Skocz do zawartości
  • 0

Przełożenie osprzętu do mniejszej ramy


Gość Jacko

Pytanie

Gość Jacko

Za przysłowiowe piwo dostałem Krossa B6 tyle tylko że poprzedni właściciel ma prawie 2 metry wzrostu więc brał ramę pod siebie no i jest w rozmiarze XL.

Ja przy moich 181cm wolał bym jednak coś mniejszego, jak sądzę w rozmiarze L - to mój pierwszy 29 calowiec. Niby na tym XL daje radę, nawet całkiem spoko po prostym, gorzej jak trzeba sporo zakrętów pokonać, a w szczególności tych ciasnych :)

Sprzęt w nim jest w dobrym stanie bo kilka części była niedawno zmieniona, a pozostałe są po gruntownym serwisie, więc wpadłem na pomysł żeby kupić mniejszą ramę i poprzekładać do niej co się da, no właśnie ale nie mam pojęcia co i czy w ogóle się da :) 

Nie będzie problemów z przełożeniem kół, napędu itp do mniejszej ramy ? Może to głupie pytanie ale nie znam się na tym :) z góry serdeczne dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacko

Hmm to trochę kiepsko :) Bo planowałem ramę peak 29 (chyba najpopularniejsza) no ale to chyba hamulce można jakimiś adapterami opędzić ?

Sztyca to nie jest jakiś mega wydatek więc spoko najwyżej nowa, w sumie to najbardziej mi zależy właśnie żeby przełożyć koła, napęd, amor (chociaż tu się bym zastanawiał bo ten rock shox xc28 jedt dziwny :)) no i hamulce właśnie.

No jak się nie będzie dało do Peak to będę szukał ramy krossa, z tym że jak sądzę to musi być B6 bo z każdą inną znowu może być sytuacja że coś nie spasuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli chodzi o hamulec to kwestia długości przewodu.  Jak będzie sporo za długi to trzeba będzie skrócić, jak za krótki to wymiana. Zależy od prowadzenia przewodu w ramie, jak będzie takie samo jak w starej powinno podpasować. Stery też muszą byc takie same, tj. tego samego typu co w starej ramie, inaczej trzeba będzie dokupić. Reszta powinna podejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery do peaka można kupić za 20-30zł (neco) od razu z bieżnią redukcyjną pod amor z prostą sterówką. Sztyca to temat w granicach 40-50zł. Problemem może (nie musi) być przerzutka przód. Przewody hamulcowe raczej będą OK bo w peaku tył prowadzony jest jak w krossie (zakładam, że XL B6 nie jest znacząco krótszy od peaka M). IMHO nie ma sensu pchać się w mniejszą ramę krossa. Jak zmieniać to na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...