Michal2008 Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Cześć! chciałbym prosić Was o radę czy Mustang 29 2 jest wartej swojej ceny? Rower pewnie można wyrwać jeszcze w niższej cenie niż na stronie producenta... https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_2,10,707,710,14524,2017.html może inne rowerki (w tej cenie)? w sumie wolałbym wspierać polskich producentów... Rower dobrze żeby posiadał: - amortyzator powietrzny, - przynajmniej jedna sztywna oś, - taperowana główka, - napęd 2x... - przerzutka tył z napinaniem łańcucha, - jako takie heble, a nie jakieś podstawowe poza grupowe i tak przy okazji jakbym się zdecydował jaki rozmiar ramy? 180,5 cm, przekrok +/- 85,5 cm. https://www.romet.pl/uploadfiles/ROMET_ROWERY_2017_-_Katalog_Produktow.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Jak cena realna w okolicach ~3k to można brać. Rama 19". W każdym razie skoncentrowałeś się na duperelach, wypisałeś litanię must be ale zapomniałeś o najważniejszym czyli geometrii, preferencjach terenowych itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Rower dla amatora do jazdy w lesie, mam już rower crossowy wiec na drogi ok, ale już w konkretniejszy piasek słabo... do jazdy w lesie czyli nie tylko ścieżka leśna, bo to na crossie, tylko może jakieś piaski podjazdy zjazdy górki, no wszystko co można znaleźć ciekawego w lesie gdzie crossem ciężko się jeździ (chodzi o podłoże)... geometria, nie sportowa (żeby nie była mega wyciągnięta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 (edytowane) No cóż mozna załozyć, że skoro autor poddał pod ocenę rower MTB to takowego szuka Edytowane 1 Czerwca 2017 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Tyle, że te rowery MTB się jeszcze trochę różnicuje... XC, AM, DH, Trial, Enduro, X2, X4... czy w końcu zwykłe MTB czyli popularny bułkowóz/makrokesz. @Michal2008: Jeśli nie masz preferencji sportowych tylko wycieczkowe i trasy takie jak piszesz to ten mustang jest do tego stworzony. Tylko do tego nie potrzebna sztywna oś ani jakieś wyjątkowe hamulce, taper czy shadow+. Edytowane 1 Czerwca 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 (edytowane) @Michal2008: Jeśli nie masz preferencji sportowych tylko wycieczkowe i trasy takie jak piszesz to ten mustang jest do tego stworzony. Tylko do tego nie potrzebna sztywna oś ani jakieś wyjątkowe hamulce, taper czy shadow+. czyli lepiej kupić za 3500 rower z dobrym napisem na ramie, ale ze słabym osprzętem nie mówiąc bardzo słabym...? W rowerach górskich w podobnej cenie znane marki wsadzają poza grupowe hamulce shimano seria 3xx, mam w crossie 395 to to są spowalniacze nie hamulce, taper definiuje późniejszą ewentualną rozbudowę, sztywna oś wynika również z amora, a napinanie łańcucha się przyda do ambitniejszej jazdy no chyba, że zabezpieczyć dobrze ramę to i bez się nada, ale jak ma się jakiś budżet to można chyba czegoś wymagać... co do ramy 19 nie będzie za duża? myślałem 17 lub 19... Edytowane 1 Czerwca 2017 przez Michal2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Mustang 2 to przyzwoity rower w przyzwoitej cenie ale ma jedną zasadniczą wadę, od momentu pojawienia się w ofercie jest chwilowo nie dostępny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Nie. Chciałem tylko zasygnalizować, że rower za 1,5-2k poradzi sobie w takim terenie dokładnie tak samo jak ten za 3,6k. Z myślą o ew. upgradzie kupuje się raczej taki rower, w którym rama będzie miała potencjał. Tutaj tak nie jest - to stosunkowo ciężka rama o wycieczkowej geometrii. Upgrade robi się w jakimś konkretnym celu. Jak chcesz odchudzić rower to zawsze wyjdzie masa ramy. Jak chcesz mieć pozycję bardziej pochyloną - rama... Żebyś mnie źle nie zrozumiał - to wyjątkowo udany set fabryczny do takiej jazdy o której piszesz i nie ma sensu tego psuć. Lepiej sprzedać i kupić nowe ew. poskładać coś (w tym budżecie można coś wyrzeźbić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Tylko do tego nie potrzebna sztywna oś Eeee ... sztywna os zawsze się przydaje, pamiętam to ocieranie przy QR15 i nawet 26 calach : ) Co do sprzęgiełka to doskonale sie bez niego obywam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Miałem 2x27,5 oraz 29er na osi 9mm. Avid db1 piszczały jak złapały trochę syfu i wilgoci (niezależnie od typu klocków, czyszczenie pomagało na następne kilkadziesiąt km). Shimano serii 3xx (które działały bardzo sprawnie pod moimi 100kg) nigdy nie pisnęło podobnie jak tektro (już nie pamiętam jakie). Zaciski na początku dobrze ustawione, tarcze idealnie proste, koła nigdy nie zdejmowane. Obecnie mam 29 na 15mm, shimano 785 mataliki i potrafią przeraźliwie zawyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
losz Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 A mi udało się kupić mustanga 2 i jestem zadowolony !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 A mi udało się kupić mustanga 2 i jestem zadowolony !!! A gdzie Ci się to udało? Bo ja pytałem już u oficjalnych dystrybutorów to oni twierdzą, że bardzo mało ich było. A szukam bo tym się chętnie przymierzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mataman Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Obecnie mam 29 na 15mm, shimano 785 mataliki i potrafią przeraźliwie zawyć. Takie klocki shimano będą wyć i sztywna oś nie ma tu nic do rzeczy. Jej plusem jest to, że nie trzeba zacisku regulować po każdym zdjęciu koła Czy ostrzejszej przejażdżce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Miałem 2x27,5 oraz 29er na osi 9mm. Avid db1 piszczały jak złapały trochę syfu i wilgoci (niezależnie od typu klocków, czyszczenie pomagało na następne kilkadziesiąt km). Shimano serii 3xx (które działały bardzo sprawnie pod moimi 100kg) nigdy nie pisnęło podobnie jak tektro (już nie pamiętam jakie). Zaciski na początku dobrze ustawione, tarcze idealnie proste, koła nigdy nie zdejmowane. Obecnie mam 29 na 15mm, shimano 785 mataliki i potrafią przeraźliwie zawyć. Wycie i piszczenie od wilgoci a ocieranie od zbyt małej sztywności to zupełnie inne rzeczy ; ))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanSolo Napisano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2017 (edytowane) Jesli mustang 29 budżetowo, to tylko 1-ka. Kompletna grupa deore i Raidon z manetką. Gorzej piasty bo Altus.. Mechanizm korbowy mogli już sobie darować taki stary grat i włożyć z wierconą osią, a też Deore. Nawet nowe alivio byłoby chyba lepsze, a to dlatego że to stary napęd 3x, a skoro z tyłu 10s, to po jaką chorelę z przodu 3 blaty? Niemniej, jest to chyba najtańszy aktualnie rower ma pełnym Deore i z powietrznym widelcem z nie najniższej półki. Co prawda w 2ce jest sztywna oś i Shadow + ale ja bym to olał lub zażyczył sobie zmiany przerzutki za dopłatą. Da się. Najlepiej na XT Shadow +. Z innych w Twoich wytycznych to warto wsiąśc już na marki premium. Scott, Trek, Specialized czy Giant etc. Edytowane 30 Czerwca 2017 przez HanSolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 Co do tego czy Scott, Trek czy Giant są markami premium bym dyskutował... Zwyczajne marki popularne. W pieniądzach, za które stoi ten Mustang 2 w katalogu, dałoby się znaleźć coś lepszego. W mojej opinii dobrą propozycją byłby np. Kross B8/R8. W tej chwili da się go kupić za 4200-4300 pln. Jest tam Reba, dwie sztywne osie i pełny napęd SLX M7000. Podobno da się za okolic 5.300 wyrwać Treka SF 6. Wymieniony Giant czy Scott w tych pieniądzach nie oferują niczego wartego większej uwagi, lub bardzo konkurencyjnego. Nie głupi jest też Canyon, ale tylko w obecnej cenie: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-9.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 1 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 (edytowane) też bym dyskutował na temat marek premium są to producenci którzy produkują rowery od lat i to dobre rowery i tyle bo ciągle się mówi, że to premium itd, taki wabik na klienta moim zdaniem. wczoraj przez przypadek oglądałem https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/mountain/trail/rockhopper-comp-29/115498 niby spoko, amor jest powietrzny, ale reszta osprzętu raczej słabowata, sprzedawca też podkreślał że to marka premium itd no wiadomo że w specu żeby miał osprzęt lepszy to trzeba sporo dopłacić, ten co oglądałem to moim zdaniem dobry zlepek jeżeli chodzi o osprzęt... jak macie ochotę i czas to możecie podawać jakieś propozycje w podobnej cenie co mustang 2, bo planuje zakup ale na razie jest inny większy cel (również dwa kółka ) więc teraz badam rynek... co do moich wymagań nadal raczej je podtrzymuje bo były głosy, że dla amatora to tego i tego nie trzeba itd i się z tym zgadzam, ale też uważam że jak ktoś ma x zł na jakiś cel to trzeba wycisnąć ile się da chyba ze się mylę, na pewno napęd 2x i powietrzny amor... wracając jeszcze do tego speca co oglądałem to same klamki manetki no słabo to wygląda jak teraz jeżdżę na evado 6.0 2017 to troche lepeij to wygląda no ale wiadomo marka premium trzeba płacić, co do marki mi rybka napisem nie jeżdżę sugerowałem się zawsze że chce wspierać polskich producentów, ale wczoraj otrzymałem info od sprzedawcy że niby romet to już 100% china i kros niby też w 50% taka ciekawostka.. https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-5-9.html Edytowane 1 Lipca 2017 przez Michal2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2017 Tak jak wspomniane marki 'premium'. Wszzystko co budżetowe musi być chińskie. Sieciówka rowerowych sklepów w której kiedyś pracowałem chciała wystartować ze swoją marką. Odbyło się kilka spotkań z różnymi producentami z chin którzy prezentowali 'prototypy' już z naszym logo. To jest kwestia wyboru kształtu ramy, osprzęty, palety kolorów i liczby kontenerów. Jedyne zmartwienie to kurs USD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanSolo Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 (edytowane) Marki premium to te, które przeniosły produkcje swych (np) MTB ze stanów do Tajwanu, ładnych parę lat temu, zaś nim to nastąpiło wyznaczali trendy i tworzyli rower MTB od podstaw. Opcjonalnie w centrali (na zachodzie) sa laboratoria, zakłady budujące prototypy oraz sprzęt dla zawodników. Aktualnie są już sporymi korporacjami z dużą produkcją i budżetami marketingowymi pozwalającymi startować ich rowerom na zawodach klasy UCI World Cup lub na olimpiadzie. Ich seryjna produkcja jest wysokiej jakości, a wpadki są dość rzadkie - bo "nakład" to wymusza. Rowery na ogół robią sami tzn są właścicielami firm, którym to zlecają. A nie sa tych firm kolejnym klientem. Nie ma to nic wspólnego z chiną czy niechina, a już na pewno nie ma nic wspólnego z zegarkami premium czy samochodami/ich markami aut premium. A czy sa zwykłe? No fakt są. Ale niby jakie miałyby być? W skórze i drewnie? EDYCJA: Czy mnie wabi jako klienta że się gniazda łożysk w sprzecie za 7k nie wygiełdają albo że się nie urwą śruby zawieszenia? Rzeczy takie jak ładne, równe spawy i nie wycierający się lakier. Albo pewność ze karbon nie ma bąbli powietrznych i fałd czy rys w swojej strukturze. Tak, wabi mnie to. Jakość taka. Edytowane 2 Lipca 2017 przez HanSolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.