mksm Napisano 2 Czerwca 2017 Napisano 2 Czerwca 2017 Witam,możecie mi pomóc w wyborze roweru MTB? Nie znam się na tym za bardzo, stąd mój wpis, trochę czytałem już w necie i pytałem sprzedawców, ale jest tyle informacji i tyle opinii, że dla laika to za dużo by o czymś zdecydować, szczególnie jak ma się wybrać z "setki" modeli...Który lepszy...?Jestem w Niemczech, tu będę kupował rower, po namysłach i rozmowach zdecydowałem się na MTB, jako uniwersalny rower, choć też opinii było wiele różnych...Ale do rzeczy, potrzebuję rower MTB do jazdy rekreacyjnej, nie jestem żadnym sportowcem, nie uczestniczę w maratonach itp. , itd., dojazdy do pracy po mieście parę km, rekreacja po lesie, pagórki, górki, leśne ścieżki, trochę bezdroża, szutr, asfalt itd. Mam 176 cm, 76 kg., długość kroku po wew. ca.78 cm.Mam do wydania najchętniej ok.650-700euro, jednak jeśli ktoś mnie uświadomi, że zakup trochę droższego roweru będzie rozsądny i wskazany w moim konkretnym przypadku to mogę budżet podnieść do ca. 1000-1200 euro. Ale to raczej ostateczność, preferował bym ca. 700 euro, chyba za tyle da się jakiś sensowny rower kupić?Z racji tego, że rower zakupie w sklepie stacjonarnym, mam ograniczony wybór marek do:1. Specialized2. Ghost3. Haibike4.Stevens5. Cube6. Bulls7. Merida8. Lapierre9. BMC10. GT11. Trek12. Rocky Mountain13. Focus14. KTM15. Canyon16. BianchiI teraz pytanie jaki wybrać, jak najlepszy w moich widełkach? Powiem jeszcze tak, najchętniej, by się odrobinę wyróżniać, kupiłbym jakiś NIEniemiecki Bo tych Bullsów, Cubów, itd. to jak VW dookoła. Oryginalnie by trochę bardziej wyglądał np. Lapierre, Rocky, GT...to tylko w kwestii mojego wyboru bez patrzenia na specyfikację techniczną, jednak jeśli jakaś marka niemiecka przebija na głowę w tej samej cenie te nieniemieckie to kupie niemiecki. Ale jak będzie specyfikacja niewiele gorsza albo tak samo to kupię jakiś spoza Niemiec:)Powiem jeszcze tylko krótko co mi paru sprzedawców mówiło:Sprzedawca w sklepie z (Specem, Ghostem, Steve