Smarowanie rantów mydłem w płynie2. Próba ułożenia opony zanim ją napompowałem3. Próba ułożenia opony po lekkim dompompowaniu plus ugniatanie i lekkie odbijanie opony, co by się dętka ułożyła4. Ostatecznie napompowanie na duże ciśnienie z myślą, że się ułożyDodatkowo pompując opone powinienem słyszeć trzaski znaczące, że opona zazębia się z rantem, czego nie słyszałem (pompowałem kompresorem, więc jeśli to ciche trzaski to nie ma opcji bym usłyszał). Obie oponki to opony drutowe, więc pomoże zostawienie ich na noc z dużym ciśnieniem, żeby się ułożyły? Czy może takie opony trzeba rozjeździć i później nie będzie takich problemów? Poprzednie opony również drutowe ale rozmiar 2,00Z góry dziękuję za wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Ostatecznie napompowanie na duże ciśnienie z myślą, że się ułoży To znaczy - jakie? Ja Smart Samy w poprzednim rowerze musiałem napompować bodajże 0,5 bara więcej, niż określone na oponie maksimum, żeby rant dobrze wskoczył z każdej strony. Od stania się nie ułoży sama. Pposmaruj rant porządnie płynem do naczyń, napompuj ją na tyle, żeby była w miarę twarda i popróbuj ręcznie poukładać, mocno odpychając od siebie obydwiema rękami, jakbyś chciał ją zdjąć z rantu - czasem pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kijanka96 Napisano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Niestety kompresor chiński to i manometr poszedł w zapomnie, ale myślę że było koło 4-5 barów. Wtedy zauważyłem również, że mniejsza część tej opaski bocznej (na oponie) chowa mi się pod rantem. Robiłem tak jak mówisz, ale w takim razie jutro spróbuje jeszcze raz tylko z większą ilościa mydła. Skoro dużo osób poleca ten sposób to musi coś w tym być, zwłaszcza że mam problem z dwoma oponami, więc wina chyba leży w technice a nie oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Ja przed dopompowaniem nowej opony, zawsze 'wyciskam' ją ręcznie by sie dobrze ułożyła a potem pompuje do potrzebnego mi ciśnienia.Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kijanka96 Napisano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Niby, też tak starałem się ją wyciągnąć, ale problem był taki, że się chowała z powrotem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Być może taki urok tej opony. W moich Race King 2.2 pogodziłem się z biciem, opona fabrycznie była jakaś taka krzywa. Teraz kupiłem zwijane Rubena Zefyros, układają się idealnie bez najmniejszych kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kijanka96 Napisano 3 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Jutro jeszcze spróbuje i jak mi nie wyjdzie to podjadę do serwisu bo i tak oddam rower na zalewanie tylnego hamulca - nie mam ani stojaka ani nerwów do Magury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.